• :12,495
  • :5,502,296
بشار اسد: توافق ایران و عربستان غافلگیری بسیار خوبی بود

بشار اسد: توافق ایران و عربستان غافلگیری بسیار خوبی بود

رییس جمهور سوریه در اظهاراتی ضمن تمجید از میانجیگری‌های چین، توافق ایران و عربستان را دستاوردی بسیار بزرگ و غیرمنتظره توصیف کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در بخشی از گفت‌وگویش با تلویزیون مرکزی چین (CCTV) در پاسخ به سوالی در خصوص «موج آشتی» در خاورمیانه و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و همچنین میانجی‌گری فعال چین میان عربستان سعودی و ایران و ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان این دو کشور، گفت: مصالحه عربستان و ایران یک دستاورد بسیار بزرگ و غیرمنتظره بود، اما همزمان غافلگیری بسیار خوبی بود، زیرا این مشکل در منطقه ما چهار دهه یا کمی بیشتر از آن قدمت دارد و نشان دهنده مدل غربی و به ویژه آمریکایی جهت ایجاد مشکلات متعدد بین چند طرف است.

وی تاکید کرد که آمریکا برای رسیدن به منافع خود از این طرف‌ها باج‌خواهی می‌کند و بهای آن را کشورهای منطقه می‌پردازند.

بشار اسد خاطرنشان کرد: این ابتکارعمل چیزی بیش از آشتی بین دو طرف بود، بگذارید بگوییم دو نفر که با هم دشمن بودند، با هم دوست شدند. اینجا مساله بحث ثبات است و این امر بر همه ما در منطقه خاورمیانه منعکس خواهد شد چون تاوان این مشکل را چندین دهه دادیم و امروز از این موضوع اطمینان داریم و از طرف دیگر وقتی چین این آشتی را اعلام کرد یعنی سیاست به عمل بستگی دارد نه حرف و گفتار و تبلیغات.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 8 ارديبهشت 1403