• :1,116
  • :5,617,056
آدرس جاهای دیدنی کیش در تابستان کجاست؟ + لیست قیمت تورهای کیش

آدرس جاهای دیدنی کیش در تابستان کجاست؟ + لیست قیمت تورهای کیش

بررسی هزینه های تور مسافرتی کیش ویژه تیر ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است؛

اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا؛ تابستان از آن فصل‌هایی است که جان می‌دهد برای سفرهای گاه و بیگاه و چند روزه. اما یک سوال اساسی این است که به کجا سفر کنیم؟ مسافران معمولا در این فصل شهرهای خنک تر و شمالی تر را انتخاب می‌کنند و کمتر کسی به شهرهای جنوبی سفر می‌کند، اما ما می‌خواهیم در این مقاله از نشریه لیدوما یک پیشنهاد ویژه به شما بدهیم. جزیره کیش! تعجب نکنید. جزیره کیش هم می تواند یک مقصد مناسب برای سفرهای تابستانه باشد؛ چراکه اغلب مردم در این فصل به شهرهای شمالی فکر می‌کنند، جزیره کیش خلوت تر است. به همین دلیل سفر به کیش در تابستان هم به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است و هم آرامش بیشتری به شما می‌دهد.

معرفی جاهای دیدنی کیش در تابستان

ساحل کشتی یونانی

شاید یکی از معروف ‌ترین جاهای دیدنی کیش کشتی یونانی کیش باشد. ساحل کشتی یونانی یکی از زیباترین سواحل کیش است که محال است کسی به جزیره سفر کند، اما به این ساحل نرود. این کشتی به قدری جذبه و جاذبه دارد که حتی در فصل تابستان هم مسافران جزیره را به سمت خود می‌کشاند و می‌تواند در لیست جاذبه های گردشگری کیش در تابستان قرار گیرد. تماشای غروب را در این ساحل زیبا از دست ندهید.

کشتی یونانی قصه جالبی دارد. این کشتی که ساخت انگلستان و متعلق به یونان است، در سال ۱۳۴۵ در دریای کیش به گل نشست. از آن زمان یونانی‌ها خیلی تلاش کردند که کشتی زیبا و لوکس‌شان را نجات دهند. اما ظاهرا ایرادات فنی جدی‌تر از این حرف‌ها بوده است. از این رو نفت کشتی تخلیه شد و خودش در جزیره باقی ماند. تصویر کشتی یونانی روی آب در زمان غروب آفتاب و البته شب‌ها بسیار زیبا و تماشایی است. خصوصا اگر اهل عکس انداختن هستید، این منظره را از دست ندهید.

آدرس: کیش، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب.

ساحل مرجان

ساحل مرجان کیش از پاک ‌ترین ساحل‌های خلیج  فارس و سواحل مرجانی ایران با ماسه‌های طلایی رنگ و محوطه ‌سازی زیبا است. زلالی این ساحل به حدی است که اگر سوار قایق شوید و گشتی در دریای مرجانی کیش بزنید، می‌توانید بسیاری از آبزیان مانند صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها را در آب ببینید.

علاوه بر تماشای طبیعت و عکاسی در ساحل مرجان امکان دوچرخه سواری و موتور سواری، بازی های دریایی، غواصی و… هم وجود دارد و همین ها باعث می‍‌شوند تا در سفر به جزیره زیبای کیش، ساحل مرجان را هم در لیست جاهای دیدنی کیش در تابستان قرار دهید و حتما از آن دیدن کنید. از جمله امکانات تفریحی این ساحل هم می‌توان به بازی‌های آبی مانند جت‌ سواری، فلای برد، غواصی، پاراسل، شاتل و پیست دوچرخه اشاره کرد.

به جز این ها مراکز خرید متنوعی در نزدیکی ساحل مرجان قرار دارند که درصورت گرم بودن هوا در ساعات میانی روز می توانید به این مراکز خرید بروید و هم از هوای خنک داخل پاساژ لذت ببرید و هم خریدهایتان را انجام دهید. اما با وجود همه این ها لازم است پیش از سفر به چند نکته توجه کنید:

ساحل مرجان برای شنا مناسب نیست؛ زیرا تماس با مرجان‌ها ضمن اینکه به بدن صدمه می‌زند، برای اکوسیستم نیز آسیب ‌رسان است.

با اتومبیل شخصی، تاکسی و… می‌توانید به نزدیکی ساحل مرجان برسید و مشکلی برای رفت و آمد نخواهید داشت.

در ساحل مرجانی کیش غواصان حرفه‌ای وجود دارند.

آب ساحل مرجان کیش بی‌خطر است و کوسه‌های خطرناک در آن وجود ندارد. البته در بعضی مناطق ممکن است کوسه وجود داشته باشد؛ اما تنها ماهی‌های کوچک را تهدید می‌کند.

آدرس: جنوب شرقی جزیره کیش.

ساحل درختان نارگیل

برای شب گردی در کیش و دیدن غروب آفتاب که یکی از زیبا‌ترین و خیره‌کننده‌ ترین تصاویر و صحنه‌ها در دنیاست، چه جایی بهتر از ساحل آرام و زیبای درختان نارگیل! ساحل درختان نارگیل کیش در شرق جزیره قرار گرفته و مشرف به خلیج نیلگون همیشه فارس است. بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیل در این ساحل وجود دارد. پرورش و کاشت درخت نارگیل در این ساحل، جاذبه‌ای زیبا و نمادین است. به این دلیل که درخت نارگیل مختص مناطقی با آب‌ و هوای استوایی است و هر منطقه‌ای فضای لازم برای رشد مناسب آن را ندارد. در نتیجه، آب‌ و هوای کیش در این منطقه باعث شده تا درخت‌های نارگیل زیادی پرورش پیدا کنند و مقصدی زیبا و چشم‌ نواز برای مسافران و ساکنین این جزیره‌ی جادویی باشد.

سایه درختان نارگیل در این ساحل آب و هوای مطبوعی به وجود آورده و مکان مناسبی برای رهایی از آفتاب سوزان تابستان فراهم کرده است. به همین دلیل است که این ساحل هم در لیست جاذبه های گردشگری کیش در تابستان جای می‌گیرد.

آدرس: شرق جزیره کیش.

ساحل کلبه هور

ساحل هور هم یکی از سواحل کیش است که در تابستان می‌تواند مقصد مسافران باشد. در غربی‌ترین قسمت کیش، دماغه‌ی کوچکی قرار دارد که کلبه‌ هور نامیده می‌شود. بستر اطراف این دماغه‌، سنگی و صخره‌ای‌ است و ماهی‌ها، صدف‌ها و لاک‌پشت‌ها، این دماغه را به جایی مناسب برای صید تبدیل کرده‌اند. هچنین غارهای بسیار درون صخره‌ها این منطقه را خوراک غواص‌ها کرده است. سری به آلاچیق، رستوران و کافه‌ی ساخته شده در این منطقه بزنید تا در کنار چند لحظه‌ای آرامش، تماشاچی بازی موج‌ها و صخره‌ها باشید.

آدرس: کیش، جاده جهان.

ساحل لاکپشت ها

جالب است بدانید که گونه‌ای بسیار خاص از لاک پشت‌های پوزه عقابی، در بین ماه‌های اسفند تا مرداد ماه برای تخم گذاری به مناطق حفاظت شده سواحل جنوبی و همچنین سواحل غربی جزیره مرجانی کیش می‌روند. بنابراین این سواحل به دلیل حضور لاک پشت های خاص، یکی از جاهای دیدنی کیش در تابستان به شمار می‌روند. اگر در این دوره زمانی از سال عازم کیش شدید، حتما سری به سواحل مرجانی بزنید تا از دور بتوانید شاهد حضور لاک پشت‌های کوچک پوزه عقابی باشید که به سمت آب می‌دوند و زندگانی خود را آغاز می‌کنند. فقط به یاد داشته باشید که بیش از حد به این لاک ‌پشت‌های زیبا نزدیک نشوید. زیرا در صورتی که این لاک‌ پشت‌ها احساس خطر کنند، دیگر به ساحل باز نخواهند گشت.

اسکله تفریحی، از جاذبه های گردشگری کیش در تابستان

این اسکله به خاطر داشتن عرشه‌ های چوبی بسیار زیبا با طول ۴۳۷ متر، همیشه مکان مناسبی برای دوستداران به حرفه عکاسی، علاقه مندان به ورزش و عاشقان آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس بوده و از آن به عنوان یکی از بهترین مکان های تفریحی کیش در خاطراتشان یاد می‌کنند. این اسکله به دلیل داشتن امکانات تفریحی مناسب، یکی از جاهای دیدنی کیش در تابستان محسوب می‌شود. در بازدید از اسکله تفریحی جزیره کیش می‌توانید از سینما ۴ بعدی، بولینگ مریم در کنار کافه و رستوران‌های کیش نهایت لذت را ببرید.

آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا.

شهر زیرزمینی کاریز

یکی از جذاب‌ ترین جاذبه های گردشگری کیش در تابستان شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر در واقع یک قنات بسیار بزرگ است که مساحت آن حدود ۱۰ هزار مترمربع است، از این رو به آن عنوان شهر داده شده است. عمق شهر زیرزمینی کاریز حدود ۱۶ متر است. یعنی از سطح زمین باید ۱۶ متر پایین بروید تا به آن برسید. ارتفاع خود کاریز حدود ۸ متر است. تمام دیوارها و سقف هم با انواع صدف‌های زیبا پوشانده شده است.

اما شهر زیرزمینی کاریز همین طور به حال خود برای بازدید رها نشده است. وجود رستوران‌های سنتی و مدرن، موزه و بازارچه صنایع دستی از جمله امکاناتی است که در این شهر فراهم شده است. پیشنهاد ما این است که در سفرهای تابستانه به جزیره کیش، بازدید از شهر زیرزمینی کاریز را در لیست گشت و گذارتان قرار دهید.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا.

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره سند تمدن و قدمت جاهای دیدنی کیش است. اگرچه کیش در سال‌های اخیر مدرن شده، اما اصالتش به سال‌ها قبل بازمی‌گردد. بازمانده‌های خانه‌های ویران ‌شده حریره نشان می‌دهد که سال‌ها قبل مردم در این منطقه روزگار پرهیاهویی داشته‌اند. حریره از سه بخش اصلی تشکیل شده است. این بخش‌ها شامل خانه اعیانی، بخش کارگاهی و حمام می‌شود.

قدمت ساخت حریره را به حدود ۱۰۰۰ سال قبل نسبت می‌دهند. از سوی دیگر تاریخ‌ نویسان بر این باورند که ۶ قرن قبل این شهر متروکه شده است. سعدی شیرازی هم که به خوش سفر بودن شهره است در کتاب گلستان به شهر حریره اشاره کرده است.

آدرس: کیش، بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان کرانه.

آب انبار دوقلو

یکی دیگر از دیدنی‌های کیش آب انبار دوقلو است. این آب انبار در گذشته برای نگه‌داری و البته خنک نگه ‌داشتن آب استفاده می‌شده است. وجود بادگیرهایی به شکل خانه‌های منطقه کویری باعث می‌شود که آب بهتر خنک شود.

دو گنبدی که در کنار هم در این آب انبار وجود دارد باعث شده که به آن دوقلو گفته شود. رفتن به آب انبار دوقلو کیش شما را به دنیایی متفاوت از بافت مدرن جزیره می‌برد. خصوصا اگر در تابستان به کیش سفر کرده اید سری به این آب انبار بزنید و تفاوت آب و هوای این منطقه با دیگر نقاط جزیره را حس کنید.

درخت سبز

در شمال جزیره، یک ناحیه سر سبز به عنوان دره پرتغالی شناخته شده ، که محل اجتماع درختان سبز است که در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان لور (انجیر) ساخته شده و گفته می شود که حدود ۶۰۰ سال سن داشته باشد، بسیاری معتقدند که این یک درخت شایسته است و برای بر آورده کردن آرزوها است.

بقیه این مجموعه یک فضای سبز شگفت انگیز را به ارمغان می آورد که در آن می توانید با یک لیوان چای گرم ایرانی و یا یک بستنی سرد استراحت کنید. سایه درختان در این محوطه فضایی را به وجود آورده که هوای نسبتا خنک تری دارد و به همین دلیل به یکی از جاهای دیدنی کیش در تابستان تبدیل شده است. آلاچیق‌ها و منقل‌هایی که برای رفاه حال مسافران در این محل ساخته شده است، یکی دیگر از عوامل جذب گردشگران کنجکاو است. در نزدیکی همین محل، یک شربت ‌خانه نسبتا قدیمی وجود دارد که می‌تواند بعد از بازدید از درخت اعجاب ‌انگیز کیش، با نوشیدنی و دمنوش‌های سنتی خوشمزه، پذیرای شما باشد.

آدرس: جزیره کیش، مجموعه درخت سبز.

دلفیناریوم

اگر می‌خواهید چند ساعت از روز خود را به تفریح و لذت ‌بردن از جاذبه‌های گردشگری کیش در تابستان اختصاص دهید؛ پارک دلفین ها کیش یکی‌از بهترین انتخاب‌های شماست. شما با خیال راحت می‌توانید دست کم ۴ ساعت را در این مجموعه‌ی بسیار سرسبز که به آن دلفیناریوم نیز می‌گویند؛ بگذرانید. در این منطقه علاوه‌ بر تماشای حرکت‌های نمایشی دلفین‌ها، می‌توانید از سیرک و آکواریوم آب شور آن دیدن کنید.

آدرس: کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر

مراکز خرید کیش، صدر نشین لیست جاهای دیدنی کیش در تابستان

مراکز خرید یکی از مناسب ترین جاذبه های گردشگری کیش در تابستان هستند؛ چراکه این مراکز می‌توانند شما را زا هوای گرم جزیره نجات دهند و مهمان خنکای پاساژ کنند. به جز این لذت خرید در سفر هم که یکی از غیر قابل وصف ترین لذت های هر سفری است.

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش تور مسافرتی کیش در این هفته، برای۴ شب سفر رفت و برگشت هوایی به کیش و اقامت در هتل مارینا پارک  قیمت اتاق ۲ تخته مبلغ ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت اتاق ۳ تخته مبلغ ۱۰,۰۶۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

این در حالیست که هتل ویدا برای همین مدت اقامت قیمت اتاق ۲ تخته را مبلغ۵,۳۶۰,۰۰۰ تومان و برای ۳شب اقامت مبلغ  ۴,۰۴۰,۰۰۰ تومان را تعیین کرده است.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

قیمت تور هوایی کیش ( ۴شب / تیر ماه ۱۴۰۲)
هتل درجه هتل نوع اتاق قیمت / تومان
مارینا پارک ۵ ۲ تخته ۱۰,۱۰۰,۰۰۰
مارینا پارک ۵ ۳ تخته ۱۰,۰۶۰,۰۰۰
ترنج ۴ ۲ تخته ۹,۸۶۰,۰۰۰
ترنج ۴ ۳ تخته ۸,۰۰۰,۰۰۰
پالاس کیش ۳ ۲ تخته ۵,۵۰۰,۰۰۰
پالاس کیش ۳ ۳ تخته ۵,۲۶۰,۰۰۰
ویدا ۳ ۲ تخته ۵,۳۶۰,۰۰۰
ویدا ۳ ۳ تخته ۴,۰۴۰,۰۰۰

منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 14 ارديبهشت 1403