• :7,069
  • :5,133,941
پاکسازی کبد با این ماده غذایی شگفت انگیز!  + طریقه مصرف

پاکسازی کبد با این ماده غذایی شگفت انگیز! + طریقه مصرف

خواص سیر برای کبد چیست؟ آیا سیر برای کبد چرب مفید است؟ پاسخ همه این سوالات را در این مقاله خواهیم داد. کبد مسئول فیلتر کردن هر ماده ای است که وارد بدن می شود. این ارگان بزرگ به حفظ جریان خون و گردش خون، تجزیه مواد مغذی از مواد غذایی دریافتی و توزیع مواد مغذی به بدن کمک می کند.

معجون جادویی پاکسازی کبد با سیر و ...

به گزارش اقتصاد آنلاین، کبد از آسیب زدن مواد شیمیایی سمی به بدن جلوگیری می کند. از این رو ، سلامت کبد بر عملکرد کل بدن تأثیر می گذارد. خوردن غذاهای طبیعی بیشتر مانند سیر علاوه بر رژیم غذایی متعادل روزان ، می تواند به سلامت کبد شما کمک کند. برای مطالعه مقالات بیشتر به بخش داخلی مراجعه کنید.

آیا سیر برای کبد چرب مفید است؟

<a class='tagColor' href='/Tags/Archive/کبد چرب'>کبد چرب</a> غیر الکلی

آیا سیر برای کبد چرب خوب است؟ یکی از خواص سیر کمک به سلامت کبد است. سیر مزایایی برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب دارد. یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که مکمل های پودر سیر به کاهش وزن بدن و چربی آن در افرادی که بیماری کبد چرب دارند کمک می کند. سیر حاوی یک ترکیب گوگردی است که وقتی خرد شود به ماده فعال آلیسین تبدیل می شود. آلیسین یک ماده آنتی اکسیدان، آنتی بیوتیک و ضد قارچ قدرتمند است و فواید زیادی برای سلامتی کبد دارد. سیر همچنین حاوی آرژینین، یک اسید آمینه برای آرامش رگ های خونی و سلنیوم ، یک ماده معدنی است که برای افزایش عملکرد آنتی اکسیدان ها مهم است. خاصیت آنتی اکسیدانی سیر مهمترین فایده را دارد زیرا از انتقال مواد سمی فیلتر شده توسط کبد به اندام های دیگر جلوگیری می کند.

سیر ترشی و کبد چرب!

مصرف موادغذایی با طبع سرد مثل ترشی‌، آبغوره و سرکه بدون مصلحاتی آن مثل نعناع یا آویشن موجب بروز کبد چرب می‌شود. بهتر است در صورتی که مشکوک به کبد چرب هستیم و یا در معرض آن قرار داریم ، سیر را به صورت سیر ترشی مصرف نکنیم. مصرف موادی با طبع سرد مانند سرکه را در برنامه غذایی خود کم کنید. در صورتی که ترشی با مصلحش خورده نشود موجب ایجاد بیماری های گوناگونی مانند کبد چرب می شود. مصرف سیر به صورت ترشی را در برنامه غذایی خود محدود و استفاده از سیرخام را جایگزین آن کنید. به طور کلی از مصرف ترشیجات پرهیز کنید و برنامه غذایی و روش زندگی سالم تر را در چیش بگیرید.

نحوه مصرف سیر برای کبد چرب

مصرف سیر خام موجب کاهش کلسترول بد می شود. برای تاثیرگذاری بیشتر سیر بر کبد مصرف آن به صورت خام توصیه می شود. به گفته یک متخصص در هنگان صبح و ناشتا یک حبه سیر را به ابعاد کوچک تقسیم کنید و در انتهای زبان قرار دهید و بعد از آن یک لیوان آب بنوشید. این روش را در صورت عدم حساسیت به سیر می توانید در طولانی مدت امتحان کنید. مصرف سیر به این شیوه میتواند علاوه بر پاکسازی کبد و جلوگیری از ایجاد کبد چرب، به ضد عفونی کردن بدن و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی نیز کمک کند. در صورتی که دو لیوان آن بعد از مصرف سیرخام بنوشید امکان بوی بد آن از بین می رود. بسیاری از افراد به دلیل بوی بد سیر از مصرف آن خودداری می کنند. این روش می تواند راهکاری برای این افراد باشد.

خواص سیر برای کبد

سیر علاوه بر تاثیر مستقیم در سلامتی کبد، موجب سلامتی سایر ارگان های بدن نیز می شود. در اینجا برخی دیگر از خواص سیر برای کبد ذکر می شود:

1- کاهش کلسترول با سیر

یکی دیگر از خواص سیر برای کبد برای بدن کاهش کلسترول است. نوعی کلسترول بنام لیپوپروتئین با چگالی خیلی کم یا VLDL توسط کبد ساخته می شود که حرکت چربی ها را در جریان خون تسهیل می کند. VLDL نقش مهمی در متابولیسم انرژی و چربی دارد. اما ، مقادیر بالای VLDL و کلسترولهای دیگر ، می تواند به کبد شما آسیب برساند و منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. اضافه کردن سیر به رژیم غذایی روزانه شما می تواند به متعادل کردن این چربی ها کمک کند. طبق یک مطالعه، استفاده روزانه از  سیر تازه باعث کاهش سطح چربیهای افزایش یافته VLDL و تری گلیسیرید موجود در کبد می شود.

2- سیر یک ضد عفونی کننده طبیعی

کبد سالم مواد شیمیایی سمی طبیعی و مصرف شده را تجزیه می کند. سموم طبیعی می توانند باعث هپاتیت کبد شوند. داروهایی مانند استامینوفن ، یک داروی ضد درد بدون نسخه نیز می تواند باعث آسیب کبدی یا مرگ شود. طبق یک مطالعه در سال 2009 ، افرادی که بیش از حد استامینوفن مصرف کرده اند، باعث سمی شدن کبدشان شده است. سیر تازه حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای آمینه و پروتئین ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می تواند به محافظت از کبد در برابر سموم طبیعی و محیطی کمک کند.

مصرف سیر در غذاها

برای سلامتی کبد ، حداقل چهار عدد سیر تازه را روزانه در غذاهای خود استفاده کنید. در پایان فرآیند پخت و پز ، سیر تازه خرد شده را به غذاهای پخته شده اضافه کنید تا آنزیم ها و مواد مغذی حفظ شود. مکمل های سیر حاوی مقادیر مختلفی از ترکیبات فعال هستند. مرکز پزشکی دانشگاه مریلند توصیه می کند که 200 میلی گرم قرص سیر حاوی 0.6 درصد آلیسین را باید تا سه بار در روز مصرف کنید. سیر رقیق کننده خون به صورت طبیعی است. قبل از استفاده از مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید. همانطور که در بالا اشاره شد از سیر می توانید به صورت خام نیز استفاده کنید.

 

 


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 10 فروردين 1403