• :9,642
  • :5,566,961
کشف سنگ نگاره ساسانی در فرودگاه لندن! + عکس

کشف سنگ نگاره ساسانی در فرودگاه لندن! + عکس

این سنگ‌نگاره، که قدمت آن نزدیک به دو هزار سال برآورد شده، چنان نادر است که نمی‌توان به راحتی روی آن قیمتی گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، بسته‌بندی شلخته سنگ نگاره ساسانی باعث شک ماموران پلیس مرزی بریتانیا شد. گاردین نوشته احتمال می‌رود قاچاقچیان می‌خواستند با بسته‌بندی این‌چنینی وانمود کنند این یک شیء بی‌ارزش است.

این سنگ نگاره ساسانی، که قدمت آن نزدیک به دو هزار سال برآورد شده، چنان نادر است که نمی‌توان به راحتی روی آن قیمتی گذاشت.

در نقش برجسته سنگ نگاره ساسانی، که ارتفاعش کمی بیش از یک متر است، مردی با حالتی موقر و در حالی که یک دستش را بالا برده دیده می‌شود.

کشف <a class='tagColor' href='/Tags/Archive/سنگ نگاره'>سنگ نگاره</a> ساسانی

چند ده سنگ‌نگاره‌ای که از دوران ساسانی به جای مانده عمدتا در نقش رستم، نقش رجب، تاق بستان و بیستون در دل کوه حک شده‌اند.

بنا به گزارش گاردین، نقش‌برجسته‌ای که در فرودگاه لندن ضبط شده هم مستقیما از دل کوه یا به اصطلاح انگلیسی آن از «سنگ زنده» بریده و جدا شده است.

دکتر سنت جان سیمپسون، باستان‌شناس ارشد موزه بریتانیا، به گاردین گفته تاکنون ندیده در دزدی آثار باستانی کار تا جایی پیش برود که قطعه‌ای را از دل صخره یا کوه جدا کنند. او گفته این سطح دیگری از بی‌رحمی است. شما حتی می‌توانید جای ماژیک را ببینید که خط کشیده‌اند و بعد با دستگاه فرز سنگ را به طور اریب بریده‌اند.

او می‌گوید احتمالا این سنگ‌نگاره از جایی در استان فارس و اطراف شیراز می‌آید، چرا که سبکش به نقش‌برجسته‌های آنجا شباهت دارد.

کشف <a class='tagColor' href='/Tags/Archive/سنگ نگاره'>سنگ نگاره</a> ساسانی

او با خارق‌العاده توصیف کردن این اثر باستانی، گفته که در بازار سیاه چنین اثری می‌تواند بین بیست تا سی میلیون پوند به فروش برسد.

در بریتانیا هنوز کسی در ارتباط با قاچاق این نقش برجسته بازداشت نشده است.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    سه‌شنبه، 11 ارديبهشت 1403