• :11,603
  • :5,501,404
تشخیص سرطان با هوش مصنوعی می‌تواند کار رادیولوژیست‌ها را نصف کند!

تشخیص سرطان با هوش مصنوعی می‌تواند کار رادیولوژیست‌ها را نصف کند!

غربالگری ماموگرافی با پشتیبانی از هوش مصنوعی، در مقایسه با مطالعه رادیولوژیست‌ها از صفحه نمایش، با حجم کار کمتری منجر به تشخیص سرطان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد استفاده از هوش مصنوعی در ماموگرافی غربالگری سرطان (تشخیص و تصویربرداری از پستان) می‌تواند بدون افزایش نتایج مثبت کاذب، حجم کار رادیولوژیست‌ها را تقریباً به نصف کاهش دهد.

درواقع، این مطالعه نشان داد که نظریه‌های هوش مصنوعی با دو رادیولوژیست که باهم کار می‌کنند، برابری می‌کند.

غربالگری ماموگرافی با پشتیبانی از هوش مصنوعی، در مقایسه با مطالعه رادیولوژیست‌ها از صفحه نمایش، با حجم کار کمتری منجر به تشخیص سرطان شد. این مطالعه نشان داد که استفاده از هوش مصنوعی در غربالگری ایمن است.

نحوه انجام آزمایش غربالگری

در این پژوه، ۸۰۰۳۳ زن سوئدی با میانگین سنی ۵۴ سال، به‌مدت بیش از یک سال مورد آزمایش قرار گرفتند‌. از ۳۹۹۹۶ بیماری که تشخیص سرطان سینه آنها مبتنی بر هوش مصنوعی بود، ۲۸٪ سرطان شناسایی‌شده با غربالگری را دارا بودند. ۴۰۰۲۴ بیمار دیگر که غربالگری آنها به روش سابق انجام شد، تنها ۲۵٪ سرطان‌های تشخیص داده‌ شده‌ را نشان دادند‌.

غربالگری سرطان سینه

هر دو غربالگری دارای نرخ مثبت کاذب ۱/۵ درصدی بودند. اما رادیولوژیست‌هایی که با هوش مصنوعی کار می‌کردند، ۳۶۸۸۶ صفحه نمایش کمتر از همتایان خود بررسی کردند که نشان‌دهنده کاهش ۴۴ درصدی در حجم کاری‌ آنها است.

این نتایج امیدوارکننده باید برای اطلاع‌رسانی آزمایش‌های جدید و ارزیابی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، برای رفع کمبود شدید رادیولوژیست‌ها در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گیرد. اما به تنهایی برای تأیید آمادگی هوش مصنوعی برای انجام غربالگری ماموگرافی کافی نیست.

ما هنوز باید پیامدهای هوش مصنوعی بر نتایج بیماران را درک کنیم. مخصوصاً اینکه آیا ترکیب تخصص رادیولوژیست‌ها با هوش مصنوعی می‌تواند به تشخیص سرطان‌هایی که اغلب توسط غربالگری سنتی نادیده گرفته‌ می‌شوند کمک کند یا خیر. این فناوری باید مقرون به‌صرفه نیز باشد.

در حال حاضر تشخیص سرطان یک هدف رویایی برای محققان و شرکت‌های هوش مصنوعی بوده است. ساخت ابزارهایی توسط شرکت‌ها که رشد سرطانی را در مراحل اولیه تشخیص دهد بسیار هیجان‌انگیز است.

سیستم‌های طراحی‌شده‌ برای این غربالگری‌ها در سال‌های اخیر به‌طور پیوسته بهبود یافته‌اند و در موارد خاص به اندازه پزشکان انسانی قابل اعتماد هستند.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 8 ارديبهشت 1403