• :20,808
  • :5,589,076
هشدار؛ سرطان در این افراد رو به افزایش است

هشدار؛ سرطان در این افراد رو به افزایش است

متخصصان و پزشکان برجسته بین المللی هشدار داده اند که جهان باید فوراً برای «سونامیِ جهانی سالمندان مبتلا به سرطان» آماده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این متخصصان می گویند در غیر این صورت سیستم های مراقبت های بهداشتیِ کشورها در معرض خطر ناتوانی در پاسخگویی به این آمار رو به افزایش قرار خواهند گرفت.

به نقل از روزنامه گاردین، تغییراتی جسمی و روانی که با افزایش سن به وجود می‌آید، می‌تواند حفظ سلامتی و تندرستی را برای افراد چالش‌برانگیزتر کند.

انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO) در گزارشی اعلام کرد: با افزایش امید به زندگی و افزایش سریع جمعیت افراد مسن در دنیا، افزایش قریب الوقوع شمار بیماران مسن و سالمندِ مبتلا به سرطان به یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی تبدیل شده است. کارشناسان همچنین افزودند که مراکز درمان سرطان باید برای مقابله با این بحران آماده شوند.

در نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو، یک متخصص در این باره گفت: با افزایش جمعیت سالمندان و افزایش میزان بروز این عارضه، آیا ما واقعا برای مقابله با این نیازها آماده ایم؟ من فکر می کنم در سطح جهانی، ما آماده نیستیم.

سن بالاتر یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به سرطان است با این حال اهمیت گنجاندن ارزیابی‌های اختصاصی برای سالمندان در تشخیص، مراقبت و درمان این عارضه کمتر شناخته شده است.

این متخصص همچنین افزود: ما می دانیم که سرطان یک بیماری است که در بسیاری از موارد با افزایش سن مرتبط است و مکانیسم های بیولوژیکی متعددی نیز برای آن وجود دارد. آنچه اغلب فراموش می شود، این است که اهداف، خواسته ها، نیازها، ترجیحات و مسائل سالمندان بسیار متفاوت از دیگر بزرگسالان ​​است.

بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۷ میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان و ۹.۵ میلیون مرگ ناشی از این عارضه در سراسر جهان گزارش شده است.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    چهارشنبه، 12 ارديبهشت 1403