• :6,202
  • :5,601,646
بناهای تاریخی کرمان به فروش می رود؟

بناهای تاریخی کرمان به فروش می رود؟

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ۶ بنای تاریخی کرمان توسط صندوق حفظ و احیای وزارت میراث‌ فرهنگی به مزایده گذاشته شده است،گفت: در این مزایده قرار نیست هیچگونه انتقال مالکیتی انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، فریدون فعالی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از ۶ بنای تاریخی کرمان توسط صندوق حفظ و احیای وزارت میراث‌فرهنگی به مزایده گذاشته شده است اظهار داشت: در این مزایده قرار نیست هیچگونه انتقال مالکیتی انجام پذیرد بلکه صرفا بهره‌برداری از این بناها مطابق اصول و ضوابط فنی و بر اساس طرح مصوب میراث‌فرهنگی برای مدت معین به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی بیان داشت: سرمایه‌گذار علاوه بر رقمی که برای مرمت و احیا در ابتدای کار هزینه می‌کند در طول مدت بهره‌برداری اجاره هم پرداخت خواهد کرد.

فعالی گفت: ضمنا واگذاری حق بهره‌برداری در قالب فرآیند رقابتی مزایده از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت به‌صورت شفاف و همراه با ارزیابی اهلیت مالی و صلاحیت فنی متقاضیان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از آن طی این فرآیند، سرمایه‌گذار منتخب با استفاده از توان شرکت‌های مشاور طرح مرمت و احیا را تهیه و بعد از بررسی و تایید آن در وزرات میراث‌ فرهنگی، عملیات اجرایی مرمت با نظارت کارشناسان متخصص میراث مطابق طرح مرمت مصوب انجام و وارد دوره بهره‌برداری می‌شود.

فعالی اضافه کرد: در این دوره زمانی هم بهره‌برداری از مجموعه‌ها و بناهای تاریخی براساس پلان مدیریت بهره‌برداری و ضوابط مورد تایید میراث‌فرهنگی انجام و بر کلیه اقدامات سرمایه‌گذار نظارت و پایش خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه اصل بناهای تاریخی مذکور جزو نفایس به شمار می‌روند و قابل واگذاری نیستند، افزود: باغ شاهزاده ماهان به عنوان یک اثر جهانی بخش خدماتی آن یعنی خانه زعیم‌باشی با حفظ ضوابط و اصول میراث‌ فرهنگی به بخش خصوصی واگذار شده است.

فعالی ابراز داشت: این فرایند برای باغ موزه هرندی کرمان، ارگ راین، خانه فخری راور و خانه بهادرالملک بردسیر تکرار و خانه اوشیدری کرمان نیز با کاربری هنری (بازارچه صنایع دستی) و کارخانه حناسایی نیز با کاربری فرهنگی و احیای صنعت حنا به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی تنها متولی قانونی حفاظت از بناهای تاریخی است و برای پویایی و توانمندسازی بناهای تاریخی تلاش می‌کند.

فعالی خاطرنشان کرد: سعی داریم با واگذاری بخش‌های خدماتی و ارائه خدمات ویژه در جذب بیشتر گردشگران موفق‌تر عمل کنیم.

 


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403