• :10,966
  • :5,500,767
جزییات پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی برای مسافرت

جزییات پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی برای مسافرت

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از اجرایی شدن «وام سفر» و طرح «سفر ارزان» پس از رونمایی از پلتفرم «ایران‌بین» تا حدود شش هفت ماه دیگر خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سال گذشته با هدف اجرایی شدن سفرهای ارزان، طراحی پلتفرم «ایران سفر» را آغاز کرد که اکنون نام آن به «ایران‌بین» تغییر کرده است. طبق اظهارات مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی، که ماموریت اجرای این طرح از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آن محول شده، قرار بود این پلتفرم تا اواخر سال گذشته رونمایی و قابل بهره‌برداری شود، که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

همزمان با آن، پیگیری برای دریافت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ با هدف پرداخت وام سفر به سه دهک پایین جامعه آغاز شد و قرار بود ۳۰ میلیون تومان با عنوان وام سفر با چهار درصد سود به کارمندان دولت یا کسانی که می‌توانند گواهی کسر از حقوق دریافت کنند تعلق گیرد، که اجرای این بخش از طرح به تامین بودجه از سوی دولت منوط شد.

ارتباط این دو طرح این‌گونه است که افرادی که وام سفر دریافت می‌کنند می‌توانند به سایت «ایران‌بین» مراجعه کرده و هر مبلغی که برای سفر در نظر گرفته‌اند از جمله وام ۳۰ میلیون تومانی را بارگذاری کنند تا به آن‌ها پیشنهاد شود به کجا با چنین مبلغی می‌توانند سفر کنند و خدمات حمل و نقل، اقامت و تور را هم ازطریق این پلتفرم بخرند.

روح‌الله حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی درباره سرانجام این وام که البته قرار است در قالب یک پلتفرم سفر اجرا شود،  گفت: «ایران‌بین» با نام قبلی «ایران سفر»، به مدت سه ماه در صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها تبلیغ و بازاریابی خواهد شد. تقریبا ۳۶ هزار مقصد در این سامانه کامل بارگذاری شده و لایه‌های خدماتی آن نیز مشخص شده است. این سامانه هوشمند است و با هوش مصنوعی مدیریت می‌شود و وب‌ GIS است.

او درباره تاخیر در به سرانجام رساندن این سامانه و وام سفر نیز اظهار کرد: به هر حال کار سخت است و تا پشتوانه و زیرساخت آن مهیا نشود، راه‌اندازی این سایت مشکل خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی افزود: البته با ۲۲ دستگاه تفاهم‌نامه بسته شده تا از وام خدمات سفر در قالب تسهیلاتی که از محل تبصره ۱۸ و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ما تعلق گرفته است، استفاده کنند.

او ادامه داد: همزمان، طرح دیگری را بنا به دستور رییس‌جمهور پیگیری می‌کنیم که اگر به نتیجه برسد، به سه دهک پایین جامعه از محل یارانه‌ها، وام تعلق می‌گیرد که در پلتفرم «ایران‌بین» مستهلک خواهد شد.

حسین‌زاده درباره زمان اجرایی شدن وام و تسهیلات سفر ارزان گفت: پلتفرم که سه ماه تبلیغ و مارکتینگ می‌شود، و احتمالا تا شش هفت ماه دیگر پلتفرم ایران‌بین (که وام سفر از طریق آن قابل اجرا خواهد بود) به طور رسمی رونمایی شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اضافه کرد: تا حالا چنین زیرساختی وجود نداشته است و هماهنگی و توافق با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط و هلدینگ‌ها و بخش خصوصی خدمات‌دهنده زمان‌بر خواهد بود. هیچ‌یک از این زیرساخت‌ها این همه سال اتفاق نیافتاده بود. از طرفی دغدغه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همواره ارزان‌سازی سفر بوده است و ما هم دنبال این هدف هستیم و می‌خواهیم تمام برنامه‌های ما منتهی به ارزان‌سازی سفر شود.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 8 ارديبهشت 1403