• :18,582
  • :5,508,383
به این میوه خوش رنگ و لعاب به خاطر خواص بی نظیرش ملکه میوه ها می گویند!

به این میوه خوش رنگ و لعاب به خاطر خواص بی نظیرش ملکه میوه ها می گویند!

توت فرنگی (با نام‌های چیلک یا چیالک جنگلی، چَلَم و شالکَه) گیاهی نهان‌دانه از تیره گل‌سرخ محسوب می‌شود، همچنین رشد این گیاه در آب و هوای معتدل گرم و در بستر غنی از گیاخاک و خاک اسیدی بسیار خوب صورت می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس؛ فصل بهار، زمین فرصت رویش گیاهان و میوه‌های خاص و مغذی این فصل از سال را دارد که یکی از این میوه‌های مفید در واقع توت‌فرنگی است، که به‌عنوان ملکه میوه‌ها در آسیا شناخته شده است.

براساس این گزارش،‌ توت‌فرنگی میوه‌ای محبوب و سرشار از انرژی با خواص درمانی، ویتامین، فیبر و آنتی‌اکسیدان است که چربی‌خون و فشارخون را پایین می‌آورد و در واقع علاوه بر خوشمزه بودن، تامین پتاسیم و کلسیم بدن را انجام می‌دهد.

*خواص و فواید درمانی توت‌فرنگی

درمان بیماری قلب و عروق با توت‌فرنگی: توت‌فرنگی به‌عنوان  یک ضدالتهاب طبیعی در حقیقت تصلب شریان، آسیب ناشی از کلسترول خون (LDL) و حملات قلبی را کاهش می‌دهد، همچنین پتاسیم و فیبر موجود در توت‌فرنگی برای قلب مفید است.

*جلوگیری از سکته مغزی با مصرف توت‌فرنگی

پتاسیم بالا و آنتی‌اکسیدان‌های این میوه مغذی سبب کاهش خطر لخته‌های خون خطرناک در مغز می‌شود و به تسریع در جریان خون کمک می‌کند.

*درمان فشار خون با توت‌فرنگی

درصد بالای پتاسیم در توت‌فرنگی برای درمان فشارخون موثر است و سبب خنثی‌سازی سدیم در بدن انسان می‌شود.

درمان و پیشگیری از سرطان، کاهش یبوست و اجابت مزاج نیز با مصرف مداوم میوه پرطرفدار توت‌فرنگی صورت می‌گیرد.

*درمان دیابت با مصرف میوه توت‌فرنگی

توت‌فرنگی دارای فیبر بالا و قند طبیعی پایین است و از خوراک‌های مناسب برای درمان افراد دیابتی محسوب می‌شود، همچنین نوروپاتی محیطی و نارسایی کلیه را کاهش می‌دهد.

*توصیه متخصصان به مصرف توت‌فرنگی در زمان بارداری بانوان

تامین میزان کافی اسیدفولیک برای زنان باردار ضرورت دارد که توت‌فرنگی حاوی مقادیر مناسبی از فولیک‌اسید و ویتامین است.

درمان افسردگی و تقویت حافظه کوتاه‌مدت نیز با مصرف توت‌فرنگی توصیه شده است، چراکه دارای فولیک‌اسید به میزان کافی است.

*لزوم احتیاط در مصرف فراوان توت‌فرنگی

کشاورزان در هنگام کاشت توت‌فرنگی از مقدار زیادی آفت‌‌کش استفاده می‌کنند که ضمن اطمینان یافتن از ارگانیک بودن این محصول باید با استاندارهای موجود در شست‌وشوی آن احتیاط داشت.

میوه ها و خوراکی‌های حاوی پتاسیم زیاد باید به اندازه مصرف شوند (به‌ویژه در افراد داری یک کلیه این امر مستلزم مصرف پایین این میوه به‌دلیل سطح پتاسیم بالای آن است)، همچنین تجویز داروی بتابلاکرها برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی سبب بالا رفتن سطح پتاسیم خون می‌شود.

گفتنی است، مصرف توت‌فرنگی به‌دلیل خواص بسیار مفید آن در درمان بیماری‌ها، تقویت سیستم بدن، کنترل فشارخون و ایجاد شادابی از سوی کارشناسان به‌منظور تامین سلامتی و استمرار استفاده از این میوه مغذی در سبد غذایی خانوارها توصیه می‌شود.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 8 ارديبهشت 1403