• :17,747
  • :5,529,254
زنان سالانه ۱۵ میلیارد دلار بیشتر از مردان صرف مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی می‌کنند

زنان سالانه ۱۵ میلیارد دلار بیشتر از مردان صرف مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی می‌کنند

در این مقاله به این پرسش پاسخ داده خواهد شد که «مالیات صورتی» چیست، چگونه می‌تواند منجر به استرس مالی در زنان شود و چگونه باید این روند اصلاح گردد؟

اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛ زنان سالانه میلیاردها بیشتر از مردان برای مراقبت‌های بهداشتی هزینه می‌کنند - و این به طور غیرمستقیم به شکاف جنسیتی دستمزد کمک می‌کند.

این بر اساس گزارش جدیدی  است با عنوان «عوارض جنسیتی مراقبت‌های بهداشتی» که توسط شرکت خدمات مالی دیلویت روز سه‌شنبه منتشر شد. محققان هزینه‌های پزشکی ۱۶ میلیون کارگر آمریکایی را با برنامه‌های بیمه درمانی تحت حمایت شرکت از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار دادند و الگوهای نابرابری جنسیتی را بررسی کردند.

زنان و مردان بهای یکسانی را برای حق بیمه پرداخت می‌کنند. اما این گزارش تأکید می‌کند که زنان، فارغ از هزینه‌های بارداری، سالانه بیش از ۱۵ میلیارد دلار بیشتر برای هزینه‌های پزشکی از جیب خود صرف می‌کنند.

نتیجه یک «مالیات صورتی» پنهان  خواهد بود. مالیات صورتی یک اصطلاح محاوره‌ای است که به هزینه بالاتری که زنان برای محصولی مشابه مردان می‌پردازند، اشاره می‌کند – از تیغ های یکبار مصرف و ملین‌ها گرفته تا کلاه ایمنی دوچرخه برای کودکان یا بیمه سلامت.

قیمت سنگین‌تر تا حدی به دلیل استفاده بیشتر است - زنان به طور متوسط ۱۰٪ بیشتر از مردان از بیمه درمانی استفاده می‌کنند. اما محققان دریافتند که شرکت‌های بیمه تمایل دارند بخش کمتری از هزینه خدمات مورد نیاز زنان را در مقایسه با هزینه خدمات مورد نیاز مردان پوشش دهند.

سایر عوامل مؤثر در مالیات صورتی واقعی عبارتند از:

  • توصیه‌های سنی زودرس‌تر برای معاینات سالانه در مقایسه با مردان
  • معاینات مکرر مرتبط با بیماری‌های زنان
  • هزینه بالای تصویربرداری سرطان سینه در مقایسه با تصویربرداری مورد نیاز برای انواع دیگر سرطان
  • گذار به یائسگی و درمان‌هایی که لازم است
  • احتمال بیشتری برای نیاز به خدمات پزشکی که فراتر از کسر سالانه یک طرح بیمه است

در این گزارش آمده است که زنان در طول سی و چهل سالگی خود به دلیل خدماتی که اغلب در اواخر سال‌های باروری، پیش از یائسگی و در دوران آن مورد نیاز است، بیشترین اعتبار را برای پرداخت حق بیمه دریافت می‌کنند. اما پس از این دوره، زنان با افزایش سن «به طور پیوسته ارزش کمتری برای هر دلار حق بیمه هزینه شده مراقبت‌های بهداشتی دریافت می‌کنند».

مدیر ارشد عدالت سلامت و رهبر بخش علوم زیستی و مراقبت‌های بهداشتی ایالات متحده، در بیانیه‌ای گفت: «تحلیل ما بار مالی پنهانی را بر زنان نشان می‌دهد که نه تنها می‌تواند بر جیب آن‌ها تأثیر بگذارد، بلکه می‌تواند به طور بالقوه سلامت آن‌ها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.»

وی افزود: «استرس‌های مالی می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی و تأخیر در مراقبت شود، که می‌تواند چرخه مصرف مراقبت‌های بهداشتی قابل پیشگیری را تداوم بخشد و در نتیجه هزینه‌ها را ترکیب کند.» «به عنوان رهبران در عرصه تجارت، مراقبت‌های بهداشتی و جامعه، ما فرصتی داریم تا تلاش‌های جدی برای رفع این شکاف انجام دهیم.»

به گفته نویسندگان گزارش دیلویت، کارفرمایان می‌توانند این کار را با بررسی و طراحی مجدد مزایای مراقبت‌های بهداشتی خود برای یکسان کردن زمین بازی انجام دهند - با هزینه تقریباً ۱۳۳ دلاری برای هر کارمند در سال.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو که در ماه مارس منتشر شد، شکاف جنسیتی دستمزد در ایالات متحده در دو دهه گذشته کاهش چندانی را نشان نمی‌دهد. در سال ۲۰۰۲، زنان به ازای هر دلار درامد توسط مردان ۸۰ سنت درآمد داشتند. بیست سال بعد، در سال ۲۰۲۲، این تعداد تنها دو سنت افزایش یافته بود.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    يکشنبه، 9 ارديبهشت 1403