• :2,227
  • :5,634,576
معجزه خوردن روغن زیتون قبل از خواب و اول صبح

معجزه خوردن روغن زیتون قبل از خواب و اول صبح

خوردن روغن زیتون یک راه سریع و آسان برای افزایش مصرف روزانه چربی های سالم و آنتی اکسیدان ها است. در کشورهای مدیترانه ای مانند ایتالیا، یونان و اسپانیا خوردن روغن زیتون در طول روز بسیار مرسوم است؛ به طوری که برای خوردن روغن زیتون از واژه نوشیدن استفاده می شود. به همین دلیل شاید «نوشیدن» روغن زیتون در طول روز برای ما ایرانی ها واژه آشنایی نباشد. ایرانی ها از روغن زیتون در تهیه سالاد و غذا استفاده می کنند. در حالی که خوردن روغن زیتون قبل از خواب و اول صبح دارای خواص درمانی زیادی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اگر قبل از خواب روغن زیتون مصرف کنید، چه فوایدی برای سلامتی شما خواهد داشت؟ آیا تا به حال این سؤال را از خود پرسیده اید؟ ما به شما می گوییم که چگونه روغن را قبل از خواب مصرف کنید و یک توضیح علمی در مورد اینکه چرا ایده خوبی است که از این توصیه پیروی کنید اضافه می کنیم. خوشبختانه خوردن روغن زیتون، دارای ریشه در فرهنگ ایرانی است.

روغن زیتون مانند داروی طبیعی است؛ اما در ایران به عنوان یک ماده غذایی که در تهیه سس سالاد و در پخت و پز از آن استفاده می گردد، یاد می شود. در ادامه به برخی خواص خوردن روغن زیتون قبل از خواب پرداخته می شود:

1. خوردن روغن زیتون قبل از خواب به دستگاه گوارش افراد کمک می کند

واضح است که اگر قبل از خواب، مقداری روغن زیتون بخورید، بهتر می خوابید؛ زیرا این ماده غذایی برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. بیایید این نکته را بیشتر توضیح دهیم. روغن زیتون یک ماده غذایی است که حاوی چربی است اما این چربی ها، چربی های سالم هستند و به کنترل کلسترول بد و افزایش سطح نوع خوب چربی کمک می کنند.

خوب بهتر است بگوییم اگر مقدار کمی روغن زیتون فوق بکر مصرف کنید، احساس سیری می کنید. این بدان معناست که شما کمتر غذا می خورید. برخی از افراد با خوردن روغن زیتون به صورت خالی و به قول معروف یک قاشق غذاخوری خوردنِ آن مشکل دارند. هیچ ایرادی ندارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه کار کنید. همان طور که می دانید خوردن غذای سنگین قبل از خواب، افراد را دچار مشکل می کند. بهتر است به یک وعده غذایی سبک قبل از خواب فکر کنید.

به گفته متخصصان تغذیه، بدترین کاری که یک فرد می تواند انجام دهد این است که یک وعده غذایی سنگین بخورد و سپس بلافاصله بعد از آن بخوابد. راه حل برای افرادی که می خواهند این عادت خود را ترک کنند چیست؟ خوردن سالاد یا سبزیجات پخته شده با روغن زیتون فوق بکر به عنوان چاشنی یک ایده بسیار مناسب خواهد بود. اگر به خوردن غذاهای گوشتی نیز عادت دارید کافی است مقداری روغن زیتون روی آن بریزید و سپس به خوردن ادامه دهید. این گونه هم از خواص روغن زیتون برای بدن خود استفاده برده اید و هم روغن زیتون موجود باعث می شود که قبل از خواب کمتر غذا بخورید. این مورد یکی از خواص اصلی خوردن روغن زیتون قبل از خواب است.

2. خوردن روغن زیتون قبل از خواب به بهبود کبد چرب کمک می کند

چربی موجود در روغن زیتون به هورمونی موسوم به اولئیل اتانول آمید تبدیل می شود. این هورمون یک جزء طبیعی مشتق شده از اسیدهای اولئیک بوده که در روده کوچک تولید شده و موجب تبدیل چربی بد به چربی خوب می شود. به همین دلیل خوردن روغن زیتون قبل از خواب به هضم غذا در طول شب کمک کرده و این گونه موجب کاهش وزن نیز شده و این کاهش وزن نیز به نوبه خود موجب بهبود کبد چرب می شود.

3. خوردن روغن زیتون قبل از خواب به کاهش التهاب و درد کمک می کند

خوردن روغن زیتون قبل از خواب به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد، برای افرادی که دارای آرتریت هستند، بسیار مفید بوده و از درد و التهاب استخوانی آنها می کاهد. این گونه خواب با آرامشی خواهند داشت.

آیا می دانستید که علاوه بر خوردن روغن زیتون قبل از خواب می توان با خوردن روغن زیتون در اول صبح ناشتا نیز به خواص زیادی برای بدن رسید؟

1. خوردن روغن زیتون در اول صبح به سم زدایی بدن کمک می کند

برخی متخصصین تغذیه معتقد هستند که خوردن روغن زیتون به همراه آب لیموترش تازه در اول صبح برای سم زدایی بدن بسیار مفید خواهد بود.

2. خوردن روغن زیتون در اول صبح از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند

بر اساس مطالعات مختلف، خوردن روغن زیتون فوق بکر از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری کرده و از بروز سرطان روده بزرگ می کاهد. این امر به این دلیل است که روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است.

3. خوردن روغن زیتون در اول صبح و کمک به داشتن پوست سالم

هر ماده غذایی که سرشار از آنتی اکسیدان باشد همیشه برای پوست عالی است. آنتی اکسیدان ها درست مانند ویتامین E، روند پیری پوست را کند می کنند. روغن زیتون دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و سرشار از ویتامین E نیز هست.

برخی از افراد که سابقه خوردن روغن زیتون دارند، به راحتی می توانند یک چهارم فنجان برابر 60 میلی لیتر روغن زیتون در طول روز بخورند؛ اما افرادی که به تازگی شروع به خوردن روغن زیتون قبل از خواب کرده اند، بهتر است از روزی یک قاشق غذاخوری شروع کنند و با گذشت زمان مقدار خوردن روغن زیتون را افزایش دهند. به یاد داشته باشید که روغن زیتون را باید به اندازه مصرف کرد. خوردن بیش از حد روغن زیتون، کالری زیادی به بدن می رساند و به مرور زمان موجب اضافه وزن می شود.

مزه دار کردن روغن زیتون بستگی به ذائقه افراد دارد. می توان برای خوردن روغن زیتون قبل از خواب یکی از دسته مواد خوراکی های زیر را به آن اضافه کرد تا مزه آن را طبق سلیقه خود کمی تغییر داد:

     آب لیموی تازه، پودر آویشن (مخصوص سالاد کاهو)

     سرکه، فلفل سیاه، پوست لیموی رنده شده (مخصوص سبزیجات پخته شده)

     سیر تازه رنده شده، آب لیموی تازه (کاربردهای مختلف از جمله سس سالاد)

     پودر ریحان، پودر پونه کوهی، پودر آویشن و پودر فلفل قرمز (کاربردهای مختلف از جمله برای تهیه غذاهای ایتالیایی)

برای مزده دار کردن کافی است مواد گفته شده را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده و در یک ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری کنید و هر بار به مقدار نیاز از آن استفاده نمایید. برخی معتقد هستند برای طعم دار کردن روغن زیتون بهتر است آن را کمی حرارت داد، اما با توجه به اینکه مقدار زیاد حرارت موجب سمی شدن روغن زیتون می شود، ما از این قسمت صرف نظر می کنیم.

همان طور که می دانید روغن زیتون دارای خواص زیادی است و در درمان بیماری های مختلفی مفید واقع می شود.

     در طب سنتی برای درمان یبوست، این روغن ناب توصیه می شود.

     برای کمک به درمان کبد چرب توصیه می شود.

     برای کمک به درمان افرادی که دارای آرتریت هستند توصیه می شود.

     برای افرادی که دارای سیستم گوارشی ضعیفی هستند نیز توصیه می شود.

     افراد دیابتی برای کنترل سطح قند خون نیز از روغن زیتون می توانند استفاده کنند.

بهترین زمان خوردن روغن زیتون کی می باشد؟

نظر افراد درباره خوردن روغن زیتون در زمان خوردن آن متفاوت است. احتمالاً در جواب سؤال اینکه بهترین زمان از روز برای نوشیدن روغن زیتون چه زمانی است؛ از متخصصین امر پاسخ های متفاوتی خواهید شنید.

مدافعان استفاده روغن زیتون در اول صبح ادعا می کنند که خوردن یک روغن زیتون فوق بکر با معده خالی باعث هضم غذا در طول روز می شود و جذب بهینه را در سیستم بدن شما فراهم می کند. طرفداران خوردن روغن زیتون قبل از خواب شبانه معتقد هستند که خواص ضد التهابی طبیعی EVOO بهترین عملکرد خود را در حالی که بدن در حالت استراحت است، انجام دهد. این که آیا شما روغن زیتون روزانه خود را صبح یا قبل از خواب شبانه بخورید، عمدتا یک امر انتخابی است. نکته مهم این است که گزینه ای را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 15 ارديبهشت 1403