• :11,820
  • :5,627,760
رفتید اصفهان حتما این غذاهای خوشرنگ ولعاب را امتحان کنید + لیست قیمت تور اصفهان

رفتید اصفهان حتما این غذاهای خوشرنگ ولعاب را امتحان کنید + لیست قیمت تور اصفهان

بررسی هزینه های تور مسافرتی اصفهان در تیر ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است؛

 به گزارش اقتصاد آنلاین، اصفهان شهری است که همه ما ایرانی‌ها حداقل یک‌بار به آن سفر کرده یا در مورد زیبایی‌های آن شنیده‌ایم. این شهر پس از اسلام به‌عنوان پایتخت صفویان برگزیده شد و آثار تاریخی زیادی از این عصر را در خود جای داده است. سالانه میلیون‌ها گردشگر خارجی برای بازدید از جادوی معماری ایرانی با تور مسافرتی اصفهان به این شهر زیبا  می‌آیند.

اصفهان با موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود همواره از لحاظ غذایی بسیار متنوع بوده. در ادامه می خواهیم تعدادی از غذاهای سنتی اصفهان را برایتان معرفی کنیم:

بریونی یا بریانی:

یکی از غذاهای محلی اصفهان بوده و کمتر کسی پیدا می شود که به اصفهان سفر کرده باشد ولی طعم آن را امتحان نکند. بریونی از گوشت، پیاز، روغن، دارچین، نعناع خشک، زعفران و کشک آماده می شود. این غذا به همراه مقداری جگر سفید پخته و چرخ شده، آب ‌گوشت، نان سنگک، ریحان و دوغ خنک سرو می شود.

بریونی.

حلیم بادمجان اصفهان:

حلیم بادمجان هنگام سرو باید کش بیاید و در پخت آن از گوشت گردن، بادمجان، کشک، برنج و ... استفاده شده و با نان تازه سرو می شود.

کباب مشتی یا کباب زردک:

یکی از کباب های ساده و خوش طعم است که پخت آن نیاز به مهارت خاصی ندارد و با طعم ملس خود با نان سرو می شود. اصفهانی ها این غذا را با گوشت چرخ ‌کرده، آرد نخودچی، شیره، زردک، ادویه‌ های خوش‌عطر، پیاز و سرکه می‌پزند.

خورش ماست اصفهانی:

یکی از پرطرفدارترین پیش غذاهای اصفهانی بوده و طعم و ظاهری خاص دارد. در تهیه خورش ماست از ماست چکیده، مرغ، زرده تخم مرغ، خلال پوست پرتقال، شکر، زرشک، نمک، زعفران و زردچوبه استفاده می شود. خورش ماست به رنگ زرد بوده و طعم آن نیز ترکیبی از شیرینی و ترشی است.

خورشت ماست

اشکنه:

یکی از غذاهای قدیمی اصفهان است و برای تهیه اشکنه اصفهانی از پیاز، سیب زمینی، شنبلیله خشک، تخم‌مرغ و روغن استفاده می شود. اشکنه غذایی مقوی برای روزهای سرد است.

شله بریان با زیره:

یکی دیگر از غذاهای بسیار مقوی، شله بریان با زیره است که با بافت نرم خود طعمی دوست داشتنی دارد. برای تهیه‌ این غذا از گوشت دنده گوسفند، پیاز، زردچوبه، نمک و فلفل، برنج نیم دانه، زیره سیاه آسیاب شده استفاده می شود.

یخمه ترش:

یک غذای سنتی و خوشمزه با خاصیت زیادی است و در تهیه این غذا از زردآلو، آلو و به، گوشت گوسفند، برنج و شکر استفاده می شود. یخمه ترش با نان سنگک سرو می شود.

آش شله قلمکار:

یکی از غذاهای مشهور اصفهان که از ماش و گوشت تهیه شده و با برنج و سبزی ترکیب می‌ شوند.

آش اوماج اصفهان:

در بخش ترک نشین اصفهان این آش شهرت دارد و ترکیبی از حبوبات، آرد، آب، اسفناج، زرد چوبه و پیاز است و به جای کشک با ماست خورده می شود.

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش انواع تورهای گردشگری داخلی این هفته  ؛ برای ۲ شب اقامت در هتل عالی قاپو با هزینه رفت و برگشت هوایی مبلغ ۴,۶۰۰,۰۰۰ تومان و برای ۳ شب مبلغ ۵,۸۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

این در حالی است که هتل پارسیان کوثر برای همین نوع سفر قیمت ۲ شب اقامت را مبلغ ۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان و قیمت ۳ شب اقامت را مبلغ ۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان اعلام کرده است.

 لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.​

قیمت تور هوایی اصفهان ( تیرماه ۱۴۰۲)
هتل درجه هتل مدت اقامت قیمت / تومان
عالی قاپو ۴ ۲ شب ۴,۶۰۰,۰۰۰
عالی قاپو ۴ ۳ شب ۵,۸۰۰,۰۰۰
آسمان ۴ ۲ شب ۴,۷۰۰,۰۰۰
آسمان ۴ ۳ شب ۵,۹۰۰,۰۰۰
پارسیان کوثر ۵ ۲ شب ۵,۵۰۰,۰۰۰
پارسیان کوثر ۵ ۳ شب ۷,۲۰۰,۰۰۰

منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 14 ارديبهشت 1403