• :11,124
  • :5,115,687
فشارخون را با این سبزی پرطرفدار ضربه فنی کنید

فشارخون را با این سبزی پرطرفدار ضربه فنی کنید

با قرار دادن سیر در برنامه غذایی خود فشار خون و کلسترول خود را پایین بیاورید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری؛ سیر دارای طبیعتی گرم و خشک است. این سبزی پایین آورنده فشار خون بوده و از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می‌کند. بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های قارچی و باکتری‌ها مصون می‌کند؛ همچنین در مقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و عفونت‌ها از بدن محافظت می‌کند.

از قدیم الایام خوردن سیر به ویژه کنار برخی غذاها مرسوم بوده است و بسیاری از افراد این سبزی پر خاصیت را در سبد تغذیه‌ای خود قرار می‌دهند. سیر به عنوان یک ماده غذایی بسیار مفید در پیشگیری و التیام بسیاری از امراض نقش مثبت و موثری دارد.

سیر از ۳۰۰۰ سال پیش تاکنون مصرف دارویی داشته است و به صورت ترشی سیر، سیر سرخ شده و… قابل استفاده است. سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین‌های B۱ ، B۲ ، B۳ ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقدار کمی روی است.

    روزانه مصرف یک یا دو حبه سیر خام توصیه می‌شود. سیر کلسترول بد (LDL) خون را پایین می‌آورد و از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می‌کند.

    پایین آورنده فشار خون بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. سیر بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های قارچی و باکتری‌ها مصون می‌کند.

    برای از بین بردن بوی بد سیر می‌توانید نیم ساعت پس از خوردن آن، یک قاشق عسل و کمی جعفری یا یک عدد سیب میل کنید. همچنین برای رفع بوی سیر هنگام مصرف می‌توانید کاهو بخورید؛ چراکه کلروفیل موجود در سبزی‌ها (مثل کاهو) بوی سیر را برطرف می‌کند.

    سیر برطرف کننده عفونت‌های تنفسی و منبع ید بوده، همچنین برای کسانی که مبتلا به پرکاری تیروئید هستند بسیار مفید است.

    از جمله سبزیجاتی است که باعث پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها می‌شود و برای تصفیه خون مفید است.

    مصرف سیر مجاری تنفسی و خون را پاک می‌کند و با این کار از شدت و زحمت تنگی نفس کاسته می‌شود. پوست را شاداب و عفونت روده‌ها را پاک می‌کند.

    از گرفتگی عروق جلوگیری می‌کند و در کاهش فشار خون موثر است. سیر برای درمان فراموشی بسیار موثر است و کدورت ذهن را از بین می‌برد. سیر برطرف کننده سرفه، سرماخوردگی و گرفتگی سینه است.

    برای سلامت قلب مفید است و با انواع بیماری‌های قلبی و عروقی مقابله می‌کند. سیر مسکن دندان درد است و با بالابردن میزان انسولین، قندخون را تنظیم می‌کند. ضد باکتری است و برای درمان قارچ و انگل‌های روده‌ای بسیار موثر است.

    سیر رسوبات خون را حل می‌کند؛ از این رو مصرف سیر به کسانی که درد مفاصل، نقرس یا روماتیسم دارند، توصیه می‌شود. این سبزی رطوبت معده را از بین می‌برد؛ ضمن اینکه سیر برای تقویت جنسی و افزایش تولید اسپرم در اشخاص سرد مزاج مفید است.

    این ماده خوراکی خواص بسیار زیادی برای درمان التهاب حنجره دارد. سیر یک خلط آور طبیعی است. سیر نه تنها خصوصیات تسکین درد دارد بلکه دارای خواص ضدمیکروبی است که به درمان موثر عفونت گوش کمک می‌کند.

بهترین روش مصرف

    سیر وقتی به صورت خام مصرف می‌شود باعث تحریک سردردهای میگرنی می‌شود. همچنین کبد به عنوان یکی از حیاتی‌ترین اندام‌های بدن انسان، ممکن است با مصرف بیش از حد سیر آسیب ببیند و باعث مسمومیت کبد شود.

    سیر خام و پیاز خام باعث ترشح سینوس می‌شوند. توصیه می‌کنیم پیاز و سیر را به صورت عادی میل نکنید بلکه سیر را به صورت پخته میل کنید؛ ضمن اینکه می‌توان سیر را به صورت سیر ترشی ۷ ساله که بوی تند و تیزی ندارد مصرف کرد.

    مصرف سیر در سرماخوردگی خیلی خوب است؛ ضمن اینکه افرادی که ترشحات ریوی دارند می‌توانند سیر را در شیر ریخته و بجوشانند؛ به طوری که ۵ عدد سیر را در یک لیوان شیر بجوشانند و صاف کرده و سیر آن را جدا کرده و میل کنند؛ همچنین شیر را نیز با عسل مخلوط کرده و میل کنند.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 9 فروردين 1403