• :11,049
  • :5,115,612
این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین ب ۱۲ است

این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین ب ۱۲ است

حدود یک چهارم افراد ممکن است کمبود ویتامین ب ۱۲ داشته باشند و نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که خواب ضعیف می‌تواند نشانه کمبود این ویتامین باشد.

به گزارش هلث، بر پایه نتایج مطالعه کنونی، کمبود ویتامین ب ۱۲ همچنین سایر ریزمغذی‌ها با کیفیت پایین خواب و استفاده از داروها برای خواب مرتبط است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محققان دریافته‌اند که کمبود نیاسین، منیزیم، کلسیم و فیبر غذایی با خواب کوتاه مرتبط است.

علائم شایع‌تر، به ویژه در کمبود ویتامین  ب ۱۲، شامل رنگ پریدگی یا زردی پوست است؛ ته رنگ زرد در اطراف چشم و یا در سفیدی چشم.

کمبود ویتامین ب ۱۲ با مشکلات عصبی نیز مرتبط است. این مورد ممکن است به صورت سوزن و سوزن یا بی‌حسی، به خصوص در پاها ظاهر شود.

سایر علائم روانی کمبود ویتامین ب ۱۲ شامل مشکلات تمرکز، افسردگی، گیجی و حتی فراموشی است.

ردیابی مستقیم این علائم در کمبود ویتامین ب ۱۲ ممکن است دشوار باشد زیرا می‌تواند به دلایل مختلف دیگری مرتبط باشد.

حدود یک چهارم افراد ممکن است کمبود ویتامین ب ۱۲ داشته باشند. بزرگسالان زیر ۶۵ سال به حدود ۱.۵ میکروگرم ویتامین ب ۱۲ در روز نیاز دارند.

ویتامین ب ۱۲ معمولا از طریق رژیم غذایی توسط بدن به دست می‌آید. غذاهای حاوی ویتامین ب ۱۲ شامل لبنیات، جگر، ماهی قزل آلا و تخم مرغ است. سایر منابع خوب ویتامین ب ۱۲ شامل مرغ و شیر کم چرب است. غلات صبحانه غنی شده نیز حاوی ویتامین ب ۱۲ هستند.

نتیجه‌گیری در مورد رژیم غذایی و ریزمغذی‌ها از مطالعه‌ای حاصل می‌شود که داده‌های نظرسنجی ملی سلامت و ارزیابی تغذیه را تجزیه و تحلیل کرد که به‌طور منظم از هزاران نفر در ایالات‌متحده نظرسنجی کرده است.

نویسندگان این مطالعه نتایج را چنین توضیح دادند؛ خواب کوتاه به‌طور قابل توجهی با بیشترین تعداد مواد مغذی مرتبط بود که ارتباط معکوس با مصرف منیزیم، نیاسین، ویتامین D، کلسیم و فیبر رژیمی را نشان می‌دهد.

این مطالعه همچنین سطوح پایین ویتامین ب ۱۲ را با خواب بدتر مرتبط دانست.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 9 فروردين 1403