• :1,419
  • :11,800,743
مایکروسافت به دنبال ایجاد اکوسیستم جهانی بازی با ایکس‌باکس باز و مبتنی بر ویندوز

مایکروسافت به دنبال ایجاد اکوسیستم جهانی بازی با ایکس‌باکس باز و مبتنی بر ویندوز

ساتیا نادلا، استراتژی جدید مایکروسافت برای ایکس‌باکس را تشریح کرد: تبدیل به یک پلتفرم بازی چندسکویی جهانی. جزئیات کنسول نسل بعدی، نقش ویندوز و پاسخ به تهدیدهای جدید صنعت گیمینگ را در این مصاحبه بخوانید.
مایکروسافت پس از سال‌ها رقابت سخت با پلی‌استیشن، اکنون راهبردی تازه را در پیش گرفته تا ایکس‌باکس را از یک کنسول ساده به یک اکوسیستم جهانی و چندسکویی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری و به نقل از تک‌اسپات، در گفت‌وگویی مفصل با TPBN، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، از طرح‌هایی سخن گفت که قرار است آینده بازی‌های ویدئویی را در این شرکت بازتعریف کنند.

نادلا تأکید کرد که هدف مایکروسافت، ایجاد پلتفرمی باز است که بازی‌ها را در همه دستگاه‌ها – از کنسول و رایانه گرفته تا موبایل، تلویزیون و فضای ابری – در دسترس قرار دهد. او با اشاره به خرید عظیم اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۳، گفت این معامله مایکروسافت را به یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی در جهان تبدیل کرده و زمینه را برای حضور همه‌جانبه در بازار فراهم کرده است.

به باور نادلا، ریشه‌های مایکروسافت در بازی بسیار قدیمی است و از زمان عرضه Flight Simulator آغاز شده است. ویندوز هنوز هم بزرگ‌ترین بستر بازی در جهان محسوب می‌شود و زیربنای فروشگاه‌هایی چون Steam و Epic Games Store است. او حتی ویندوز را «بزرگ‌ترین کسب‌وکار بازی» جهان توصیف کرد.

در مورد نسل بعدی ایکس‌باکس، نادلا از تغییر اساسی در فلسفه سخت‌افزاری شرکت خبر داد. طبق گزارش‌ها، کنسول آینده ترکیبی از رایانه شخصی و کنسول سنتی خواهد بود؛ سیستمی باز که از فروشگاه‌های شخص ثالث پشتیبانی کرده و با بازی‌های قدیمی ویندوز و ایکس‌باکس سازگار است. به گفته نادلا، این رویکرد می‌تواند مرز دیرینه میان بازی‌های کنسولی و رایانه‌ای را از میان بردارد.

 

او افزود: «ما کنسول را ساختیم تا رایانه‌ای بهتر برای بازی ایجاد کنیم. اما در نهایت، کنسول تجربه‌ای بی‌نظیر از عملکرد و غوطه‌وری ارائه می‌دهد.» نادلا همچنین از نوآوری‌های جدید مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی، از جمله قابلیت Auto Super Resolution در ایکس‌باکس‌های آینده، به عنوان گامی مهم برای ارتقای تجربه کاربری یاد کرد.

نادلا در ادامه، بزرگ‌ترین تهدید صنعت بازی را نه رقابت کنسولی، بلکه رشد انفجاری محتوای کوتاه در پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک و یوتیوب دانست که توجه کاربران را از بازی‌ها منحرف کرده‌اند. او تأکید کرد که صنعت بازی باید «شکل‌های تازه‌ای از رسانه‌های تعاملی» خلق کند تا دوباره مخاطبان را درگیر سازد.

به گفته او، مایکروسافت قصد دارد ضمن حفظ سودآوری، بر نوآوری تمرکز کند و با ترکیب توان ویندوز، اکتیویژن بلیزارد و سخت‌افزار باز، آینده صنعت بازی را متحول سازد.

    *

    • هشدار به کاربران جیمیل پس از افشای ۱۸۳ میلیون پسورد

      به کاربران جیمیل درباره حمله سایبری هشدار داده شده که حدود ۱۸۳ میلیون حساب کاربری را ناامن کرده است.به کاربران جیمیل درباره حمله سایبری هشدار داده شده که حدود ۱۸۳ میلیون حساب کاربری را ناامن...

    • ۹۰ درصد بازی‌های ویندوزی روی لینوکس اجرا می‌شوند

      آیا لینوکس دیگر فقط برای توسعه‌دهندگان نیست؟ کشف کنید چگونه فناوری Proton و Steam Deck اجرای روان ۹۰% بازی‌های ویندوز روی لینوکس را ممکن کرده‌اند. با نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌کنیم که سال ...

    • راز طول عمر کنسول بازی شما؛ چند وقت یک‌بار باید تمیزش کنید؟

      آیا می‌دانید گرد و غبار چگونه می‌تواند به کنسول بازی شما آسیب بزند؟ در این مطلب، زمان مناسب برای تمیز کردن کنسول، روش‌های ایمن و اشتباهات خطرناک را بررسی کرده‌ایم. با رعایت چند نکته ساده، ع...

    • هوش مصنوعی سراغ صنعت گیمینگ می‌رود

      به‌زودی، دیگر فقط شخصیت‌های غیربازیکن (NPC) نیستند که با هوش مصنوعی کار می‌کنند و هوش مصنوعی در حال ورود به تقریبا تمام صنایع است و صنعت بازی‌سازی ممکن است قدم بعدی در این تحول بزرگ باشد.در ...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    دوشنبه، 26 آبان 1404