• :13,863
  • :5,503,664
طب سوزنی واقعا برای بدن مفید است؟

طب سوزنی واقعا برای بدن مفید است؟

همه‌ افراد تصور می‌کنند که برای درمان بیماری‌ها باید حتماً به پزشک طب مدرن مراجعه و از داروهای شیمیایی استفاده کنند، درحالی‌که برخی از بیماری‌ها را می‌توان بدون استفاده از این نوع داروها و عوارض ناخوشایند احتمالی آن‌ها درمان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کمک گرفتن از طب سنتی و طب سوزنی می‌تواند در درمان برخی از بیماری‌ها بسیار مؤثر باشد به شرط آنکه برای درمان، از پزشک متخصص کمک گرفت. شاید برای برخی از افراد تصور اینکه تعداد زیادی سوزن وارد بدنشان شود، ناخوشایند باشد اما واقعیت این است که سوزن‌هایی که توسط متخصص برای درمان وارد بدن می‌شوند، آسیبی به بدن نمی‌زنند.

«دکتر اسد کلاه‌دوز محمدی» پس از گذراندن دوره‌ی پزشکی عمومی و دوره‌ی تخصصی بیهوشی، برای کسب مهارت در طب سوزنی عازم چین شد، در معتبرترین مراکز طب سوزنی ، دوره‌های آموزشی مختلف را دید و مدرک عالی و بین‌المللی طب سوزنی را که مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور است، کسب کرد. او هم‌اکنون مشغول درمان بیماران با طب سوزنی است و شما را با این طب آشنا می‌کند.

تاریخچه طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی، طب سنتی کشور چین محسوب می‌شود که بیش از دو هزار سال قدمت دارد و در ابتدا، این طب مخصوص امپراتورهای این کشور پهناور بوده اما به مرور در میان طبقات مختلف جامعه گسترش یافت. این طب کهن به‌ویژه در سه دهه اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده، طوری که در آمریکا و اروپا طرفداران  بسیار زیادی دارد و بر اساس آمار  فقط در آمریکا، در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲۶ میلیون نفر از این طب استفاده کرده‌اند چرا که در این طب از دارو استفاده نمی‌شود و عوارض جانبی  به همراه ندارد و نتایج درمانی آن در مقایسه با طب رایج، قابل قبول ارزیابی می‌شود.

اساس درمان در طب سوزنی چیست؟

اساس درمان در طب سوزنی به تعادل رساندن سیستم‌های انرژی موجود در بدن انسان است. در حقیقت هر چیزی در طبیعت باید تعادل داشته باشد مانند سردی و گرمی، پستی‌وبلندی، روز و شب و غیره.  در بدن انسان ۱۲ عدد کانال اصلی انرژی و ۸ عدد کانال فرعی انرژی وجود دارد. روی این کانال‌ها نقاط مختلفی واقع شده است و تمامی این کانال‌ها به صورت داخلی یا سطحی مربوط به هم بوده و در اصطلاح با  شارژ یا دشارژ کردن بر اساس فرمول درمانی خاص بیماری مربوطه می‌توانیم سیستم انرژی مربوطه را به حالت تعادل یا بالانس درآوریم.

آیا طب سوزنی قدرت تشخیص بیماری‌ها را هم دارد؟

قدرت تشخیص طب چینی بسیار بالاست و طب چینی کلی‌نگر هست، نه جزئی‌نگر. به این صورت اگر فردیمشکل گوارشی یا قلبی دارد، ممکن است  سیستم عصبی‌اش درگیر این موضوع شده باشد، بنابراین فقط با تنظیم سیستم‌های انرژی می‌توان خیلی از بیماری‌ها را به طور همزمان درمان کرد.

موارد استفاده از طب سوزنی چیست؟

تشخیص زودهنگام و جلوگیری از بیماری‌ها در افراد به‌ظاهر سالم از جمله سکته‌های قلبی و مغزی، مشکلات تنفسی و عصبی و ... و تنظیم سیستم‌های انرژی در افراد سالم. متأسفانه اکثراً مراجعه‌کنندگان به مطب خود من دارای بیماری‌های صعب‌العلاجی باشند، بیمارانی که انواع درمان‌ها را تجربه کرده‌اند و به‌عنوان آخرین راهکار  به طب سوزنی مراجعه می‌کنند که در این افراد نتایج درمانی عالی هم مشاهده شده است.

آیا فردی که پزشک نیست، می‌تواند این کار را انجام دهد؟

خیر، چون فرد درمانگر در طب سوزنی، باید علم و آگاهی کامل از مبانی طب، آناتومی، انواع  بیماری‌ها و ... را داشته باشد و تکنیک کار را به درستی بداند و انجام این کار توسط غیرپزشک جرم محسوب می‌شود.

در درمان طب سوزنی آیا از دارو نیز استفاده می‌شود؟

خیر، در طب سوزنی تجویز یا تزریق دارو معنا و مفهوم ندارد و داروهای مصرفی بیمار از جلسات پنجم یا ششم به بعد، به صورت پلکانی و با احتیاط قطع می‌شود؛ و درمان هیچ‌گونه عوارض جانبی ندارد.

سوزن‌های مورداستفاده در طب سوزنی چگونه است؟ و هنگام فرو رفتن به داخل پوست، آیا همراه درد است؟

سوزن‌های مورد استفاده در طب سوزنی مخصوص بوده و انواع گوناگون در جنس‌ها و اندازه‌های مختلف دارد. درمان توسط سوزن‌ها بدون درد و خونریزی است چون سوزن‌ها خیلی ظریف بوده و سرعت ورود و تکنیک انجام آن ‌طوری است که حتی بچه‌ها کوچک، درمان را به راحتی پذیرا می‌شوند، بنابراین برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، درمان درد ندارد، سوزن ها  برای هر بیمار، اختصاصی است و فقط برای خود بیمار مصرف می‌شود.

آیا طب سوزنی در مورد سکته‌های مغزی و عوارض آن و همچنین فلج صورت نیز کاربرد دارد؟

در سکته‌های مغزی که بیمار دچار فلج نیمه بدن و گاهی دچار انحراف دهان، اختلال بلع و تکلم می‌شود، یک‌ زمان طلایی وجود دارد که هرچه بیمار برای درمان زودتر مراجعه کند، سرعت پاسخ‌دهی، بهتر و سریع‌تر بوده و تعداد جلسات درمانی کمتر خواهد شد و نتیجه‌ی درمان در مورد آن بیماران عالی خواهد بود و گاهی فلج صورت نیز جزو عوارض سکته مغزی است که همزمان درمان می‌شود ولی گاهی فلج صورت ربطی به سکته مغزی ندارد و بیمار دچار فلج صورت یا بیماری‌ای  می‌شود که دهان به یک ‌طرف منحرف شده و بیمار قادر به پلک  زدن نیست و هنگام غذا خوردن ، دهان به طرف سالم کشیده می‌شود و مواد غذایی از دهان بیرون ریخته می‌شود که در این بیماری نیز مراجعه سریع‌تر به درمان نتیجه عالی درمانی با طب سوزنی را دربر خواهد داشت.

آیا طب سوزنی در زیبایی صورت نیز کاربرد دارد؟

بله، با طب سوزنی به‌وسیله تحریک کانال‌های انرژی و افزایش کلاژن‌سازی و گردش خون می‌توان چین‌وچروک صورت و افتادگی صورت را از بین برد، ‌طوری‌ که تغییرات در حین درمان کاملاً مشهود هستند.

آیا تحریک الکتریکی در طب سوزنی انجام می‌شود؟

در ۸۰ درصد از بیماران نیاز به‌تحریک الکتریکی نیست، ولی گاهی تحریک‌الکتریکی‌کار را برای‌پزشک راحت‌ترمی‌کند، مثلاً در مورد عوارض ناشی از سکته مغزی یا ضربه‌مغزی که دست‌وپا دچار فلج می‌شوند یا در مورد کمردردها و دردهای زانو، کاهش وزن ودردهای عصبی‌عضلانی و اسپاسم عضلات و ترک سوءمصرف انواع مواد وفلج صورت که دهان دچار انحراف می‌شود، تحریکات الکتریکی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

البته در مورد بیشتر بیماری‌ها نیاز به این دستگاه نیست، چه‌بسا که در قدیم دستگاه‌های الکتریکی وجود نداشت و تمام مراحل درمان به کار گیری سوزن‌ها با دست انجام می‌شد.

در مورد بیماری‌هایی چون افسردگی، اضطراب، عصبی‌بودن، بی‌خوابی، پرخوابی، فراموشی، عدم‌اعتمادبه‌نفس، ریزش‌مو و خیلی از بیماری‌های گوارشی مانند روده‌تحریک‌پذیر، زخم‌های معده و اثناعشر یا یبوست،  رفلاکس مری،  بی‌اشتهایی و پراشتهایی، خستگی زودرس و احساس گزگز یا مورمور دست‌وپاها به تحریک الکتریکی نیازی نیست.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 8 ارديبهشت 1403