• :6,576
  • :5,363,580
مهمترین علائم اورژانسی در بارداری کدامند؟

مهمترین علائم اورژانسی در بارداری کدامند؟

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این‌که دردهای زایمانی از موارد اورژانسی است که نیاز به مراجعه فوری به مرکز درمانی مجهز دارد، گفت: خونریزی واژینال در سه ماهه سوم بارداری نشانه‌ای خطرناک و مهم است که در هر سه‌ ماهه اول، دوم و سوم بارداری اقدامات خاص لازم دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این‌که دردهای زایمانی از موارد اورژانسی است که نیاز به مراجعه فوری به مرکز درمانی مجهز دارد، گفت: در صورت شروع دردهای زایمانی باید به پزشک مراجعه کرد، زیرا پزشک می‌تواند دردهای کاذب را از درد زایمان تشخیص دهد.

زهرا نائیجی با اشاره به رایج‌ترین علامت‌های اورژانسی در زنان باردار، اظهار کرد: خونریزی واژینال در سه ماهه سوم بارداری نشانه‌ای خطرناک و مهم است که در هر سه‌ ماهه اول، دوم و سوم بارداری اقدامات خاص لازم دارد.

وی ادامه داد: مادران باردار به محض خونریزی واژینال باید به اورژانس مراجعه کنند تا بر اساس این‌ که در چه سه ماهه‌ای از بارداری هستند، اقدامات و درمان‌های لازم برایشان انجام شود.

او با بیان این که این خونریزی از مهمترین و متداول‌ترین نشانه‌های خطرناک در بارداری است، تاکید کرد: در صورت خونریزی باید فورا با اورژانس تماس بگیرید و یا به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

وی درباره زنان بارداری که گروه خونی منفی دارند نیز هشدار داد: زمانی‌که خونریزی واژینال در این افراد رخ می‌دهد باید آمپول روگام تزریق شود، این افراد در هر مقطعی از سه ماهه بارداری باشند اگر دچار خونریزی شوند تحت نظر پزشک متخصص تا زمان تولد جنین باید این آمپول را تزریق کنند.

پارگی کیسه آب یکی دیگر از نشانه‌های خطرناک و اورژانسی در دوران بارداری است که این متخصص به آن اشاره کرد و افزود: آب‌ریزش یا پارگی کیسه آب در هر سن بارداری خصوصا سه ماهه دوم و سوم می‌تواند خطرناک باشد، اگر مادری با علامت آبریزش مواجه شد، حتی اگر بعد از مدت کوتاهی این آب‌ریزش قطع شد هم باید به پزشک مراجعه کند.

مهمترین علائم اورژانسی در <a class='tagColor' href='/Tags/Archive/بارداری'>بارداری</a> کدامند؟

نائیجی با بیان این که پارگی کیسه آب خطرات زیادی برای مادر و جنین به‌دنبال دارد، ادامه داد: جداشدگی جفت، عفونت پرده‌های جفتی و عفونت‌های رحمی می‌تواند مادر را با خطر مرگ مواجه کند.

این متخصص زنان و زایمان با بیان این دردهای زایمانی در سه‌ماهه سوم در برخی موارد شروع زایمان قلمداد می‌شود، خاطرنشان کرد: در شرایطی‌که جفت سر راهی نیز وجود داشته باشد، این دردها همراه با خونریزی و یا جداشدگی جفت سلامت مادر و جنین را تهدید می‌کند.

وی تاکید کرد: دردهای زایمانی معمولا دردهای منظمی است، این دردها با  فشار به لگن و یا سفت شدن شکم (رحم) یا کمر به صورت سه بار در هر ۲۰  دقیقه یا شش تا هشت بار طی یک ساعت همراه است. دردهای زایمانی ممکن است نشانه فرا رسیدن زایمان باشند، اگر سن جنین نیز کامل نباشد و جنین نارس باشد باید حتما مادر در مرکزی مجهز به دستگاه‌های NICU بستری شود.


بیشتر بخوانید؛

هر هفته چقدر ورزش کنیم که لاغر بشیم؟


وی با اشاره به این‌که در مواردی نیز قرار گیری نامناسب جنین می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند، ادامه داد: در این شرایط شروع دردهای زایمانی یا پارگی کیسه آب و همچنین چک کردن و شمارش حرکت جنین خصوصا بعد از هفته ۲۴ تا ۲۶ اهمیت دارد.

نائیجی با تاکید بر این‎‌که کاهش حرکات جنین خصوصا در مادران باردار دیابتی نیز خطرناک است، ادامه داد: زنان باردار غیر دیابتی نیز اگر احساس کنند حرکات جنین کم شده است یا به‌طور کلی حرکت  ندارد باید به اورژانس مراجعه کند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، فشار خون بالا در زنانی که مبتلا به مسمومیت بارداری می‌شوند یکی دیگر از موارد تهدید کننده سلامت مادر و جنین است که این متخصص زنان و زایمان به آن اشاره کرد و افزود: سردردهای شدید، مشکلاتی در بینایی، درد سر دل از نشانه‌های خطرناک است که می‌تواند منجر به تشنج یا مرگ مادر شود.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    سه‌شنبه، 28 فروردين 1403