• :3,972
  • :5,599,416
خوردن این غذاها برای افسرد‌ه‌ها ممنوع!

خوردن این غذاها برای افسرد‌ه‌ها ممنوع!

هنگامی که به افسردگی مبتلا می‌شوید، باید از مصرف برخی غذا‌ها و آشامیدنی‌ها خودداری کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، افسردگی یک وضعیت در سلامت روان است که در طول آن فرد علاقه خود را به فعالیت‌هایی که معمولاً از آن ها لذت می‌برده است، از دست می‌دهد.

ممکن است دچار مشکلات روحی و جسمی شود که انجام کار‌های روزمره را برای او دشوار می‌کند و گاهی اوقات اضطراب از علائم افسردگی است و اضطراب نیز ممکن است منجر به افسردگی شود.

اگر از افسردگی و اضطراب رنج می‌برید از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های زیر باید اجتناب کنید:

- نوشابه‌های انرژی زا
این نوشیدنی‌ها می‌توانند ریتم‌های عجیب قلب، اضطراب و مشکلات خواب را ایجاد کنند. این موضوع به دلیل سطح کافئین آن ها است و این نوشیدنی‌ها اغلب حاوی مقادیر زیادی قند یا شیرین کننده‌های مصنوعی نیز هستند.

- سس گوجه
سس کچاپ ممکن است حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی باشد که با اضطراب و افسردگی مرتبط است؛ بنابراین سس گوجه فرنگی خانگی را به جای آن امتحان کنید.

-آب میوه
فیبر موجود در میوه کامل، جذب انرژی خون را کاهش می‌دهد و بدون آن فیبر، شما فقط آب قند مغذی می‌نوشید که می‌تواند به سرعت شما را فعال کند و به همان سرعت شما را از بین ببرد.  حتی می‌تواند شما را گرسنه و بدخلق کند؛ بنابراین میوه را کامل بخورید.

-نوشابه معمولی
نوشیدنی‌های شیرین شده با قند مانند نوشابه ارتباط مستقیمی با افسردگی دارند. سعی کنید به جای آن از آب گازدار با کمی آب میوه استفاده کنید.

-نوشابه رژیمی
ممکن است با نوشیدن نوشابه رژیمی دچار افت انرژی ناشی از خوردن بیش از حد قند نشوید، اما می‌تواند شما را افسرده کند و کافئین بیش از حد در نوشابه‌ها می‌تواند مضر باشد و همچنین باعث اضطراب شود.

- نان تست
آرد سفیدی که نان تست از آن درست می‌شود، پس از خوردن به سرعت به قند خون تبدیل می‌شود و این می‌تواند باعث افزایش انرژی شود و در مواقعی که از اضطراب و افسردگی رنج می‌برید، مضر باشد؛ بنابراین فقط از نان سبوس دار استفاده کنید.

- قهوه
کافئین موجود در قهوه می‌تواند شما را پریشان و تحریک پذیر کند؛ همچنین می‌تواند خواب شما را خراب کند و به بهبود اضطراب و افسردگی کمکی نمی‌کند.

- روغن‌های هیدروژنه
"روغن‌های نیمه هیدروژنه" در غذا‌های سرخ‌شده، خمیر پیتزا، کیک‌ها، کلوچه‌ها و کراکر‌ها یافت می‌شوند. اگر چربی می‌خورید، آن را به نوع خوب تبدیل کنید که از غذا‌هایی مانند ماهی، روغن زیتون، آجیل و آووکادو دریافت می‌کنید. این‌ها می‌توانند خلق و خوی شما را بهبود بخشند.

-غذا‌های فراوری شده
اگر گوشت‌های فرآوری شده، غذا‌های سرخ شده، غلات تصفیه شده، آب نبات، شیرینی ها و لبنیات پرچرب زیاد مصرف می‌کنید، احتمال اضطراب و افسردگی شما بیشتر است. رژیم غذایی سرشار از غلات، میوه ها، سبزیجات و ماهی سرشار از فیبر می‌تواند به حفظ تعادل شما کمک کند.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403