• :5,059
  • :11,456,052
اتهام مرگبار علیه تسلا: دستگیره‌هایی که قفس مرگ ساختند

اتهام مرگبار علیه تسلا: دستگیره‌هایی که قفس مرگ ساختند

دادخواست جدید علیه تسلا: طراحی دستگیره‌های سایبرتراک چگونه جان سرنشینان را در شرایط اضطراری به خطر می‌اندازد؟ تحلیل کامل حادثه مرگبار و سابقه مشکلات ایمنی درب‌های خودروهای تسلا.
والدین دو دانشجو که در تصادف مرگبار سایبرتراک تسلا در پاییز گذشته جان باختند، این شرکت را به دلیل طراحی خطرناک درب‌های خودرو مورد شکایت قرار داده‌اند.
بر اساس ادعای آنان، طراحی پیچیده و غیرمتعارف درب‌های سایبرتراک، فرار از خودرو را پس از تصادف تقریباً غیرممکن کرده است.

جزئیات حادثه مرگبار
این حادثه در ۲۷ نوامبر ۲۰۲۴ در منطقه پیدمونت حومه سانفرانسیسکو رخ داد. سایبرتراک در حالی که با سرعت در یک خیابان مسکونی در حرکت بود، به درختی برخورد کرده و طعمه حریق شد.
بر اثر این تصادف، سیستم برق خودرو از کار افتاد و درب‌های برقی قفل شد. از چهار سرنشین خودرو، سه نفر شامل جک نلسون ۲۰ ساله، کریستا تسوکاهارا ۱۹ ساله و یک مسافر دیگر در داخل خودرو محبوس شده و جان باختند. تنها یک مسافر توانست از طریق پنجره شکسته شده نجات یابد.




مشکل طراحی درب‌های سایبرتراک
به نظر متخصصان، خودروی سایبرتراک تسلا از طراحی کاملاً متفاوت و عجیبی در سیستم درب‌ها برخوردار است،‌ از جمله اینکه:
  - فاقد دستگیره‌های سنتی بیرونی است،
  - استفاده از دکمه‌های الکترونیکی کوچک برای باز کردن درب‌ها ضرورریست،
  - مکانیسم آزادسازی درب که در مکان‌های پنهان تعبیه شده، دستی است،
  - نیاز به بلند کردن زیرانداز و کشیدن کابل برای باز کردن درب‌های عقب ضروریست.
 
درب های ناامن سایبرتراک


پیشینه مشکلات ایمنی درب‌های تسلا
این شکایت در حالی مطرح می‌شود که سیستم درب‌های تسلا پیش‌تر نیز مورد بررسی مقامات نظارتی قرار گرفته است؛ اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) در سپتامبر تحقیقاتی را درباره دستگیره‌های درب معیوب در برخی مدل‌های تسلا آغاز کرد، همچنین تحقیقات بلومبرگ نشان داد که اداره مزبور، از سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۴۰ فقره شکایت درباره مشکلات درب‌های تسلا دریافت کرده است؛ علاوه بر این موارد، در ماه گذشته، تحقیقات جداگانه‌ای درباره مدل Y 2021 به دلیل گزارش‌های محبوس شدن کودکان در خودرو آغاز شد.

واکنش‌ها و پیامدها
خانواده‌های قربانیان در دادخواست خود تأکید کرده‌اند که ترکیب طراحی پیچیده درب‌ها با پنل‌های استیل ضدزنگ و شیشه‌های تقویت‌شده، عملیات نجات سرنشینان را شدیدا دشوار کرده است.
شرکت تسلا هنوز به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این مورد پاسخ نداده است.

این پرونده می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر آینده طراحی خودروهای الکتریکی و استانداردهای ایمنی آنان داشته باشد، به ویژه در مورد خودروهایی که از طراحی‌های غیرمتعارف و فناوری‌های پیچیده استفاده می‌کنند.

    *

    • آسیب‌پذیری بنیادی در «انکلیوهای» اینتل و ای‌ام‌دی با حملات فیزیکی کم‌هزینه

      دو تیم دانشگاهی مستقل ضعف‌های بنیادی در سامانه‌های امنیتی سخت‌افزاری اینتل و ای‌ام‌دی را آشکار کرده‌اند؛ فناوری‌هایی که سال‌ها به‌عنوان هسته‌ٔ «محاسبات محرمانه» شناخته می‌شدند. این حملات فیز...

    • سوئیچ‌ خودکار ایرپاد در CarPlay فعال شد

      در iOS 26، اپل تجربه استفاده از ایرپاد و کارپلی را بهبود بخشیده است و امکان جابجایی خودکار صدا بین دستگاه‌ها، از جمله خودرو، به‌راحتی فراهم شده است. این ویژگی باعث می‌شود کاربران بتوانند بدو...

    • اتهام مرگبار علیه تسلا: دستگیره‌هایی که قفس مرگ ساختند

      دادخواست جدید علیه تسلا: طراحی دستگیره‌های سایبرتراک چگونه جان سرنشینان را در شرایط اضطراری به خطر می‌اندازد؟ تحلیل کامل حادثه مرگبار و سابقه مشکلات ایمنی درب‌های خودروهای تسلا.والدین دو دان...

    • تعداد دوستان هر انسان نهایتا چند نفر می‌تواند باشد؟

      چند تا دوست «خیلی» محسوب می‌شود؟ در حالی که انسان‌ها ممکن است از طریق فیس‌بوک، اینستاگرام یا تیک‌تاک با صدها، حتی هزاران نفر احساس ارتباط داشته باشند، ممکن است مغز ما تنها قادر باشد تعداد مح...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم