• :759
  • :5,512,266
درد آرنج نشانه این بیماری هولناک است!

درد آرنج نشانه این بیماری هولناک است!

درد آرنج یکی از اختلالات آرنج است که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف برای افراد رخ دهد و وقوع این درد می‌تواند خود نشانه‌ای برای اتفاق و عارضه دیگری باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ درد آرنج یکی از اختلالات آرنج است که می‌تواند در موقعیت‌های مختلف برای افراد رخ دهد و وقوع این درد می‌تواند خود نشانه‌ای برای اتفاق و عارضه دیگری باشد. به دلیل اینکه آرنج یکی از مهم‌ترین مفصل‌های بدن محسوب می‌شود و عملکردهای بسیاری در زندگی روزمره ما وابسته به وجود آرنج است و از همین بابت درد در ناحیه آرنج می‌تواند کاملاً امری جدی باشد و نیازمند به ویزیت پزشک داشته باشد.

آرنج به دلیل اینکه محل پیوند سه استخوان مختلف و البته مهم و کارآمد می‌باشد اهمیت زیادی نیز دارد و این استخوان عبارت‌اند از:

    استخوان زند زیرین

    استخوان زند زبرین ساعد

    استخوان بازو

وجود این استخوان‌ها برای حرکت کردن ساعد ضروری است و از همین بابت می‌توان به اهمیت بالاتر مفصل آرنج پی برد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی درد آرنج، علائم و علل آن بپردازیم و ذکر کنیم درد در این مفصل نشانه چیست؟

آشنایی با درد آرنج

درد آرنج می‌تواند به صورت‌های مختلفی نمایان شود و بعضی از این علائم عبارت‌اند از:

    سوزش تاندون

    درد شدید آرنج

    التهاب تاندون آرنج

درد آرنج می‌تواند به صورت موقتی یا مزمن باشد و ساعت‌های زیادی افراد مبتلا را برنجاند اما هنگامی که حرکات بازو بیشتر باشد این درد خود را بیشتر نمایان می‌کند. درد آرنج می‌تواند نشانه عارضه‌های متفاوتی داشته باشد.

ورزشکاران مانند تنیس بازان، گلف بازان و... بیشتر در معرض این درد قرار دارند زیرا این افراد از بازو و آرنج خود استفاده بیشتر و البته سنگین‌تری دارند. در صورت درد در ناحیه آرنج لازم است در اسرع وقت با دکتر درد آرنج در این زمینه ارتباط برقرار کنید تا علل آن را بیابد و به شما در درمان این عارضه کمک کند.

درد آرنج نشانه چیست؟

هر دردی در بدن انسان بی‌علت نیست و می‌تواند دارای علائم مختلفی باشد. درد آرنج نیز نشانه وجود برخی از عارضه‌هایی می‌باشد که با آرنج، بازو یا ساعد مرتبط است. در ادامه قصد داریم به معرفی مهم‌ترین علل درد در ناحیه آرنج بپردازیم.

پارگی یا کشیدگی رباط

یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها و علائم درد در ناحیه آرنج، مربوط به کشیدگی رباط یا پارگی آن می‌باشد. این نشانه مهم‌ترین نشانه درد آرنج به حساب می‌شود. منظور از رباط‌ها که علاوه بر ناحیه آرنج در دیگر قسمت‌های بدن وجود دارند، غضروف‌های محکمی است که استخوان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند و به نوعی عملیات پشتیبانی از استخوان‌ها را نیز بر عهده دارند.

در ناحیه یا مفصل آرنج سه رباط وجود دارد که اگر کشیدگی در این ناحیه بیش از حد باشد می‌تواند برای رباط‌ها مشکل به وجود آورد. برای مثال برداشتن اجسام بسیار سنگین یکی از علل پارگی یا کشیدگی رباط‌ها محسوب می‌شود.

درد ناگهانی و شدید در ناحیه داخلی آرنج یکی از متداول‌ترین و اصلی‌ترین علائم و نشانه‌های درد آرنج براساس پارگی رباط‌ها محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که استراحت مطلق به آرنج و فعالیت‌های مرتبط با آرنج یکی از مهم‌ترین راه‌های درمان درد آرنج براساس پارگی یا کشیدگی رباط‌ها است.

آرتروز عفونی

یکی دیگر از نشانه‌های درد در ناحیه آرنج، آرتروز عفونی می‌باشد که عموماً به عنوان نشانه یا علل درد آرنج معمول نیز و تنها کسانی می‌تواند به آرتروز عفونی مبتلا شوند که سیستم ایمنی بدن آن‌ها بسیار ضعیف باشد. همچنین بیماران مربوط به دیابت نیز در معرض ابتلا به آرتروز عفونی هستند.

استفاده از آنتی بیوتیک‌ها یا عمل جراحی از اصلی‌ترین راهکارهای درمان آرتروز عفونی می‌باشد. در صورتی که تصور دارید آرتروز عفونی نشانه درد آرنج به حساب می‌آید، لازم است بدانید نشانه‌های آرتروز عفونی تنها مربوط به درد نیست بلکه دارای نشانه‌های زیر است:

    قرمزی در ناحیه آرنج

    حرارت و گرما زیاد

    تورم و التهاب

    محدود شدن حرکت مفصل آرنج

یادآور می شود؛ تب و لرزش نیز یکی دیگر از علائم آرتروز عفونی است.

نقرس

یکی دیگر از نشانه‌های درد آرنج، نقرس نام دارد. نقرس یکی از بیماری‌هایی است با افزایش اوریک اسید در خون و همچنین جمع شدن آن در خون و رگ‌های خونی ایجاد می‌شود. نقرس یکی از نشانه‌های درد آرنج محسوب می‌شود و می‌تواند باعث درد زیاد در نواحی آرنج و همچنین تورم بالا آن است.

بورسیت

از دیگر نشانه‌های درد آرنج می‌توان به عارضه بورسیت اشاره کرد که می‌تواند در اثر تکرر بالا یک حرکت شکل بگیرد. عفونت و تصادف نیز می‌تواند یکی دیگر از علل بورسیت که از نشانه‌های درد در ناحیه آرنج می‌باشد محسوب شود.

کیسه بورس بین دو ماهیچه یا بین تاندون مایه و بخش استخوانی می‌تواند شکل بگیرد. همچنین میان پوست و استخوان نیز امکان شکل‌گیری کیسه بورس وجود دارد. بورسیت از عارضه‌های سر سخت در زمینه درد آرنج محسوب نمی‌شود و درمان آن نیز با داروهای مختلف که توسط دکتر درد آرنج تهران تجویز می‌شود، درمان می‌شود. لازم به ذکر است که درمان بورسیت بین ۱ تا ۳ هفته امکان‌پذیر است. دکتر فرید شهریور یکی از بهترین دکترها در زمینه درمان بورسیت و دیگر دردهای نواحی آرنج با استفاده از بهترین راهکارهای درمانی آماده ارائه خدمات در زمینه درد آرنج می‌باشد.

تومور

شکل‌گیری تومور یکی دیگر از نشانه‌های درد آرنج محسوب می‌شود که می‌تواند در اطراف آرنج به وجود آید و فعالیت آن را مشکل مواجه کند. البته تومورهای استخوانی که در کنار آرنج یا در نواحی آن به وجود می‌آیند، بسیار نادر هستند. لازم به ذکر است که اگر تومور شکل گرفته به عنوان علائم درد آرنج خوش خیم باشد، می‌تواند به راحتی از بین رود اما درمان تومورهای بد خیم ممکن است نیازمند به عمل جراحی یا شیمی درمانی داشته باشد.

آرتریت

از دیگر نشانه‌ها و علائم درد آرنج می‌توان به عارضه آرتریت اشاره کرد. آرتریت انواع مختلفی دارد که یکی از متداول‌ترین آن‌ها آرتریت روماتوئید است که مربوط به درد در نواحی مفصل آرنج است.

عارضه آرتریت زمانی رخ می‌دهد که غضروف آرنج در اثر موارد مختلف تا حد زیادی، آسیب ببیند یا دچار ساییدگی شود. افزایش سن و فعالیت‌های تکراری و زیاد یکی از مهم‌ترین دلایل شکل‌گیری عارضه آرتریت می‌باشد که از اصلی‌ترین نشانه‌های درد آرنج محسوب می‌شود.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    يکشنبه، 9 ارديبهشت 1403