• :6,554
  • :11,274,949
ویژگی هوش مصنوعی جدید اینستاگرام، کنترل الگوریتم را به کاربران می‌دهد

ویژگی هوش مصنوعی جدید اینستاگرام، کنترل الگوریتم را به کاربران می‌دهد

اینستاگرام پس از رسیدن به رکورد سه میلیارد کاربر فعال ماهانه، رابط کاربری جدید خود را معرفی کرد. این تغییرات شامل تمرکز بیشتر روی ویدیوهای کوتاه و قابلیت‌های هوش مصنوعی برای سفارشی‌سازی الگوریتم پلتفرم است.
طبق گزارش بلومبرگ، اینستاگرام در ادامه تغییرات گسترده در رابط کاربری خود و با تمرکز ویژه بر ویدیوهای کوتاه، توانست به مرز سه میلیارد کاربر فعال ماهانه دست یابد.

به گزارش ایتنا، این پلتفرم هم‌اکنون در حال آزمایش نسخه‌های جدیدی در هند و کره جنوبی است که به جای نمایش عکس، تمرکز اصلی آن بر کلیپ‌های ویدیویی است. در این نسخه‌ها، برنامه مستقیماً به بخش ویدیوهای کوتاه هدایت می‌شود تا با رقیبی قدرتمند مانند تیک‌تاک رقابت کند.

آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، در گفت‌وگو با بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه یک ویژگی آزمایشی جدید است که به کاربران امکان می‌دهد با انتخاب موضوعات مورد علاقه خود، الگوریتم پلتفرم را به‌طور مستقیم کنترل و شخصی‌سازی کنند.

این ویژگی برای تشخیص محتوای ویدیویی و برچسب‌گذاری مناسب آن، از مدل‌های هوش مصنوعی اختصاصی متا بهره می‌برد و کاربر را از تکیه صرف بر اطلاعات ارائه‌شده توسط سازندگان محتوا در توضیحات یا داخل ویدیو بی‌نیاز می‌کند.

 


موسری همچنین تاکید کرد که این تغییرات بخشی از یک برنامه گسترده‌تر برای توسعه رابط کاربری اینستاگرام و حفظ جایگاه آن است، حتی اگر به معنای فاصله گرفتن از برخی ویژگی‌های اولیه‌ای باشد که باعث محبوبیت این پلتفرم در میان کاربران شده‌اند.

پیام‌های خصوصی همچنان محبوب‌ترین ابزار کاربران برای به اشتراک‌گذاری عکس با دوستان محسوب می‌شوند و ویژگی استوری‌های ناپدیدشونده نیز سهم مهمی دارد. با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد که حدود پنجاه درصد از کاربران، زمان خود را صرف تماشای ویدیوهای کوتاه می‌کنند.

موسری در سخنان خود بر رقابت مستقیم اینستاگرام با تیک‌تاک تأکید کرده و خاطرنشان کرد که هنگام بررسی ویژگی‌های جدید، این پلتفرم را به دقت مدنظر دارند.

وی در مورد دلیل انتخاب هند برای آغاز آزمایش رابط کاربری جدید توضیح داد که این کشور به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان، موقعیت ویژه‌ای دارد و با توجه به ممنوعیت تیک‌تاک، فرصت رقابت با سایر پلتفرم‌ها برای اینستاگرام فراهم می‌شود.

شرکت متا در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را با قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد و از آن زمان تاکنون، این پلتفرم علاوه بر رشد گسترده در حوزه‌های مختلف، به یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی متا تبدیل شده است.

    *

    • عرضه اشتراک‌های پولی فیس‌بوک و اینستاگرام در انگلیس

      شرکت آمریکایی «متا» به زودی به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در انگلیس، اشتراک‌های پولی این شبکه‌های اجتماعی را عرضه می‌کند که بدون تبلیغات هستند. در هفته‌های آینده، افراد بالای ۱۸ سال ...

    • ترامپ ارزش معامله تیک تاک را فاش کرد

      ترامپ دستور اجرایی مربوط به معامله تیک تاک را امضا کرد و مشخص شد بهای این معامله ۱۴ میلیارد دلار است. از سوی دیگر گزارش ها نشان می دهد بایت دنس همچنان نقش مهمی در این اپ در آمریکا خواهد داشت...

    • ویژگی هوش مصنوعی جدید اینستاگرام، کنترل الگوریتم را به کاربران می‌دهد

      اینستاگرام پس از رسیدن به رکورد سه میلیارد کاربر فعال ماهانه، رابط کاربری جدید خود را معرفی کرد. این تغییرات شامل تمرکز بیشتر روی ویدیوهای کوتاه و قابلیت‌های هوش مصنوعی برای سفارشی‌سازی الگو...

    • ویژگی جدید اینستاگرام برای تشخیص «دروغ‌های سنی»

      اینستاگرام که متعلق به شرکت متا است، استفاده از هوش مصنوعی را برای شناسایی کاربران زیر ۱۸ سالی که اطلاعات سنی نادرست ارائه داده‌اند، آغاز کرده است. اینستاگرام که متعلق به شرکت متا است، استف...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم