• :7,672
  • :5,400,447
فواید باور نکردنی شکر تیغال در درمان التهابات ریوی + روش مصرف

فواید باور نکردنی شکر تیغال در درمان التهابات ریوی + روش مصرف

یک متخصص طب سنتی گفت: شکر تیغال برای درمان و بهبود بیماری‌های ریوی به عنوان خلط آور، برطرف‌کننده سرفه و تحریک دستگاه تنفسی تحتانی استفاده می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا؛ یدالله مرادی متخصص طب سنتی گفت: گیاه شکر تیغال که در ساقه بوته‌ای به نام کنوره توسط حشره‌ای از راسته قاب‌بالان به نام خزوکک برای نگهداری تخم‌ها و نوزاد خود پیله‌ای می‌تند به اندازه یک فندق که سفید رنگ است.

وی ادامه داد: جنس پیله این حشره که از ترشحات گیاه کنوره ساخته شده شکر تیغال نام دارد که در زبان محلی به آن شکرکه گفته می‌شود.

مرادی تصریح کرد: این پیله سفید رنگ و به اندازه یک فندق بوده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شود که در فارسی به آن شکر تیغال گفته می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: شکر تیغال برای درمان و یا تخفیف بیماری‌های ریوی به عنوان خلط آور، برطرف‌کننده سرفه، تحریک دستگاه تنفسی تحتانی، ملین سینه، رفع خشونت سینه، صاف کردن صدا و رفع خشکی گلو، درمان تنگی نفس و آسم استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: درمان‌های دیگری از قبیل افسردگی، یبوست و چاقی، تب بری، متعادل کننده دستگاه گوارش، تسکین سوزش سردل نیز برای این گیاه ذکر شده است.

مرادی با اشاره به اینکه شکرتیغال برای معده و درد‌های احشایی مؤثر است، بیان کرد: شکار تیغال خاصیت نوتروپیک داشته و اثر مثبتی بر حافظه و قدرت یادگیری دارد، به واسطه اثرات آنتی اکسیدانتی تری هالوز، این گیاه می‌تواند به عنوان یک ضد سرطان کاربرد داشته باشد.

<a class='tagColor' href='/Tags/Archive/شکر'>شکر</a> تیغال

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: شکر تیغال در طب سنتی به عنوان طعم دهنده به کار می‌رفته و در پزشکی قدیم به عنوان ملین و متعادل کننده دستگاه گوارش از آن استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: شکرتیغال گیاهی است چندساله با ساقه‌ای راست به ارتفاع متوسط ۵۰ سانتی‌متر، برگ‌ها نسبتاً پهن با کناره‌های خاردار هستند که به صورت متناوب بر روی ساقه قرار می‌گیرند و گل‌ها به صورت کاپیتول کروی نسبتاً بزرگ و اکثراً در رأس ساقه و شاخه‌های جانبی قرار دارند.

مرادی بیان کرد: این گیاه حاوی سلولز، نشاسته و قندی به نام «ترهالوز» است و در آن یک ماده ضد حساسیت وجود دارد که برای درمان مبتلایان به تنگی نفس مفید است.

وی تصریح کرد: گیاه شکر تیغال سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان است و به عنوان یک ماده ضد سرطان طبیعی شناخته می‌شود.

مرادی ادامه داد: استفاده از شکر تیغال برای سلامت دستگاه گوارش مفید بوده و خاصیت ملین دارد و به درمان یبوست کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: این گیاه به دلیل خاصیت خلط‌آوری برای درمان سرفه، سیاه سرفه و سرماخوردگی مفید است و شدت اخلاط و سوزش مری را تسکین می‌دهد.

وی گفت: تحقیقات نشان داده استفاده از عصاره گیاه شکر تیغال از طریق حداقل یک یا چند مکانیسم می‌تواند ترشح اسید معده را منظم و نیز خاصیت ضد زخم داشته باشد و استفاده از آن برای درمان زخم معده مفید است.

مرادی بیان کرد: گیاه شکر تیغال اثر مثبتی بر تقویت حافظه و قدرت یادگیری دارد و برای رفع افسردگی مفید است.

این متخصص طب سنتی افزود: در طب سنتی از ترکیب گیاه شکر تیغال با ژلاتین در آب جوش، برای درمان سرفه‌ای که بر اثر غلبه خون و صفرا است، استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: این ترکیب، خشونت شش‌ها را برطرف کرده و صدا را باز می‌کند، ترکیب این گیاه با شکر و ترنجبین می‌تواند التهابات گرفتگی صدای کودکانی را که زیاد گریه می‌کنند، بهبود ببخشد، همچنین مصرف این گیاه برای تقویت صدا و حنجره بسیار مفید است و استفاده از آن، برای رفع خشکی و سوزش گلو مؤثر است.

مرادی تأکید کرد: از دیگر خواص گیاه شکر تیغال، کمک به تقویت عضلات است و مصرف آن انعطاف‌پذیری ستون مهره‌ها را افزایش می‌دهد.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در طب سنتی از خواص شکر تیغال، برای درمان فشار خون بالا، تصلب شرایین و سکته قلبی استفاده می‌شود، همچنین برای پایین آوردن تب و درمان تکرر ادرار مفید است.

 وی افزود: از دیگر خواص این گیاه می‌توان به تسکین سوزش مری، درمان چاقی و افسردگی، رفع خشکی گلو و معده، درمان یبوست، تقویت دستگاه گوارش، تقویت صدا و حنجره، رفع خشونت شش‌ها، درمان سرفه، سیاه سرفه و سرماخوردگی اشاره کرد.

مرادی تأکید کرد: مصرف شکر تیغال در افرادی که مبتلا به فشارخون هستند باید با احتیاط باشد، زیاده‌روی در مصرف آن حالت تهوع ایجاد می‌کند.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 31 فروردين 1403