• :10,030
  • :5,386,114
کوچه چتری تهران کجاست؟ + عکس

کوچه چتری تهران کجاست؟ + عکس

میدان انقلاب یکی از پر رفت‌ و آمدترین میدان‌های شهر است که این روزها کوچه‌ی چتری آن، کوچه مهرناز بسیار معروف شده است. هر کسی گذرش به این میدان می‌افتد، حتما سری به این کوچه می‌زند. پیاده‌راهی که چهره‌ای متفاوتی نسبت به جاهای دیگر شهر دارد. در ادامه همراه باشید تا بیشتر با این کوچه آشنا شویم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ میدان انقلاب از میادین اصلی شهر تهران است و هر روزه جمعیت بسیاری از آن عبور می‌کنند، قشرهای مختلفی از دانشجو و کارمند تا کاسب در آن رفت و آمد دارند و همین تردد بالا و شلوغی ناشی از موتور و ماشین و اتوبوس باعث شده مزاحمت‌های بصری و صوتی بسیاری داشته و سرعت حرکت و اغتشاشات در این محدوده از شهر بسیار بالا باشد. اما اجرای پروژه جالب چترهای رنگی در کوچه‌ای حوالی میدان انقلاب اجرا شده که نه تنها آرامش را به این کوچه بازگردانده، بلکه تبدیل به یکی از جاهای دیدنی تهران شده است و بسیاری از مردم، از نقاط دیگر شهر برای دیدنش به آنجا می‌آیند.

کوچه مهرناز در سال‌های اخیر تبدیل به پیاده‌راهی شده که با چترهای رنگی مسقف و سایه دلنشینی به وجود آورده است. چترهایی که هر کدام با طرح و رنگ  متنوع در هوا معلق است و در ساعات مختلف روز نور و سایه با چشم رهگذران بازی می کند، وزش باد موجب حرکت چترها می‌شود و هنگام باران و برف نیز قطرات باران از لابه‌ لای چترها موجب فضایی سرزنده و شاداب شده و این مکان باعث حضور افراد و مشارکت آنها شده است. رنگ‌های این چترها و تاثیری که بر محیط پراغتشاش و آشفته این محدوده گذاشته است، نشان‌دهنده نقش رنگ بر روح شهر است که آشفتگی‌های این کوچه را کم کرده است. رنگ همه چیز است، دنیای بدون رنگ دنیایی بدون روح و مرده است. رنگ‌ها در شهر، به زندگی شهری سرزندگی می‎دهد. چترهای رنگی نه تنها زیبایی شهری دارد، بلکه عیوب و مشکلات این منطقه را نیز پوشانده است.

کوچه چتری تهران

علت شهرت کوچه مهرناز چیست؟

کوچه مهرناز معروف به کوچه چتری فضایی که در شلوغی این منطقه غنیمت است، باعث ارتباط انسان با محیط و ایجاد حس مکان شده است. حالا این کوچه بر خلاف گذشته، پاتوقی برای رهگذران شده که اندکی زیر سایه آرام این کوچه استراحت کنند و از تلالو نوری که از لابه‌لای چترها به چشم می‌رسد، لذت ببرند و شادی و نشاط به کوچه بازگشته است. دانشجویانی که در این کوچه می‌نشینند و حرف می‌زنند. زوج‌هایی که در آن قدم می‌زنند و عکس دو نفره‌ای می‌گیرند. چترهای رنگی کوچه مهرناز، سوژه بسیاری از عکس‌های سلفی شده است و بهانه‌ایست که تهرانی‌ها و خیلی از مسافران پایتخت به این کوچه بیایند و عکس بگیرند.

چترهای این کوچه نه تنها برای رهگذران جالب است، کاسب‌ها و کسانی که در این محل کار می‌کنند نیز از اجرای آن رضایت دارند، کارشان رونق گرفته و محیط کارشان سرزنده شده است. دیگر این کوچه، محلی خلوت و پرخطر نیست، بلکه تبدیل به پیاده‌راهی شده که امنیت خود را به دست آورده است و شهروندان و کاسبین با خیالی راحت در آن تردد می‌کنند، خبری از عبور موتور و صدای آزاردهنده‌ی آن نیست،  نوازندگان رهگذر از این کوچه عبور می‌کنند و آرامش دلچسبی بر فضای کوچه حاکم است.

کوچه چتری تهران

هر چند این پروژه در شهرهای دیگر هم اجرا شده است، اما دیدن آن در شهر تهران خالی از لطف نیست. کوچه مهرناز اهمیت رنگ در ایجاد فضاهای شهری سرزنده و شاداب و القای حس مکان را نشان می‌دهد. در حالی‌که امروزه شهر پر از اغتشاش و از هم گسیختگی است، این چتر‌های رنگی علاوه بر ایجاد کیفیت‌های فضایی بر روان رهگذاران تاثیر گذاشته است. رنگ در این کوچه به کاهش خستگی و برانگیختن چشم کمک کرده است. امیدواریم که این فضاها در شهر تدوام داشته باشد و به صورت پیوسته اجرا شود.

کوچه مهرناز کجاست؟

کوچه مهرناز در ضلع جنوبی خیابان انقلاب، حد فاصل بین خیابان جمالزاده و میدان انقلاب قرار دارد. برای رسیدن به میدان انقلاب و کوچه مهرناز می‌توانید از مترو استفاده کنید و در خط ۴ مترو، در ایستگاه میدان انقلاب اسلامی از قطار پیاده شوید. همچنین اتوبوس‌های بی‌آر‌تی‌های مسیر میدان آزادی - تهرانپارس هم از این میدان می‌گذرند و در میدان انقلاب ایستگاه دارند و با توجه به اهمیت بالای این میدان و پر رفت و آمد بودن آن، از نقاط مختلف شهر به میدان انقلاب اسلامی اتوبوس و تاکسی به صورت مستقیم وجود دارد. با حدود پنج دقیقه پیاده‌روی به سمت میدان آزادی می‌توانید به کوچه مهرناز برسید.

    آدرس: ضلع جنوبی خیابان انقلاب، بین جمالزاده و میدان انقلاب، جنب سینما مرکزی (مشاهده روی نقشه)

آیا شما هم قبلا در این کوچه حضور داشته‌اید؟ نظرات خود را با کجارو و کاربران آن در میان بگذارید.

کوچه چتری تهران

پرسش‌های متداول

کوچه مهرناز کجاست؟

کوچه مهرناز در ضلع جنوبی خیابان انقلاب، حد فاصل بین خیابان جمالزاده و میدان انقلاب قرار دارد.

نام دیگر کوچه مهرناز چیست؟

کوچه مهرناز با نام کوچه چتری نیز شناخته می‌شود.

کوچه مهرناز چرا مشهور است؟

کوچه مهرناز در سال‌های اخیر تبدیل به پیاده‌راهی شده که با چترهای رنگی مسقف و سایه دلنشینی به وجود آورده و به یکی از جاهای دیدنی تهران تبدیل شده است.

آیا امکان دسترسی با مترو به کوچه مهرناز وجود دارد؟

برای رسیدن به میدان انقلاب و کوچه مهرناز می‌توانید از خط ۴ مترو استفاده کنید.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 30 فروردين 1403