• :18,107
  • :5,650,456
علت چاقی بازو در زنان چیست؟ / همه چیز درباره چربی زیر بغل

علت چاقی بازو در زنان چیست؟ / همه چیز درباره چربی زیر بغل

افراد در هر وزن ، سن و اندازه می توانند چربی اضافی در اطراف سینه و زیر بغل خود داشته باشند. لباس های تنگ همچنین می توانند پوست را از قفسه سینه به سمت بالا هل دهند و ظاهر چربی زیر بغل را ایجاد کنند.

حقیقتی که خانمها باید درباره چربی زیر بغل بدانند

به گزارش اقتصاد آنلاین، چربی زیر بغل می تواند در افراد از هر جنسیتی رخ دهد. به نظر می رسد این شیوع در زنان بیشتر از مردان است.

تاپ یا سوتین خیلی سفت باعث بیرون ریختن پوست بین پستانها و زیر بغل می شود.

اما جدا از انتخاب لباس ، چربی زیر بغل دلایل زیادی دارد. در اینجا فقط چند مورد از شایع ترین علل ذکر شده است.

ژنتیک

توزیع چربی بدن تا حد زیادی توسط وراثت و عوامل ژنتیکی تعیین می شود.

یک مطالعه بزرگ منبع معتبر نشان داد که ده ها عامل ژنتیکی ممکن است تعیین کنند که چربی را در کجا ذخیره می کنید. این مطالعه همچنین نشان داد که تجمع و توزیع چربی در مبتلایان به ولوس بیشتر تحت تأثیر ژنتیک قرار می گیرد تا افراد مبتلا به آلت تناسلی مرد.

اگر اقوامی دارید که چربی زیر بغل دارند ، احتمال ابتلا به آن نیز بیشتر است.

وزن

اگر اضافه وزن دارید ، چربی ممکن است در زیر بغل شما قرار گیرد. این بیشتر به ژنتیک بستگی دارد که چربی اضافی در آن ذخیره شود.

اگر اضافه وزن دارید ، چربی زیر پوستی ممکن است در ناحیه زیر بغل شما رسوب کند. افزایش وزن همچنین می تواند ناحیه پستان و زیر بغل شما را بزرگتر کند.

کاهش وزن با خوردن یک رژیم غذایی مغذی و ورزش می تواند به کاهش چربی زیر بغل کمک کند. اما مطالعات Source Trust (منبع معتبر) نشان می دهد که هدف قرار دادن یا کاهش نقاط خاص بدن دشوار است.

چربی زیر بغل

هورمون ها

بافت پستان به تغییرات هورمونی مرتبط با بلوغ و همچنین بارداری ، قاعدگی و یائسگی بسیار حساس است.

تغییرات در تولید استروژن و پروژسترون می تواند باعث تورم پستانها شود. در دوران بارداری ، پرولاکتین ، هورمون دیگر ، پستانها را با آماده شدن برای تولید شیر بزرگ می کند.

این نوع تغییرات هورمونی می تواند باعث افزایش ظاهر پوست یا چربی اضافی در ناحیه بین پستان و زیر بغل شود.

بافت زیر بغل زیر بغل

بافت های اضافی پستان نیز ممکن است به عنوان چربی زیر بغل نقاب بزنند. این وضعیت به پستان زیر بغل یا سینه جانبی معروف است.

پستان زیر بغل در اثر تکامل بافت پستان در خارج از ناحیه طبیعی پستان ایجاد می شود. به احتمال زیاد در زیر بغل یا زیر بغل ایجاد می شود.

سینه زیر بغل معمول نیست. داده ها نشان می دهد منبع معتبر که این شرایط مادرزادی تقریباً در ۲ تا ۶ درصد زنان و ۱ تا ۳ درصد مردان رخ می دهد.

مانند تمام بافت های پستان ، بافت زیر بغل زیر بغل نیز به نوسانات هورمونی پاسخ می دهد. تغییر سطح استروژن و پروژسترون ممکن است چربی زیر بغل را در دوران بارداری یا دقیقاً قبل از قاعدگی ضخیم تر یا گردتر نشان دهد.

ورم لنفاوی (تورم غدد لنفاوی)

غدد لنفاوی غده هایی هستند که در سراسر بدن یافت می شوند. ورم لنفاوی زمانی اتفاق می افتد که غدد زیر بغل (غدد لنفاوی زیر بغل) شما متورم شود.

تورم غدد لنفاوی می تواند به دلیل عفونت و همچنین آسیب به بازو یا دست باشد. سرطان پستان و لنفوم از دیگر دلایل بالقوه هستند.

حالت بدنی

وضعیت بد بدن ممکن است باعث چربی زیر بغل نشود ، اما می تواند آن را بیشتر نمایان کند.

اگر حالت شانه ای رو به جلو دارید ، صاف ایستادن می تواند به کاهش ظاهر پوست زیر بغل کمک کند.

درمان چربی زیر بغل

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید به از بین بردن یا کاهش ظاهر چربی زیر بغل کمک کنید:

برای کمک به کاهش چربی زیر بغل و همچنین ذخیره چربی در سراسر بدن ، وزن کم کنید.

توده عضلانی را در دیواره قفسه سینه و بازوها بسازید. چربی زیر بغل می تواند در برابر ورزش مقاوم باشد ، از جمله مقاومت یا تمرین با وزنه مخصوصاً برای آن منظور. ایجاد توده عضلانی قفسه سینه و تقویت قسمت فوقانی بازوها می تواند به سفت شدن ناحیه کمک کرده و باعث کاهش ظاهر چربی زیر بغل شود. عضله سازی همچنین کالری می سوزاند ، بنابراین به کاهش وزن کمک می کند.

لباس زیر مناسب به تن کنید. سوتین جدید می تواند به کاهش ظاهر چربی زیر بغل کمک کند. بسیاری از افراد متوجه نمی شوند که زیراندازهای تنگ پوشیده اند که می تواند پوست و چربی اطراف پستان شما را به سمت بالا فشار دهد.

در مورد برداشتن جراحی از پزشک خود سوال کنید. اگر بافت پستان زیر بغل دارید که بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد ، پزشک ممکن است لیپوساکشن را برای از بین بردن آن توصیه کند. لیپوساکشن نوعی جراحی پلاستیک رایج است که بافت چربی نرم را از نواحی مورد نظر بدن خارج می کند. اگر مقدار زیادی از بافت زیر بغل زیر بغل وجود داشته باشد ، برداشتن باز ممکن است توصیه شود.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنم؟

چربی زیر بغل معمولاً به دلیل شرایط پزشکی ایجاد نمی شود و به طور معمول باعث نگرانی نمی شود.

در صورت مشاهده تغییر در زیر بغل مانند تورم یا برآمدگی ، به پزشک مراجعه کنید. در صورت محدود بودن یا کاهش تحرک در بازو ، باید به دنبال مراقبت های پزشکی نیز باشید. این ممکن است گاهی اوقات به دلیل بافت بیش از حد زیر بغل زیر پستان ایجاد شود.

اگر از ظاهر خود احساس پریشانی می کنید و می خواهید در مورد گزینه های برداشتن چربی زیر بغل بحث کنید ، درنگ نکنید و به دنبال پشتیبانی پزشکی باشید.

کلام آخر

چربی زیر بغل یک اتفاق معمول در بزرگسالان است. این اغلب به دلیل اضافه وزن ایجاد می شود ، اما ممکن است هورمون ها و ژنتیک نیز در این امر نقش داشته باشند.

در برخی موارد ، چربی زیر بغل ممکن است در واقع بیماری به نام سینه زیر بغل باشد. سینه زیر بغل بافت پستانی است که در زیر بغل یا در نزدیکی آن رشد می کند.

اگر بافت بیش از حد پستان زندگی شما را مختل می کند با پزشک صحبت کنید.

 


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 15 ارديبهشت 1403