• :386
  • :5,401,512
همه چیز در مورد رژیم لاغری با شیر

همه چیز در مورد رژیم لاغری با شیر

رژیم لاغری با شیر به دلیل زدودن سموم و مواد زائد از بدن، فواید بی‌شماری را به همراه دارد. اکنون این نوع رژیم غذایی در بسیاری از کشورهای دنیا پذیرفته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، این رژیم بر مبنای شیر است و برای آرامش اعصاب و فشار روانی نیز فواید زیادی به همراه دارد. از سوی دیگر به دلیل اینکه شیر و فرآورده‌های آن حاوی کلسیم هستند، برای سلامت استخوان‌ها و عضلات نیز مفیدند.

رژیم لاغری با شیر چگونه انجام می‌شود؟

رژیم شیر شامل این ماده‌ی غذایی و فرآورده‌های لبنی از جمله پنیر، ماست، دوغ و کشک است. در عین حال شیر را نیز با سایر موادغذایی از جمله خرما و یا موز مصرف می‌کند. این رژیم غذایی انواع مختلفی دارد. در برخی از مدل‌های مختلف این نوع رژیم، شما روزانه باید فقط ۴ پیمانه (معادل نیم لیتر) شیر میل کنید. این مقدار شیر حدود ۱۰۰۰ کالری انرژی برای بدن به همراه دارد. این ماده‌ی غذایی به دلیل داشتن انواع مواد معدنی و ویتامین‌های مفید، تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد

برای اینکه بتوانید تنها با خوردن شیر وزن کم کنید، باید از مصرف بیش از حد این ماده‌ی غذایی خودداری کنید. براساس نظر متخصصان تغذیه میزان دریافت کالری بدن از شیر نباید بیش از حد نیاز بدن باشد. درست است که شیر به کاهش وزن کمک می‌کند. اما اگر قرار باشد در طی روز بیش از یک کیلوگرم از این ماده‌ی غذایی مصرف کنید، در کاهش وزن تاثیری ندارد.

رژیم لاغری با شیر ممکن است باعث کمبود برخی از موادغذایی مهم در بدن شود. از جمله‌ی این موادغذایی می‌توان به آهن و فیبر اشاره کرد. پس نباید در خوردن آن زیاده روی کنید.

این ماده‌ی لبنی حاوی مقدار زیادی کلسیم است. به طوری که یک لیوان شیر می‌تواند ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ی شما به کلسیم را تأمین کند. با کمک این ماده‌ی غذایی می‌توانید یک دوره‌ی کوتاه مدتِ رژیم لاغری سریع را پشت سر بگذارید.

روش‌های زیادی برای رژیم شیر و موز وجود دارد. در این رژیم گفته می‌شود که باید به مدت ۴ یا حداکثر ۵ روز شیر را به همراه موز و خرما مصرف کنید. این رژیم علاوه بر لاغری، سلامت بدن را تضمین می‌کند. اگر بخواهید شیر را به تنهایی مصرف کنید، شاید به کاهش وزن شما کمک کند، اما مضرات و عوارض زیادی هم به همراه دارد.

رژیم شیر و موز به رژیم سه‌روزه کاهش وزن سریع نیز معروف است.

مزیت‌های رژیم لاغری سریع با شیر

اگر رژیم لاغری با شیر را برای تناسب اندام خود انتخاب کرده‌اید، باید بگوییم که این برنامه‌ی غذایی فواید و خواص زیادی را برای بدن به همراه دارد. شیر از جمله موادغذایی حاوی پروتئین کازئین و وی (whey) است. این دو ماده‌ی مغذی جزء اسید آمینه‌های مفید برای عضله سازی در بدن محسوب می‌شوند. در عین حال به کاهش اشتها هم کمک می‌کنند.

از سوی دیگر این ماده‌ی غذایی حاوی مقدار زیادی ویتامین D، کلسیم و پروتئین است که برای استحکام و رشد استخوان‌ها مفید است. پس اگر قصد کاهش وزن دارید، برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان باید شیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید. کلسیم با افزایش سوخت و ساز بدن، به کاهش چربی‌های اضافه کمک می‌کند.

نکات مهم

شود. اما نباید فراموش کنید که میزان کالری دریافتی از این ماده‌ی غذایی برای همه یکسان نیست. وزن و قد افراد در میزان کالری دریافتی متفاوت است. حتی جنسیت و میزان فعالیت بدنی هم یک فاکتور مهم در تعیین میزان کالری دریافتی از شیر است.

رژیم شیر و موز محدودیت سنی و وزنی ندارد. یعنی شما با هر وزن یا هر سنی می‌توانید آن را اجرا کنید. اما برای میزان کالری دریافتی و مصرف میزان شیر و یا مصرف مواد غذایی مکمل مثل موز یا خرما باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.

عوارض

رژیم لاغری خود را نباید به مدت طولانی ادامه دهید. براساس نظر کارشناسان این رژیم باید حداکثر برای ۵ روز ادامه یابد و بعد آن را قطع کنید. البته قطع کردن به این معنا نیست که دوباره به پرخوری روی بیاورید. بلکه فعالیت بدنی و کاهش میزان غذا بعد از قطع کردن رژیم شیر ضرورت دارد.

ادامه‌ی طولانی مدت رژیم با این ماده‌ی لبنی باعث کاهش مواد معدنی، فیبر و ویتامین در بدن می‌شود. کمبود آهن، خستگی، بی حوصلگی و مشکلات عصبی از دیگر عوارض این رژیم به مدت طولانی است. از سوی دیگر وقتی آن را برای مدت طولانی ادامه می‌دهید، میزان پروتئین بدن برای ساخت عضلات وارد چرخه‌ی متابولسیم می‌شود. پس بدن تحلیل عضلانی را تجربه می‌کند.

شیر حاوی لاکتور است که مصرف طولانی مدت آن مشکلات گوارشی از جمله نفخ و اسهال را به دنبال دارد.

در انتها کرفس رژیم شیر و موز را توصیه نمی‌کند و فقط آن را به شما معرفی می‌کند.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 1 ارديبهشت 1403