• :2,894
  • :5,514,401
هزینه جابه‌جایی از مرز به شهرهای عراق اعلام شد

هزینه جابه‌جایی از مرز به شهرهای عراق اعلام شد

رییس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری اربعین حسینی شهرداری تهران با اشاره به استقرار ۷۵۰ دستگاه اتوبوس از تهران در مرزهای مهران، چزابه، خسروی و شلمچه، هزینه جابه‌جایی زائران از نقطه صفر مرزی تا نخستین شهر در عراق پس از مرز را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی علیزاده؛ رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران درباره تمهیدات صورت گرفته از سوی شهرداری برای خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل در مراسم اربعین حسینی امسال اظهار کرد: طبق سنوات گذشته و طبق حکمی که وزیر محترم کشور به معاون خدمات شهری شهرداری تهران محول می‌کند، به عنوان مسئول کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور، به استناد بند ۵ آن حکم، هم معاون خدمات شهری شهرداری تهران و هم نماینده تام‌الاختیار وزارت کشور در امور حمل و نقل، دو وظیفه را برعهده سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران محول می‌کنند.

وی ادامه داد: ابتدا هماهنگی و هم‌افزایی سازمان‌های اتوبوسرانی شهرداری‌های مشهد، کرج، شیراز و تهران و اهواز با مدیریت و نظارت عالیه شهرداری تهران انجام شد؛ مرزها(شلمچه، چزابه، مهران و خسروی) در داخل خاک عراق به لحاظ حمل و نقلی به شهرداری تهران سپرده شده است.

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران تصریح کرد: طبق هماهنگی‌هایی که ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور با مسئولان وزارت کشور عراق و استانداران همجوار کشورمان در غرب کشور انجام دادند انشاءالله طبق برنامه‌ریزی‌ها بناست در داخل خاک عراق از ابتدای مرز ( مهران، شلمچه، خسروی و چذابه) تا اولین شهر بعد از مرز، مجوز حمل و نقل زائرین امام حسین (ع) را داشته باشیم؛ تلاشمان این است که این اتفاق را با هماهنگی مسئولان عراق، مدیریت کنیم که با توجه به گرمای هوا مردم عزیزمان کمتر اذیت شوند.

علیزاده با اشاره به آمادگی خدمت‌رسانی در حوزه حمل و نقل در مراسم اربعین حسینی(ع) متذکر شد: چنانچه کشور عراق مجدداً در حوزه حمل و نقل کمبودی حس کند، به ستاد مرکزی اربعین ایران اطلاع‌رسانی خواهد کرد و طبیعتاً ما نیز پشتیبانی خود را مضاعف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مسئولان عراقی تا این لحظه این موضوع را اعلام نکرده‌اند و ما در همان شهرهایی که اعلام شده است، خدمترسانی می‌کنیم.

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران یادآور شد: بر اساس مصوبات ستاد، بناست در حوزه حمل و نقل در خاک عراق (از مرزی که برای ما تعیین کردند تا نخستین نقطه شهری اگر فاصله کمتر ۸۰ کیلومتر باشد) از هر زائر ۸۰ هزار تومان و اگر بالای ۸۰ کیلومتر بود، ۱۰۰ هزار تومان اخذ و به راننده اتوبوس پرداخت شود؛ این رقم با توجه به قیمت بالای حمل و نقل داخل خاک عراق رقم نسبتا ناچیزی است.

وی گفت: ۷۵ درصد ورودی زوار اربعین کشورمان به عراق از مرز مهران خواهد بود. ما برای این مرز تدارک ویژه‌تری هم دیده‌ایم و تلاش خواهیم کرد با دپوی اتوبوس‌ها از مهران تا کوت، خدمات‌رسانی بهتری کنیم؛ از کوت به نجف یا به کربلا هم بر اساس توافق انجام شده، اتوبوس‌ها و ون‌های عراقی نسبت به جابجایی زائران اقدام می‌کنند.

علیزاده به تاکید وزیر کشور در فرایند خدمت‌رسانی به زائران اربعین اشاره و تصریح کرد: نکته‌ای که شخص وزیر کشور تاکید داشت، عدم سردرگمی مردم در جابجایی بوده است؛ بر همین اساس با گروه‌های جهادی هماهنگی صورت گرفته است که در مرزهای پرتردد، کنار همکاران اتوبوسرانی با تعداد و کاورهای مشخص قرار بگیرند و مردم را به اتوبوس‌ها و ون‌های عراقی هدایت کنند.

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران درباره تعداد اتوبوس‌های پیش‌بینی شده برای اعزام به مراسم اربعین پیش‌رو گفت: تعداد اتوبوس‌های که تاکنون مصوب شده در مجموع ۴ مرز، ۷۵۰ دستگاه است که با توجه به وضعیت ویژه مهران حدود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس را ما در مرز مهران بکارگیری خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت اتوبوسرانی تهران در مسیر تهران تا مرزها نیز خدمات‌دهی خواهد داشت یا خیر تصریح کرد: برای اتوبوسرانی تهران، ماموریتی برای خدمات‌دهی از تهران تا مرزها تعریف نشده اما از تهران تا مرز طبق اعلام دکتر افندی‌زاده؛ رئیس کمیته حمل و نقل وزارت کشور تقریبا ۷۵ درصد از ناوگان حمل و نقل کشوری را برای اربعین اختصاص داده‌اند که مردم را از شهرهای خودشان به مرزهایی که اعلام می‌کنند، منتقل خواهند کرد.

علیزاده با اشاره به افزایش دما و گرمای هوا در سال جاری و همچنین افزایش احتمالی زائران حسینی در مراسم اربعین امسال متذکر شد: علی‌رغم اینکه ناوگان اتوبوسرانی ما در سطح کشور یک ناوگان فرسوده است اما سعی شده که اتوبوس‌های نوپا، سرحال و اورهال شده در مرزها استفاده شود که به لحاظ موتوری و کولری دارای کمترین مشکل باشند.

رئیس کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران به زمان شروع و پایان عملیات خدمت‌رسانی در مراسم اربعین حسینی (ع) اشاره و تصریح کرد: عملیات اربعین از ابتدای صفر شروع و تا پایان رسمی مراسم اربعین ادامه خواهد داشت و بلافاصله برای استقبال از مهر آماده خواهیم شد؛ در این مدت هم در خدمات‌رسانی به مردم عزیز تهران با تمهیداتی که اندیشیده شده مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا فرایند خدمت‌رسانی به زائران در اربعین در داخل خا کشورمان یک روز بعد از اربعین به پایان می‌رسد در حالیکه حجم بازگشت زائران اربعین حداقل ۴ روز بعد از روز اربعین بسیار پرحجم است و چرا کارگروه حمل و نقل عمومی کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین حسینی شهرداری تهران به گونه‌ای پیش‌بینی نکرده است که خدمت‌رسانی به زائران در حوزه حمل و نقل حداقل ۳ تا ۴ روز بعد از روز اربعین نیز ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: قرارگاه ما در داخل و خارج از کشور به‌صورت جدی مشغول رصد لحظه‌ای تحولات ترافیکی جمعیت اربعین است و ممکن است تصمیمات برای خدمات‌رسانی ویژه‌تر به مردم تغییر کند که برای همه سناریوها آمادگی کاملی داریم.

علیزاده تصریح کرد: حرکت اربعین مختص یک روز نیست و زوار اربعین از اواخر محرم و بخصوص از اول صفر حرکت خواهند کرد و ما بنابر ماموریت تعریف شده در این حوزه، آمادگی خدمات‌رسانی خواهیم داشت اما با این حال، ستاد اربعین هم اعلام کرده که زائران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بتوانند زیارت بهتری را تجربه کنند.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    يکشنبه، 9 ارديبهشت 1403