• :7,239
  • :5,518,746
۶ دروغ بزرگ درباره کاهش وزن!

۶ دروغ بزرگ درباره کاهش وزن!

این روزها بحث لاغری و رژیم غذایی به یک دغدغه جدی در سراسر جهان مطرح شده و انواع روش های لاغری از رژیم های غذایی گرفته تا عمل های جراحی و برنامه های ورزشی در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. در این میان اخبار و مطالب غیر علمی نیز به میزان زیادی در رسانه های مجازی در رابطه با لاغری منتشر می شوند که برخی از آن ها می تواند برای سلامتی افراد مضر باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اگر در شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی در رابطه با لاغری و کاهش وزن جستجو کنید، مطالب غیر علمی زیادی را از قندهای طبیعی گرفته تا چربی های لاغر کننده را مشاهده می کنید که در این گزارش به بررسی شش مورد از این شایعات غیر علمی می پردازیم.

سم زدایی

به طور کلی به یاد داشته باشید این عبارت چندان بار علمی نداشته و هر رژیم غذایی یا مکملی که ادعا می کند به سم زدایی بدن شما کمک می کند، یک مطلب غیر علمی است زیرا کبد و کلیه‌ های ما اندام‌ های سم‌ زدایی حرفه ‌ای هستند و مکمل های دارویی و غذایی در این فرایند نقش چندانی ندارند.

توصیه به مصرف ابر غذاها

غذاهای زیادی وجود دارند که برای انسان مفید هستند، به این معنی که شما می توانید میزان زیادی از این غذاها را بخورید که بیشتر شامل میوه ها و سبزیجات می شوند. با این حال، چیزی به نام ابرغذا از نظر علمی وجود ندارد و بدن شما باید مواد غذایی مختلف را از منابع مختلفی به دست آورد.

چربی خوب و بد

از نظر علمی فرقی نمی کند که چربی برای شما خوب است یا بد ، سوال مهمی که باید در هنگام مصرف روغن ها از خود بپرسید، منبع چربی است.

 به طور کلی اگر چربی مصرفی از یک حیوان غیر دریایی بابوده وً در دمای اتاق جامد باشد، چربی اشباع شده است. در حالی که اگر از  روغن ماهی یا گیاه ساخته شده و احتمالاً در دمای اتاق مایع باشد (چربی نارگیل استثنایی نادر است)، چربی غیراشباع محسوب می شود.

همه شواهد نشان می ‌دهد: خوردن چربی ‌های غیر اشباع کمتر از چربی ‌های اشباع، مضر بوده و خطر مرگ و میر ناشی را کاهش می ‌دهد.

شکر طبیعی بهتر است

این عبارت هم یکی از دروغ های بزرگ فضای مجازی است. اکثریت قریب به اتفاق قندی که ما مصرف می کنیم ساکاروز است. این ماده متشکل از پودر سفیدی است که از گلوکز و فروکتوز تشکیل شده است.

در این میان شکر طبیعی که از عسل یا شیره درخت افرا تهیه شود اغلب به‌عنوان شکر طبیعی به بازار عرضه می ‌شوند، با برچسب قند سالم طبقه بندی می شوند. به یاد داشته باشید این مواد نیز به دلیل وجود گلوکز و فروکتوز شیرین هستند. به همین دلیل مجوز مصرف زیاد آن داده نشده و مصرف قندها باید بخش بسیار کوچکی از سبد غذایی را به خود اختصاص دهد.

آب قلیایی با pH بالا

به گزارش سیناپرس، خون به طور طبیعی دارای  pH 7.4، است. به طور کلی pH  کمتر از ۷ اسیدی، بیشتر از ۷ قلیایی است. بنابراین برخی از مردم فکر می کنند که ما برای حفظ سلامت باید غذاهای قلیایی بخوریم. در این میان محصولاتی مانند آب قلیایی در بازارها عرضه می شوند که هیچ ارزش پزشکی نداشته و صرفا یک محصول تجاری به شمار می روند.

به یاد داشته باشید هر چیزی که ما می خوریم یا می نوشیم از معده عبور می کند که با pH 1.5 اسیدی ترین قسمت بدن است. در این بخش از دستگاه گوارش میزان اسیدی بودن مواد تنظیم شده و  سپس با ورود به روده کوچک تا PH 7 خنثی می شود.

بنابراین هیچ ماده غذایی نمی تواند PH خون ما را تغییر دهد و توصیه می شود پول خود را برای آب قلیایی و رژیم های غذایی با شعار قلیایی بودن و اسیدی بودن هدر ندهید.

غذایی با بیش از پنج ماده غذایی نخورید

به گزارش سیناپرس، غذاهای ساده می توانند در واقع بسیار خوشمزه باشند، اما لزوما برای شما سالم تر نیستند. برای مثال، اگر شخصی از پودر پنج ادویه در یک دستور غذا استفاده کند، احتمالاً یکی از این پنج ماده محسوب می شود. با این حال، اگر اجزای معمولی این پودر ادویه، یعنی رازیانه، دانه‌های فلفل ، میخک و دارچین را جداگانه در یک ظرف اضافه کنم، چه؟ آیا این بدان معناست که دستور پخت من ناگهان بد می شود زیرا بیش از پنج ماده دارد؟ این موضوع یک دروغ بزرگ اینترنتی بوده و میزان مواد ترکیبی غذاها ارتباطی با سالم یا ناسالم بودن ان ها ندارد بلکه صرفا مواد تشکیل دهنده این اجزا هستند که در سلامت غذا تاثیر گذار هستند.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    يکشنبه، 9 ارديبهشت 1403