• :17,177
  • :5,121,740
بازار داغ خرید و فروش فیش حج / آگهی ۲۰۰ میلیونی فیش حج! + عکس

بازار داغ خرید و فروش فیش حج / آگهی ۲۰۰ میلیونی فیش حج! + عکس

ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز دهم اسفندماه آغاز می‌شود و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، مشمولان حج تمتع در پنج اولویت هستند که علاوه بر زائران حج ۱۳۹۹ که هزینه این سفر را واریز کرده و از سفر انصراف نداده‌اند، دارندگان فیش حج تا اول خرداد ۱۳۸۶ در اولویت قرار دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، با آغاز ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲، بازار خرید و فروش فیش حج دارای اولویت با قیمت‌های بالا دوباره داغ شد؛ تا جایی که به طور متوسط هزینه نهایی حج برای افراد متقاضی خرید فیش در برخی استان‌ها به بیش از ۲۵۰ میلیون تومان می‌رسد.

ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از امروز دهم اسفندماه آغاز می‌شود و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، مشمولان حج تمتع در پنج اولویت هستند که علاوه بر زائران حج ۱۳۹۹ که هزینه این سفر را واریز کرده و از سفر انصراف نداده‌اند، دارندگان فیش حج تا اول خرداد ۱۳۸۶ در اولویت قرار دارند.

 

بازار پرتلاطم خرید و فروش فیش حج تمتع

بر همین اساس، بازار خرید و فروش فیش حج تمتع که از حدود چهار ماه قبل با اعلام سعودی‌ها برای پذیرش زائران حج تمتع بدون محدودیت در سال آینده، آغاز شده بود، این روزها داغ‌تر از گذشته شده است؛ به طوری که بسیاری به دنبال فروش یا حتی خرید فیش دارای اولویت حج تمتع هستند.

همچنین با توجه به اینکه سازوکاری در زمینه قیمت‌گذاری فیش حج تمتع وجود نداشته و سازمان حج و زیارت هم که متولی ثبت‌نام و اعزام مشمولان حج تمتع است، تعهدی برای قیمت‌گذاری فیش حج ندارد، دارندگان فیش حج دارای اولویت، با قیمت‌های نجومی اقدام به فروش فیش حج می‌کنند و متقاضیان تشرف به این سفر معنوی هم مجبور به خرید فیش از آن‌ها هستند. چرا که از سال ۱۳۸۶ به بعد هیچ ثبت‌نامی برای حج تمتع صورت نگرفت و متقاضیان زیارت خانه خدا باید حتما فیش حج خریداری کنند.

فیش حج ۲۰۰ میلیون تومانی در شهرهای مرزی

فیش حج در شهرهای مختلف بسته به تعداد تقاضا متفاوت است؛به طوری که دربرخی از شهرهای مرزی تعداد خریدار فیش حج بیش از فروشنده آن است و همین امر موجب شده تا هزینه فیش حج در این شهرها تا ۲۰۰ میلیون تومان هم برسد. با این وجود، در برخی از شهرها که افراد پس از بیش از ۱۶ سال دیگر تمکن مالی برای تشرف به حج تمتع ندارند، فروش فیش حج بیش از تقاضاست و به این ترتیب قیمت فیش حج تا حدود ۷۰ میلیون تومان و حتی کم‌تر هم خرید و فروش می‌شود.

در تهران هم هزینه فیش حج متغیر است و برخی آن را ۹۰ میلیون تومان و برخی دیگر حتی تا ۱۴۰ میلیون تومان بنا بر اولویت قیمت‌گذاری کرده و برخی از مشتاقان تشرف به حج تمتع هم که از استطاعت مالی برخوردار هستند، فیش حج را با هر قیمتی خریداری می‌کنند.

خرید فیش حج همچنان پرطرفدار؛ فیش ۱۰۰ تا ۱۴۰ میلیونی در تهران

با اعلام سازمان حج و زیارت برای ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۲ از اواخر سال جاری، این روزها سازمان حج و زیارت به عنوان یکی از سازمان‌های پرتردد برای زائران تبدیل شده است؛ به طوری که برخی اطلاعی از نحوه خرید و فروش فیش حج ندارند و برای کسب اطلاع به این سازمان مراجعه می‌کنند.

مرد کهنسالی که همراه با پسر جوانی به سازمان حج و زیارت مراجعه کرده بود، می‌گوید: سال‌ها منتظر بودم تا بتوانم به زیارت خانه خدا مشرف شده و حاجی شوم. اکنون ۸۳ ساله شده و از تمکن مالی خوبی هم برخوردارم، اما هنوز در حسرت زیارت ماندم و نگرانم که اگر سال آینده هم به این سفر نروم، دیگر اجل مهلت ندهد.

 

وی که برای خرید فیش حج به سازمان حج و زیارت مراجعه کرده بود، می‌افزاید: فیش حج اصلا قیمتی ندارد و هر کسی هزینه متفاوتی برای آن اعلام می‌کند. اما من فیش حج را به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان خریدم و برای ادامه روند آن و خرید فیش دیگر برای همسرم به اینجا آمدم که به نتیجه نرسیدم.

بازار داغ خرید و فروش <a class='tagColor' href='/Tags/Archive/فیش حج'>فیش حج</a> + عکس

 

فیش حج تمتع

واگذاری فیش حج یک شهر فقط در شهرهای همان استان امکان‌پذیر است

یکی از موضوعاتی که در خرید و فروش فیش حج تأکید شده است، امکان واگذاری فیش حج در استان است؛ به طوری که فردی که ساکن استانی باشد، باید از همان استان فیش خریداری کند و امکان خرید و فروش فیش در سایر استان‌ها وجود ندارد. از طرفی هم باید محل سکونت زائران هنگام خرید فیش حج احراز شود.

صحبت‌های یکی از خریداران فیش حج در سازمان حج و زیارت

مادری که همراه پسرش در راهروهای سازمان حج و زیارت بود، می‌گوید: من فیش حج را به سختی از یکی از دفاتر تهیه کردم و تاکنون حدود ۱۰۵ میلیون تومان دادم و اکنون برای تأیید محل سکونت به اینجا آمده‌ام. بیش از ۴۰ سال ساکن تهران هستم، اما چون محل صدور شناسنامه‌ام، اصفهان است باید محل سکونتم در تهران احراز شود تا بتوانم فیش حج را به صورت قطعی خریداری و در حج آینده ثبت‌نام کنم.

فروش فیش حج در طبقات سازمان حج و زیارت!

همچنین مرد جوانی که از رفت و آمدهای بی‌حاصل و هزینه بالای فیش حج خسته شده بود، می‌گوید: حدود یک ماه است که برای فیش حج سال ۸۵ با یکی از ودیعه‌ گذاران به توافق رسیدم. اما نرخ دلارکه بالا رفت، قیمت فیش را ۳۰ میلیون گران کرد و می‌گوید که فیش را ۱۲۰ میلیون تومان می‌دهد. حالا هم که به سازمان حج و زیارت آمدم، هیچ کسی پاسخگو نیست. حتی برخی از افراد در سازمان حج هم که می‌گویند فیش حج دارند، اول از من قیمت می‌گیرند و بعد می‌گویند که هر چقد قیمت داری ما ۱۵ میلیون کم‌تر می‌دهیم. در هر طبقه دهم چنین فیش‌هایی با قیمت مختلف در حال واگذاری است. این نبود قیمت‌گذاری و قانون در این رابطه واقعا متقاضیان حج را خسته کرده است.

بازار داغ خرید و فروش <a class='tagColor' href='/Tags/Archive/فیش حج'>فیش حج</a> + عکس

آگهی واگذاری فیش حج در یکی از سایت‌ها به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان!

در کنار تقاضا برای خرید فیش حج، افرادی هم هستند که فیش حج دارند، اما اطلاعی درباره نحوه فروش آن ندارند. برای همین امر نیز در سایت‌های خرید و فروش کالا آن‌ها را آگهی می‌کنند که با سری به برخی از این سایت‌ها، قیمت فیش حج از ۸۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بسته به زمان ودیعه‌گذاری متغیر است. البته سازمان حج و زیارت در سال‌های گذشته سامانه تشرف را برای خرید و فروش فیش حج طراحی و در دسترس قرار داده است.

امکان خرید و فروش رسمی فیش حج در سامانه تشرف

به گفته اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت، سامانه تشرف به عنوان پل ارتباطی بین فروشنده فیش حج و خریدار آن است و در این سامانه متقاضیان فروش فیش حج، درخواست خود را ثبت کرده و افرادی که قصد خرید فیش دارند، با مراجعه به این سامانه می‌توانند لیستی از واگذارکنندگان فیش حج را مشاهده کرده و در دفاتر زیارتی مدارک را بررسی و ادامه روند را طی کنند.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 9 فروردين 1403