• :8,574
  • :5,113,137
هوس های غذایی و نکاتی که باید جدی بگیریم / شما چی میل دارید؟!

هوس های غذایی و نکاتی که باید جدی بگیریم / شما چی میل دارید؟!

تمایلات غذایی به طور عمده در ۲ نوع صورت می گیرد: انتخابی و غیر انتخابی. غیر انتخابی (میل غذا به طور کلی) به سادگی می تواند به این معنی باشد که شما تشنه یا گرسنه هستید، اما هوس انتخابی (میل به یک محصول خاص) یک مکانیسم پیچیده روانشناختی و شیمیایی است که بدن شما می تواند از آن برای ارسال پیام به شما استفاده کند.

هوس خوردن چه غذایی علامت خطره؟+ دلیل انواع هوس

به گزارش اقتصاد آنلاین،  لیستی از هوس های غذایی انتخابی را گردآوری کرده ایم و معنی آن هوس ها چه می تواند باشد ، بعلاوه در پایان مقاله این نکته را بررسی کرده ایم که چرا به سختی میل به غذای سالم داریم.

اگر میل به شکلات دارید:

ولع مصرف شکلات اغلب به کمبود منیزیم مربوط می شود که به نوبه خود می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود. یک مطالعه دیگر شواهدی ارائه داده است که خوردن روزانه بین 100 تا 400 گرم شکلات تیره ممکن است یک روش طبیعی برای درمان افسردگی باشد ، که می تواند هوس شما را نیز توضیح دهد. متأسفانه ، میله های شکلاتی معمولی ، که در سوپر مارکت ها و فروشگاه های دیگر موجود است ، به عنوان شکلات تیره به حساب نمی آیند و حاوی مقادیر زیادی قند هستند.

در عوض : بادام بخورید یا در صورت تمایل می توانید به میله های شکلاتی عاری از شیر که حاوی بیش از 70٪ کاکائو است بخورید. اگر فکر می کنید از افسردگی رنج می برید ، با پزشک خود ملاقات کنید.

اگر میل به دونات و شیرینی دارید :

هوس های غذایی

بین چاقی و کمبود خواب پیوند واضحی وجود دارد ، نه تنها به این دلیل که کاهش وزن دشوار می شود ، بلکه به این دلیل است که بدن شما هنگام خستگی میل به قند دارد. از آنجا که بیشتر محصولات قندی موجود پر از قند تصفیه شده است ، این عادت می تواند عواقب جدی برای سلامتی شما داشته باشد.

در عوض : شیرینی ها ، دونات ها و... را با میوه هایی مانند گیلاس ، هلو یا هندوانه جایگزین کنید. میوه های خشک مانند کشمش نیز می توانند شما را راضی کنند.

اگر میل به پنیر دارید :

از آنجا که پنیر یک بمب دوپامین است ، تشخیص تفاوت بین ولع و یک اعتیاد ساده دشوار است. از طرف دیگر ، اگر شما در واقع رژیم کم چربی دارید و میل شدید پنیر می کنید، می تواند نشانه کمبود ویتامین A یا D باشد که لبنیات غنی از آن هستند.

در عوض : از مخمر تغذیه ای استفاده کنید که حاوی ویتامین های بدون چربی باشد. اگر می خواهید پنیر بخورید، از مصرف پنیرهای پرچرب خودداری کنید و از پنیرهای کم چربی مانند فتا یا موزارلا را امتحان کنید.

اگر میل به چیپس دارید :

سیب زمینی سرخ شده و چیپس ها این ولع بسیار رایج می تواند به معنای کمبود کربوهیدرات ها و چربی های سالم به خصوص امگا 3 باشد. سیب زمینی سرخ شده همچنین منبع بالای سدیم هستند ، زیرا آنها اغلب بسیار شور هستند و کمبود سدیم در اثر تعریق زیاد ایجاد می شود.

در عوض : روغن کانولا که برای سرخ کردن سیب زمینی های تجاری استفاده می شود را با روغن زیتون جایگزین کنید. مقدار بیشتری از ماهی سالمون ، آجیل و آووکادو مصرف کنید. اگر فکر می کنید کمبود سدیم دارید با پزشک خود تماس بگیرید.

اگر میل به نوشابه دارید : 

نوشابه های محبوب حاوی مقدار زیادی کافئین هستند که می تواند هوس غذایی شما را توضیح دهد. از آنجا که آنها اغلب حاوی مقدار کافی کافئین برای بیدار کردن شما هستند و این غالباً مورد توجه قرار نمی گیرد و شما به یکباره معتاد می شوید. هوس خوردن کولا همچنین می تواند به معنای کمبود کلسیم و منیزیم از استخوانهای شما باشد. متأسفانه ، کولا باعث کاهش کلسیم و منیزیم می شود .

در عوض : از مصرف زیاد کافئین خودداری کنید. سودا نیز حاوی مقدار زیادی قند است که در طولانی مدت می تواند باعث دیابت شود. اگر خسته هستید ، می توانید شکلات تیره بخورید یا چای را به مقدار متوسط ​​بنوشید.

اگر میل به یخ دارید :

براساس این مطالعه ، میل به یخ می تواند به معنای کمبود شدید آهن باشد. خوردن یخ می تواند به تقویت ذهنی کمی منجر شود ، درست مانند قهوه ، که خستگی ناشی از کمبود آهن را درمان می کند. البته ، اگر شما فقط مکعب یخی را که از نوشابه خارج شده است ، خرد می کنید ، نباید نگران باشید.

در عوض : با پزشک خود  مشورت  کنید. اگر فکر می کنید از کمبود آهن رنج می برید ، بیشتر حبوبات و اسفناج میل کنید.

چرا ما میوه و سبزیجات میل نمی کنیم؟

هوس بر خلاف گرسنگی منظم ، عمیقاً با روانشناسی ارتباط دارد . اگرچه ، در هر دو مورد ، دوپامین و هورمون ها آزاد می شوند ، همه هوس های غذایی نیاز مکرر به لذت را نشان می دهند. به عنوان مثال ، ذوب شدن شکلات در دهان و یا خوردن قند می تواند باعث آزاد شدن دوپامین در مغز شما شود ، که این باعث لذت فوری می شود. میوه ها و سبزیجات اغلب حواس شما را تحریک نمی کنند.

 

منبع: بیتوته

منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 9 فروردين 1403