• :22,302
  • :5,590,570
آغاز ورود زائران ایرانی به خاک عراق از مرز خسروی

آغاز ورود زائران ایرانی به خاک عراق از مرز خسروی

مدیر گذرگاه مرزی المنذریه(خسروی) از آغاز ورود زائران ایرانی به عراق از طریق این مرز خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شیرکو احمد الجاف، مدیر گذرگاه‌ المنذریه(خسروی) امروز(سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شفق‌نیوز اعلام کرد که تردد زائران ایرانی از این گذرگاه واقع در منطقه«خانقین» آغاز شده است.

وی گفت که به‌طور میانگین درحال حاضر روزانه ۲ الی۳ زائر ایرانی از این گذرگاه وارد خاک عراق می‌شوند تا در راهپیمایی اربعین حسینی مشارکت کنند و انتظار می‌رود که در روزهای آتی این آمار افزایش یابد.

الجاف تاکید کرد که نهادهای امنیتی و خدماتی در آماده‌باش کامل هستند و در روزهای نزدیک به زیارت اربعین انتظار می‌رود ۵۰ هزار زائر ایرانی از این مرز وارد عراق شوند.

روز گذشته(دوشنبه) خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق از تشکیل اتاق عملیات مشترک برای راهپیمایی اربعین تحت نظارت محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق خبر داد.

وی گفت که اقدامات امنیتی برنامه اربعین آغاز شده است و همکاری و هماهنگی بالایی میان دستگاه‌های امنیتی مختلف از طریق اتاق مشترک وجود دارد.

المحنا خاطرنشان کرد که قبل از  آغاز برنامه اربعین، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق به عنوان رئیس کمیته عالی زیارت اربعین نشست‌ها و بازدیدهای میدانی زیادی انجام داد، وی به جمهوری اسلامی ایران سفرهایی انجام داد و هماهنگی‌های مشترکی برای ایجاد سازوکار ورود زائران به عراق از خارج از طرق گذرگاه‌های مرزی انجام داد.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود که سازوکارهایی برای ورود زائران افغانستانی، پاکستانی و هندی نیز وضع شد.

اخیرا رسانه‌های عراقی گزارش دادند که نشست امنیتی مشترک ایرانی-عراقی در مقر فرماندهی پلیس استان کربلا  تحت نظارت عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق برگزار شده است.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق روز پنجشنبه گذشته در اظهاراتی گفت که برنامه‌ زیارت اربعین از هفته آینده اجرایی خواهد شد و برنامه و طرح راهپیمایی اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های پیش خواهد بود.

الشمری خاطرنشان کرد که در راه نجف اشرف تا کربلای معلی امنیت برقرار است.

وزیر کشور عراق همچنین گفت: «مسئله تامین امنیت راه‌های برای زائران و تقسیم مسئولیت‌ها را بررسی کردیم و امسال از پهپادها در برنامه تامین امنیت راهپیمایی اربعین حسینی استفاده خواهد شد».

در این راستا «نصیف الخطابی» استاندار کربلای معلی نیز گفت: تمام گذرگاه‌های ورودی به شهر کربلا را گسترش دادیم. جاده جدیدی در داخل استان کربلا ایجاد شده و امسال برنامه راهپیمایی روانی خواهیم داشت.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403