• :14,861
  • :5,119,424
اگر گروه خونی شما «O» است، این چیزها را نخورید + بهترین تغذیه برا گروه خونی

اگر گروه خونی شما «O» است، این چیزها را نخورید + بهترین تغذیه برا گروه خونی

حامیان رژیم غذایی معتقدند که تخم کدو تنبل و مغز گردو مفید ترین آجیل ها برای مصرف گروه خونی O هستند. اما باید از مصرف ماست و گلوتن که حاوی محصولات گندم هستند و باعث اضافه وزن ناخواسته می شود. پرهیز نمایند.

بهترین برنامه غذایی و تغذیه برای گروه خونی O مثبت و منفی

به گزارش اقتصاد آنلاین، در بسیاری از مواقع تصور می شود که دانستن گروه خونی فقط در زمان نیاز به انتقال خون می تواند مفید باشد. اما استدلال های دیگر می گویند که رژیم غذایی مخصوص گروهای خونی AB ،B ،A یا O مزیت هایی برای سلامت بدن به همراه دارد.

نظریه مشهور رژیم غذایی براساس گروه خونی توسط دکتر پیتر.ج.د.آدامو متخصص درمان به روش طبیعی برای دستیابی به سلامت خوب و خطر کمتر پیشرفت بیماری های معین می پردازد. با وجود مشهور بودن این نظریه هنوز هیچ مطالعه جدی برای رژیم غذایی بر اساس گروه خونی که توسط دکتر ادامو ارائه شد، وجود ندارد.

اگرچه یک استثنا برای این مورد، بررسی است که در سال 2014 در مجله plos one منتشر شد و به این نتیجه رسیده اند که: "یافته ها فرضیه رژیم غذایی براساس گروه های خونی را تایید نمی کند". علاوه بر این، مجله امریکایی تغذیه بالینی بررسی را بروی داده های مربوط به رژیم غذایی براساس گروه خونی انجام داد و اعلام کرد: درحال حاضر هیچ شواهدی مبنی بر تایید مزیت های سلامت برای رژیم غذایی براساس گروه خونی وجود ندارد. اگرچه، شواهد مهمی وجود ندارد اما ما در این مقاله در مورد اینکه چرا برخی اعتقاد دارند نوع گروه خونی می تواند بر رژیم غذایی فرد اثر بگذارد و مزایای رژیم غذایی برای گروه خونی O را می فهمیم.

حقایق قطعی در مورد رژیم غذایی براساس گروه خونی O مثبت یا منفی

تحقیقات نشان می دهد برخی از گروه های خونی در معرض خطر پیشرفت بیماری های مشخصی هستند. بررسی ها نشان می دهد که افراد با گروه خونی O سطح بالاتری از اسید معده را نسبت به افراد با گروه خون های دیگر دارند، که هضم پروتئین و چربی ها را برای این گروه آسان تر می کند. افراد با گروه خونی O به طور منحصر به فرد هر دو آنتی بادی A و B را در پلاسمای خود دارند، اگرچه در خود سلول هایشان نیستند، از این رو به گروه خونی A یا B به عنوان مهاجمان خارجی حمله نخواهند کرد. فرآورده های گوشتی و حیوانی مانند ماهی و ماکیان در رده بالای لیست رژیم غذایی گروه خونی O قرار دارند، چون آنها توسط این گروه خونی به خوبی سوخت و ساز می شوند.

گروه خونی O چیست؟

اگر <a class='tagColor' href='/Tags/Archive/گروه خونی'>گروه خونی</a> شما «O» است، این چیزها را نخورید

خون شامل بسیاری اجزای حیاتی از جمله پلاسما، گلبول سفید و قرمز و پلاکت ها است. علاوه بر این، خون شامل آنتی ژن است. این مواد باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و حمله به مهاجمان خارجی مانند باکتری ها می شوند. همچنین آنتی ژن ها می توانند به گروه خونی "مهاجم" که آنتی ژن متفاوتی دارند نیز حمله کنند. گروه های خونی به عنوان AB ،B ،A یا O دسته بندی می شوند و بعدا با حضور یا عدم حضور آنتی ژنی به نام فاکتور RH گروه بندی می شوند و این کار باعث می شود که آنها به صورت RH مثبت یا منفی باشند. برای مثال گروه خونی O مثبت آنتی بادی A یا B را در سطح سلول ها ندارند، اما برای حضور فاکتور RH مثبت است. درمقابل گروه خونی O منفی آنتی بادی A یا B یا فاکتور RH ندارد. به همین دلیل گروه خونی O منفی یک نوع دهنده سلول قرمز جهانی در نظر گرفته می شود.

برنامه غذایی براساس نوع گروه خونی

ممکن است گروه خونی مختلف افراد را بیشتر یا کمتر مستعد شرایط خاصی کنند. برخی تحقیقات نشان داده اند که بعضی از گروه های خونی با افزایش خطر سرطان لوزالمعده، لخته های خونی و حملات قلبی مرتبط بوده اند. برای مثال بعضی از بررسی ها نشان داده اند که کسانی که دارای گروه خونی O هستند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند اما بیشتر در معرض خطر ابتلا به زخم معده قرار دارند. بر طبق نظریه دکتر آدامو، واکنش شیمیایی زمانی رخ می دهد که خون در تماس با غذاهای مشخص مخصوصا پروتئینی به نام لکتین قرار می گیرد.

لکتین که در غذا وجود دارد اثر مستقیمی بر خون و دستگاه گوارش دارد. پروتئین به سلول ها در بدن متصل و باعث جمع شدن آنها می شود و به صورت بالقوه منجر به ایجاد اختلالات هورمونی می شود. این اثری که پروتئین بر بدن می گذارد مانند حضور ماده خارجی است. دکتر ادامو اظهار می کند که افراد با گروه خونی مختلف نسبت به انواع مختلف مواد غذایی و لکتین های آنها واکنش نشان می دهند. در نتیجه او رژیم غذایی مخصوص برای افراد با گروه خونی مختلف توصیه می کند. برخی تحقیقات نشان داده اند که لکتین های زیادی با تمامی گروهای خونی نه فقط با گروه خاص واکنش نشان می دهند.

غذاهایی که افراد گروه خونی O باید مصرف کنند

بر طبق نظریه رژیم غذایی براساس گروه خونی، سالم ترین رژیم غذایی براساس نوع گروه خونی باید غذاهای مشخصی باشد که توسط افراد با گروه خونی O باید خورده یا از خوردن آن پرهیز شود. مواد غذایی زیر غذاهایی هستندکه حامیان رژیم غذایی براساس گروه خونی به افراد با گروه خونی O توصیه می کنند. شایان ذکر است که شواهد معتبر کمی برای تأیید استفاده از این رژیم غذایی وجود دارد.

پروتئین های حیوانی مفید برای گروه خونی O

رژیم غذایی پیشنهاد می دهد که افراد با گروه خونی O باید فرآورده های "مفید" حیوانی را مصرف کنند،که عبارت اند از:

گوشت گاو

گوشت بره

گوشت گوسفند

گوشت گوساله

گوشت گوزن

کاد(نوعی ماهی)

شاه ماهی

ماهی خال مخالی

افراد با گروه خونی O می توانند مصرف بیشتری از محصولات گوشتی از جمله ماهی در آب سرد داشته باشند. موارد استثنا را در قسمت انتهایی شرح می دهیم.

1. محصولات لبنی

اگرچه باید در مصرف محصولات لبنی و تخم مرغ ها پرهیز شود اما افراد برطبق این رژیم غذایی می توانند گاهی اوقات محصولات لبنی را مصرف کنند، ازجمله:

کره

پنیر، پنیر خانگی، فتا، موزارلا و پنیر بز

شیر سویا

2. آجیل

آجیل منبع بزرگی از چربی های سالم و پروتئین است و افرادی که این رژیم غذایی را دارند معمولا می توانند آجیل زیادی مصرف کنند، به جز مواردی که در لیست "اجتناب" آورده شده اند. آجیل و مغزهای خوب برای خرید آنلاین در دسترس قرار دارند ازجمله: گردو، فندق و بادام. حامیان رژیم غذایی معتقدند که تخم کدو تنبل و مغز گردو مفید ترین آجیل ها برای مصرف گروه خونی O هستند.

3. لوبیا

حامیان معتقدند که اکثر لوبیاها برای مصرف افراد با گروه خونی O به خوبی سازگارهستند، مفید ترین صورت برای مصرف آنها شامل:

لوبیای اُدوکی (نوعی لوبیای قرمز)

لوبیای ازوکی (نوعی لوبیای ژاپنی)

لوبیای چیتی

لوبیای چشم بلبلی

4. حبوبات

اگرچه باید از مصرف بسیاری از غلات پرهیز شود اما تعداد کمی از آنها که سازگاری دارند عبارت اند از:

گل تاج خروس

جو

گندم سیاه

برنج

کاموت

کاشا (گندم یا جو پوست کنده)

ارزن

چاودار

اسپلت

نان ازکیل

بسیاری از این غلات ناآشنا برای خرید آنلاین در دسترس قرار دارند که شامل: گل تاج خروس، کاموتو کاشا و به همان میزان نان های ازکیل می باشد.

5. سبزیجات

به جز چند مورد که باید از خوردن آن اجتناب کرد، گفته می شود که بسیار از سبزیجات به خوبی سازگار هستند برخی از این موارد که برای رژیم غذایی توصیه می شوند عبارت اند از:

گوجه فرنگی

کنگر فرنگی

کاسنی

قاصدک

سیر

ترب کوهی

کلم بروکلی

بامیه

پیاز

جعفری

هویج

فلفل قرمز

سیب زمینی شیرین

کدو تنبل

جلبک دریایی

شلغم

6. میوه ها

علاوه بر سبزیجات گفته می شود که اکثر میوه ها سازگار خوبی دارند. بعضی از این میوها که برای افراد با گروه خونی O توصیه می شود عبارت اند از:

آلو

آلو برقانی

انجیرها

گریپ فروت

انواع توت ها

7. ادویه ها و چاشنی ها

افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می کنند، می توانند از این موارد لذت ببرند:

چاشنی جلبک

نمک ید دار

جعفری

کاری

فلفل قرمز

شکلات

کاکائو

عسل

بسیاری از این ترکیبات را می توانید به صورت انلاین خریداری کنید شامل چاشنی جلبک و نمک یددار است.

8. نوشیدنی

نوشیدنی هایی که افراد با گروه خونی O می توانند از نوشیدن ان لذت ببرند شامل موارد زیر است:

آب معدنی

چای

غذاهایی که افراد با گروه خونی O باید از خوردن آن پرهیز کنند

حامیان رژیم غذایی براساس گروه خونی بیان کرده اند که افراد با گرو خونی O در زمان مصرف غذاهای مشخصی مانند لبنیات و گلوتن که حاوی محصولات گندم هستند می توانند اضافه وزن ناخواسته را تجربه کنند. این غذاها ممکن است منجر به واکنش التهابی و خود ایمنی بدن شوند.

1. پروتئین های حیوانی

رژیم غذایی به افراد با گروه خونی O توصیه می کند که باید از مصرف محصولات زیر خودداری کنند:

گوشت خوک شامل ران و گوشت پهلو

غاز

نیزه ماهی

شاه ماهی خاردار

گربه ماهی

سالمون دودی

خاویار

اختاپوس

صدف حلزونی

2. محصولات لبنی

این افراد باید از مصرف محصولات لبنی مخصوصا انهایی که در لیست "مجاز" بالا آورده نشده اند، پرهیز کنند.

ماست

3. آجیل های نامناسب برای گروه خونی O

برطبق رژیم غذایی آجیل هایی که باید از مصرف آن خودداری شود عبارتند از:

آجیل برزیلی

بادام هندی

بادام زمینی

پسته

دانه خشخاش

4. لوبیاها

افرادی که رژیم غذایی را دنبال می کنند باید از مصرف برخی لوبیاهای مشخص خودداری کنند که شامل:

لوبیا: مثل لوبیا چیتی، لوبیا قرمز، تمبر هندی

عدس مانند: عدس های محلی، سبز و قرمز

5. حبوبات

رژیم غذایی توصیه می کند که افراد با گروه خونی O از خوردن این حبوبات پرهیز کنند:

ذرت

گلوتن

گراهام (گندم خالص)

بلغور

جوانه، دوروم (نوعی گندم سخت)، آراد سفید یا همه گندم ها، ریشه گندم و جو

آرد نشاسته

جو دوسر

هفت دانه

6. سبزیجات

اگرچه اکثر سبزیجات سازگاری خوبی دارند اما به افرادی که رژیم غذایی را دنبال می کنند توصیه می شود که از خوردن این موارد پرهیز کنند:

سبزیجات از خانواده براسیکا از جمله: کلم، کلم بروکسل، گل کلم، خردل سبز

جوانه یونجه

قارچ های شیتاکه

زیتون های تخمیر شده

سبزیجات از خانواده نایت شید (سبزیجاتی که در نور شب رشد می کنند) شامل:

 بادمجان

سیب زمینی ها

ذرت

آووکادو

تره فرنگی

7. میوه ها

حامیان رژیم غذایی توصیه می کنند که مانند سبزیجات از خوردن برخی از میوه ها مشخص نیز پرهیز کنند:

خربزه

طالبی

شهد انگبین

پرتقال

نارنگی

توت فرنگی و توت سیاه

ریواس

نارگیل و محصولات حاوی نارگیل

8. ادویه و چاشنی

ادویه و چاشنی هایی که باید از مصرف آن در رژیم غذایی پرهیز کرد شامل:

فلفل ،هم سفید و هم سیاه

کاپر

دارچین

نشاسته ذرت و شهد نشاسته

جوز هندی

وانیل

سس کچاب (گوجه فرنگی)

خیار ترشی

مایونز

رلیش (نوعی ترشی)

9. نوشیدنی های ممنوعه گروه خونی O

نوشیدنی هایی که رژیم غذایی توصیه به پرهیز از مصرف آنها کرده است عبارت اند از:

آب جو

قهوه

مشروب تقطیری

چای سیاه

خلاصه

همان طور که گفته شد، هیچ شواهد معتبری برای اثبات موثر بودن رژیم غذایی یا تأیید استفاده از آن وجود ندارد. افراد که رژیم غذایی براساس گروه خونی را دنبال کرده بوند بهبود وضع سلامت را گزارش داده اند اما این اتفاق می تواند در حالت کلی ناشی از مصرف زیاد غذاهای مقوی و نه به دلیل موضوعات مرتبط با گروه خونی بوده باشد. توجه به بدن و دانستن اینکه چه غذاهایی برای بدن خوب است همیشه برای مردم مهم است. حفظ رژیم غذایی متعادل، سرشار از مواد مغذی و تنوع بالا بهترین کار است. مانند هر برنامه رژیم غذایی یا ورزش قبل از شروع رژیم غذایی خاص براساس گروه خونی صحبت کردن با پزشک موضوع مهمی است.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 9 فروردين 1403