• :9,168
  • :5,113,731
روایت روز/ از «تعقیب» سردار تا «جام» در دست دختران ایرانی!

روایت روز/ از «تعقیب» سردار تا «جام» در دست دختران ایرانی!

ورزش ایران و جهان روز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از قهرمانی دختران فوتسال ایران در جام کافا، الکلاسیکوی جذاب در نیمه نهایی کوپادل‌ری، مطرح شدن یک گزینه اسپانیایی برای هدایت تیم ملی ایران تا حضور ورزشکاران روس و بلاروسی در المپیک.


به گزارش ایسنا، مرحله فینال مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان امروز ۹ بهمن میان دو تیم دانمارک و فرانسه انجام شد که در پایان، دانمارک توانست با نتیجه ۳۴ بر ۲۹ پیروز و قهرمان این مسابقات شود. این سومین طلای دانمارک در سه دوره اخیر این رقابت‌هاست. آنها در قهرمانی جهان ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ نیز فاتح این مسابقات بودند. همچنین دانمارک ۳ نقره و یک برنز نیز از این‌مسابقات در کارنامه خود دارد.

طارمی و محرمی در تعقیب سردار

مهدی طارمی و صادق محرمی در تعقیب سردار آزمون برای کسب بیشترین جام اروپایی هستند. پورتو با مهدی طارمی در آخرین دیدار تیمش در رقابت‌های جام اتحادیه پرتغال برابر اسپورتینگ لیسبون به برتری ۲ بر صفر رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد. طارمی بدین ترتیب تمام جام‌های لیگ پرتغال را به همراه پورتو به دست آورد. مهاجم ایرانی پورتو یکی از موفق‌ترین لژیونرهای ایرانی در ادوار لیگ‌های اروپایی است. او پنج بار با پورتو توانسته جام‌های قهرمانی رقابت‌های حذفی و لیگ، سوپرجام و جام اتحادیه پرتغال را بالای سر ببرد.

یک گزینه اسپانیایی برای هدایت تیم ملی ایران

ماجراجویی پاکو خمز در ایران می‌تواند به زودی جهش قابل توجهی داشته باشد. همانطور که آس اطلاع یافته، سرمربی تراکتور در بین گزینه‌های فدراسیون فوتبال ایران است تا هدایت تیم ایران را بر عهده بگیرد. در این کشور آسیایی، آنها کاملاً از بازی تیم و رشد تاکتیکی‌ای که خمز در مدت کوتاه در تراکتور داشته شگفت‌زده شده‌اند. فدراسیون فوتبال ایران در حال ارزیابی گزینه‌های متعدد برای جانشینی کی‌روش است و سرمربی اسپانیایی طرفداران زیادی در بین افراد مسئول و تصمیم‌گیر دارد. زمانی که خمز سرمربی تراکتور شد این تیم در رده هفتم بود و الان به رده پنجم رسیده است و ۹ امتیاز کمتر از پرسپولیس دارد.

آزمون و واکنش به جدایی از بایرلورکوزن

فنرباغچه و گالاتاسرای تیم هایی هستند که به دنبال به خدمت گرفتن سردار آزمون مهاجم ایرانی بایر لورکوزن هستند. این بازی ایرانی دیشب یکشنبه در دیدار برابر بایرلورکوزن از دقیقه ۸۰ برای تیمش به میدان رفت و نتوانست مانع شکست تیمش شود. سردار آزمون در مورد انتقالش به ترکیه صحبت کرد و گفت: نمی دانم این اخبار از کجا می آید، من با بایرلورکوزن قرارداد دارم و می خواهم بازیکن موفق و مفیدی در این تیم باشم.  

حضور ورزشکاران روس و بلاروسی در المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای در توییتر در واکنش به حضور ورزشکاران روس و بلاروسی در بازی‌های المپیک نوشت: «تصمیم برای حضور ورزشکاران روسیه‌ای و بلاروسی برای رقابت با پرچم بی‌طرف توسط اکثریت قریب به اتفاق جنبش المپیک، به‌ ویژه انجمن کمیته‌های ملی المپیک حمایت می‌شود و منعکس‌کننده آنچه در دو هفته گذشته در مسابقات تنیس اپن استرالیا دیده‌ایم، است.

پرسپولیس نرخ استقلال را شکست

تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی خواهند رفت و هواداران پرسپولیس بعد از ۱۲ هفته می‌توانند بازی تیم خود را از نزدیک تماشا کنند. پرسپولیس در حالی قیمت سکوهای مختلف را اعلام کرده که نرخ‌ بلیت‌های این دیدار نسبت به بازی گذشته استقلال و ملوان با کاهش ۵۰ درصدی در قسمت VIP همراه شده است. باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌ای درباره چگونگی حضور تماشاگران در ورزشگاه نوشت: «بلیت فروشی پیکار تیم فوتبال پرسپولیس ایران با آلومینیوم اراک از هفته هجدهم رقابت‌های لیگ خلیج فارس از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (دوشنبه) آغاز شد.

ال‌کلاسیکوی جذاب در نیمه نهایی کوپادل‌ری

قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) برگزار شد و تیم‌های راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند که در حساس‌ترین بازی این مرحله دو غول قدرتمند اسپانیا در مرحله ماقبل پایانی جام حذفی به مصاف هم می‌روند. بر این اساس در حساس‌ترین بازی بارسلونا و رئال مادرید برابر هم به میدان می روند تا قبل از فینال شاهد یک ال کلاسیکو باشیم.  

دختران فوتسال ایران قهرمان جام کافا شدند

تیم ملی فوتسال زنان ایران در آخرین دیدار خود از رقابت‌های فوتسال منطقه مرکزی آسیا موسوم به کافا از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز به مصاف ازبکستان رفت و با پیروزی پنج بر چهار برابر میزبان مسابقات به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد. گل های ایران برابر ازبکستان را سارا شیربیگی (دو گل)، مهسا کمالی (دوگل) و فرشته کریمی به ثمر رساندند. مسابقات کافا از جمعه، ۷ بهمن با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان آغاز شد که ایران با پیروزی در تمام دیدارهای خود به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

    *

    • خداداد افشاریان: تحت فشارم!

      رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران در پی قضاوت‌های شگفت‌انگیز این هفته از رقابت‌های لیگ اعلام کرد که تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.به گزارش "ورزش سه"، عملکرد سوال برانگیز داوران لیگ برت...

    • ترکیب تیم ملی تنیس روی میز برای قهرمانی جهان

      در پایان رقابت های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز محمد موسوی و متین حیدری با کسب بیشترین امتیاز به عضویت تیم ملی در آمدند.به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، پس از انجام ۱۳ دور بازی، محمد موسوی...

    • لیگ برتر تکواندو| شهرداری ورامین همچنان در رتبه اول

      شهرداری ورامین با دو طلایی که در روز دوم کسب کرد موقعیت خود را در صدر جدول لیگ برتر باشگاه های کشور حفظ کرد.به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، هفته نخست از  بیست و دومین دوره ...

    • باخت سپاهان مقابل ملوان با اعمال شاقه!

      گل سوم ملوان بندانزلی روی سردرگمی عجیب و اشتباه پیاپی مدافعین این تیم به ثمر رسید.به گزارش "ورز‌ش‌ سه"، در آخر دخالت و تلاش زکی‌پور برای جلوگیری از گلزنی سهیل فداکار بود که سبب شد گل به خودی...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 9 فروردين 1403