• :4,585
  • :5,397,360
راهنمای ۰ تا ۱۰۰ سفر به کیش با خودرو شخصی

راهنمای ۰ تا ۱۰۰ سفر به کیش با خودرو شخصی

پیش از سفر به جزیره کیش با خودرو شخصی باید از قوانین مربوط به راهنمایی رانندگی در این جزیره مطلع و مدارک لازم را به همراه برده باشید تا با مشکلی مواجه نشوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سفر با خودرو شخصی به کیش به این آسانی ها هم نیست؛ یعنی نمی شود بار سفر ببندید و سوار ماشین خود شوید و راه جاده را در پیش بگیرید. این جزیره قوانین سفت و سختی مخصوص خود را در رابطه با ورود خودروهای غیر بومی دارد و همچنین رانندگی در این جزیره نیز تابع مقررات ویژه ای است.

بنابراین پیش از آنکه راهی شوید این مطلب را بخوانید تا از 0 تا 100 سفر با خودروی شخصی به جزیره کیش آگاه شوید.

 راهنمایی سفر به کیش با خودرو

در ابتدای کار بهتر است مروری بر مسافت و مسیرهایی که باید طی کنید داشته باشیم؛ برای سفر زمینی با خودروی شخصی به کیش مسیرهای مختلفی را با توجه به استان محل اقامت خود می توانید در پیش بگیرید اما مهم است بدانید که در نهایت به یکی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک  باید بروید.

در هر کدام از این سه بندر، لندینگ کرافت‌هایی (شناورهایی مخصوص جابه‌جایی خودرو) وجود دارند که می‌توانند شما را به جزیره کیش برسانند.

برآورد هزینه سفر به کیش با خودرو شخصی

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید صرفه اقتصادی سفر با خودرو شخصی به جزیره کیش است. در واقع بهتر است پیش از سفر بر آوردی از هزینه هایی که قطعا و احتمالا متحمل خواهید شد، داشته باشید تا در میانه راه به این نتیجه نرسید که سفر هوایی بیشتر به نفع جیبتان بود!

پیش از هر چیز هزینه‌های مصرفی را در نظر بگیرید؛ در چنین مسافتی، اولین چیزی که نباید در بحث هزینه‌ها فراموش کنیم، هزینه بنزین است و در بهترین حالت دو باک کامل بنزین را در این مسیر مصرف خواهید کرد که با توجه به نوع خودرو متفاوت است. از طرف دیگر، هزینه عوارض بین‌راهی و همین‌طور خورد و خوراک را هم باید در نظر بگیرید.

بخش دوم، هزینه‌هایی است که برای سوار شدن به لندینگ کرافت‌ها و همین طور ورود به جزیره کیش نیاز دارید. در این بخش، باید هزینه کاپوتاژ خودرو به کیش، عوارض شهرداری و همین‌طور بلیط استفاده از لندینگ کرافت را بپردازید. هزینه تمام این موارد در حال حاضر (بهار  1402) برای رفت‌ و برگشت از جزیره کیش، حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان است. اگر بخواهیم نسبت بگیریم، ممکن است هزینه سفر با ماشین به کیش با 5 روز اقامت، هم قیمت با تور ارزان کیش 3 شب و 4 روز دربیاید.

قوانینی که برای ورود خودرو شخصی به کیش باید رعایت شود

رانندگی در جزیره کیش مانند هیچ کجای دیگر ایران نیست و قوانین سختگیرانه ای دارد از این رو برای مواجه نشدن با جریمه های سنگین و حتی توقیف خودرو بهتر است درباره این قوانین اطلاعات کامل داشته باشید.فراموش نکنید که اگر خودروی شما به دلیل هر تخلفی در کیش جریمه شود تا زمانی که خلافی خود را تسویه نکنید، نمی توانید از جزیره خارج شوید.

سایر قوانین ورود خودرو شخصی به جزیره کیش به شرح زیر است:

  • مدارک مورد نیاز را با خود همراه داشته باشید
  •  بین 3 تا 7 روز می توانید خودروی خود را در کیش نگه دارید و برای اقامت طولانی تر باید کارت خود را تمدید کنید.
  •  بهتر است 2 ساعت پیش از حرکت شناورهای مسافربری در بندر حضور داشته باشید.
  •  اگر با خود حیوان خانگی به همراه دارید باید شناسنامه و اسناد دامپزشکی آن را ارائه دهید.
  •  قرص های ضد تهوع به همراه داشته باشید.
  •   برای نشستن بر روی عرشه از صندلی ها استفاده کنید.

 مدارک لازم برای ورود خودرو شخصی به کیش

به عنوان صاحب خودرو، برای سفر با ماشین شخصی به کیش باید مدارکی را به همراه داشته باشید که به شرح زیر است:

  • اصل و کپی کارت ماشین
  • برگه معاینه فنی و گواهینامه
  • نبودن خودرو در دسته خودروهای ممنوع‌الورود به کیش (پیکان، پراید، روآ)
  • داشتن برگه ورود موقت به جزیره کیش (این برگه مهلتی 10 روزه برای تردد در جزیره به شما می‌دهد)
  • داشتن برگه کاپوتاژ
  • بالا بودن مدل خودرو (سال تولید خودروهای داخلی نباید قدیمی‌تر از 95 و خودروهای خارجی نباید قدیمی‌تر از 2010 باشد، البته استثناهایی هم وجود دارد.)
  • نصب نبودن باربند روی خودرو

کوتاه ترین مسیرهای منتهی به کیش با خودرو شخصی

برای تعطیلات اگر قصد خرید تور را ندارید و تصمیم رفتن به کیش با ماشین شخصی را گرفته‌اید، چند مسیر جذاب از سه مبدأ مختلف در ایران را معرفی می‌کنیم.

این مسیرها، سه جهت مختلف ایران را در مرکز، شرق و غرب شامل می‌شوند که شما را قادر می سازد تا اگر در شهرهای نزدیک به این مسیرها زندگی می‌کنید، بتوانید همان خط را برای سفر به کیش با ماشین شخصی انتخاب کنید.

آغاز سفر از تهران

<a class='tagColor' href='/Tags/Archive/سفر به کیش'>سفر به کیش</a> با خودرو شخصی

برای سفر از تهران به جزیره کیش بهترین مسیر آن است که شما را به بندر چارک می رساند. از تهران حدود 1400 کیلومتر باید رانندگی کنید و در این مسیر 14 ساعته شما از شهرهای بزرگی از جمله قم، کاشان، یاسوج و شیراز عبور می‌کنید.

آغاز سفر از مشهد

<a class='tagColor' href='/Tags/Archive/سفر به کیش'>سفر به کیش</a> با خودرو شخصی

ابن بار مثالی از شرق ایران برایتان آورده ایم؛ یعنی اگر قصد سفر با ماشین شخصی از مشهد به کیش را از شرق ایران به این جزیره را دارید باید بدانید سفر خیلی طولانی در پیش است و 18 ساعت زمان می برد.

نزدیک‌ترین بندر به این مسیر، بندر لنگه است و شما در مسیر، فرصت دیدن برخی شهرها از جمله تربت‌حیدریه، فردوس، کرمان، سیرجان، بندرعباس، بندر خمیر و در نهایت بندر لنگه را دارید.

آغاز سفر از تبریز

<a class='tagColor' href='/Tags/Archive/سفر به کیش'>سفر به کیش</a> با خودرو شخصی

حال راهنمای شما از شمال غربی کشور به جزیره کیش خواهیم بود؛ این بار از تبریز، مسافرت به کیش با ماشین را تجربه می‌کنیم. این مسیر کمی متفاوت است. اگر در دو مسیر قبلی، جاذبه‌های مقاصد، بیشتر کویرهای دیدنی و شهرهای تاریخی بوده‌اند، در مسیر جدید شما با طبیعتی کوهستانی روبه‌رو هستید. این نکته را باید بدانید که اگر از مسیر جاده‌های غربی به جنوب کشور می‌روید، نزدیک به 26 ساعت در جاده خواهید بود!

در این مسیر می‌توانید شهرهایی مانند مهاباد، سنندج، کرمانشاه، خرم‌آباد، دزفول، اهواز، ماهشهر، بوشهر و پارسیان را ببینید تا به بندر آفتاب برسید. این بندر را به‌عنوان نزدیک‌ترین بندر برای استفاده از لندینگ کرافت به مقصد کیش می ‌شناسند.

سفر به کیش از طریق کدام بنادر ممکن است؟

همان طور که پیش تر نوشتیم از هر مسیری قصد سفر به کیش را داشته باشید باید به یکی از بنادر لنگه، آفتاب و چارک برسید تا از لندینگ کرافت استفاده کنید.در زیرنکاتی را درباره این سه بندر توضیح داده ایم:

بندر لنگه

یکی از بنادر پیش روی شما برای سفر با ماشین شخصی به کیش، بندر لنگه است. عموما در تعطیلات نوروز از این بندر استفاده می شود، درست است که طولانی ترین مسافت تا کیش از این بندر است، اما میزان منتظر ماندن شما نسبت به بندر آفتاب کمتر خواهد بود. فاصله این بندر تا جزیره کیش 93 کیلومتر است و زمان در راه بودن با شناور مسافربری 2.5 ساعت و با شناور مخصوص خودرو و مسافر حدود 4 ساعت است.

بندر آفتاب

کوتاه‌ترین فاصله را تا کیش دارد؛ اما بزرگ‌ترین عیب آن این است که تعداد شناورها بسیار کم بوده و برنامه شناورها منظم نمی‌باشد و در برخی از روزهای سال هیچ شناوری از این بندر به سمت کیش حرکت نمی‌کند.

بندر چارک

در تمام روزهای سال و به صورت مداوم لنج های کیش به بندر چارک در حرکت است. برای همین اولویت اول برای سفر به کیش با خودروی شخصی رفتن به بندر چارک است. فاصله این بندر تا جزیره کیش 22 کیلومتر است و زمان در راه بودن با شناور مسافربری یک ساعت و با شناور مخصوص خودرو و مسافر حدود 2.5 ساعت است.

قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش

همانطور که گفتیم قوانین راهنمایی و رانندگی برای نظم و انضباط بخشیدن به جزیره کیش بسیار سختگیرانه است و برای آنکه با دردسر مواجه نشوید بهتر است آنها را رعایت کنید. فراموش نکنید که همه جا دوربین های راهنمایی و رانندگی وجود دارد و کوچکترین تخلف از دید ماموران دور نمی ماند. برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی جزیره کیش به شرح زیر است:

  • سرعت مجاز برای رانندگی در جزیره 40 تا 60 کیلومتر در ساعت است.
  • بوق زدن در کیش جریمه دارد.
  • بیرون ریختن زباله از خودرو، جریمه به‌همراه دارد.
  • بیرون بردن دست یا بدن از پنجره، زمانی که خودرو در حال حرکت است، ممنوع است.

اگر قصد تغییر مسیر بین خطوط را داشتید، حتماً از 100 متر جلوتر راهنما بزنید.

  • تمیز نبودن خودروها در سطح شهر، جریمه دارد.
  • در جزیره کیش بوق زدن و آشغال ریختن جریمه دارد
  •    سرعت شما نباید از 40 تا 60 کیلومتر بر ساعت بیشتر شود.
  •  باید از نور چراغ پایین استفاده کنید.
  • در هنگام عبور کردن از میادین باید از چراغ راهنما استفاده کنید.
  •   در کیش همیشه حق با عابر پیاده است و شما باید در هنگام عبور عابر پیاده، ماشین خود را خاموش کنید و با فلاشر به راننده های عقب نیز اخطار دهید.

مزایای سفر به کیش با خودرو شخصی

راحتی

سفر با ماشین شخصی به جزیره کیش این امکان را می دهد که کنترل سفر خود را به دست بگیرید و هر چه نیاز دارید به همراه ببرید بنابراین در حمل و نقل لوازم شخصی راحت تر هستید و همچنین در توقف و بازدید از مکان های مختلف.

صرفه‌جویی در هزینه

یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با ماشین شخصی این است که نیازی به کرایه کردن خودرو و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی ندارید. اگر به همراه خانواده یا دوستانتان سفر می‌کنید، رفت وآمد با ماشین شخصی می‌تواند گزینه مقرون به صرفه‌تری نسبت به اجاره خودرو یا پرداخت هزینه تاکسی های داخل جزیره باشد.

انعطاف‌پذیری بیشتر

وقتی ماشین شخصی خودتان را به همراه داشته باشید، به راحتی می‌توانید در هر زمان به هر کجای جزیره که خواستید بروید. در صورتی که اگر بخواهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، ممکن است دسترسی به این مسیرها امکان‌پذیر نباشد. بنابراین بدون استرس و نگرانی می‌توانید در جزیره رفت و آمد کنید.

معایب سفر به کیش با خودرو شخصی

هزینه‌های جانبی

با وجود اینکه داشتن ماشین شخصی در سفر به کیش می‌تواند مقرون به صرفه ‌تر از اجاره خودرو یا استفاده از تاکسی سرویس و وسایل نقلیه عمومی باشد، باید هزینه‌های جانبی مرتبط با استفاده از وسیله نقلی شخصی خود را نیز در نظر بگیرید. این هزینه‌های جانبی شامل بنزین، عوارض، لندینگ کرافت و پارکینگ می‌شود.

پارکینگ محدود

در جزیره کیش نمی‌توانید خودروی خود را در هر جایی که مایل هستید پارک کنید و در برخی مکان‌ها برای استفاده از پارکینگ باید هزینه پرداخت کنید. شاید مسافت پارکینگ تا جایی که مد نظر دارید کمی شما را اذیت کند.

قوانین متنوع در رانندگی

توجه داشته باشید که حداکثر سرعت مجاز در جزیره، 60 کیلومتر است قوانین سختگیرانه راهنمایی و رانندگی می تواند برایتان دردسر ساز شود. علاوه بر این تنها اجازه تردد در مسیرهای آسفالت را دارید. دوربین‌های نظارت بر ترافیک در همه جای جزیره نصب هستند. در صورتی که از قوانین رانندگی سرپیچی کنید، هنگام خروج از جزیره باید ابتدا هزینه جریمه را پرداخت کنید تا مجوز خروج به شما داده شود.

تاخیر احتمالی

در برخی از فصل‌های سال مانند اواخر پاییز و فصل زمستان که دریا طوفانی است و جزیره باران‌های موسمی را تجربه می‌کند، امکان دارد در حرکت لندینگ کرافت تاخیر ایجاد شود و زمانی که شرایط مناسب شد، حرکت کند. حتی گاهی اوقات ممکن است ناچار باشید چند روز در شهر مبدا بمانید تا شرایط هوا مساعد شود.

سوالات متداول

سفر به کیش با ماشین بهتر است یا تور؟

 سفر به کیش با تور بهتر است زیرا هم از نظر اقتصادی به صرفه تر خواهد بود و هم می توانید از جاذبه های گردشگری کیش به راحتی بهره مند شوید. به دلیل اینکه به طور کامل با مسیر راه آشنا نیستند ممکن است در راه دچار گمراهی شوید. هم چنین طولانی بودن راه بسیار طاقت فرسا است و در نظر داشته باشید که هر رفتی برگشتی دارد و مسیر برگشت با خستگی سفر اوقات شما را تلخ نکند.

هزینه بلیط لندینگ کرافت به کیش چقدر است؟

هزینه حمل خودرو به کیش ( هزینه لندیگراف کیش سال 1402) سال به سال تغییر می‌کند. در حال حاضر خرداد (1402) هزینه کلی رفت و برگشت خودرو به جزیره کیش 2 میلیون و 300 هزار تومان اعلام شده است.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 31 فروردين 1403