• :4,911
  • :11,827,699
بحران در خدمات تسلا؛ آغاز اقدام قانونی علیه غول فناوری

بحران در خدمات تسلا؛ آغاز اقدام قانونی علیه غول فناوری

اتهام «خرابی سیستماتیک» به بیمه تسلا: نهاد نظارتی کالیفرنیا از اقدام قانونی علیه این شرکت به دلیل تأخیرهای فاحش، انکار غیرمنطقی مطالبات و نزدیک به ۳۰۰۰ تخلف در فرآیند رسیدگی به خسارات خبر داد. جزئیات کامل اتهامات و جریمه‌های احتمالی را در این گزارش بخوانید.

اداره بیمه کالیفرنیا با انتشار دو پرونده قضایی جدید، بازوی بیمه‌ای تسلا را به «تأخیرهای فاحش» و «خرابی‌های سیستماتیک» در فرآیند رسیدگی به خسارات مشتریان متهم کرد.

به گزارش ایتنا بر اساس اسناد منتشرشده، این شرکت متهم است که به‌طور سیستماتیک و علی‌رغم سال‌ها هشدار، با «رد غیرمنطقی» یا «تأخیر عمدی» در پرداخت مطالبات مشتریان، باعث «خسارت مالی» و «آسیب به بیمه‌گذاران» شده است.

این نهاد نظارتی از جمله اتهامات مطرح را «تأخیرهای فاحش در پاسخگویی به بیمه‌گذاران در تمام مراحل» و «انکارهای غیرمنطقی»  دانسته که نهایتاً به زیان مالی مشتریان تمام شده است.
مطابق این پرونده‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ به طور رسمی این مشکلات با تسلا در میان گذاشته شده، اما وضعیت نه تنها بهبود نیافته، بلکه در سال ۲۰۲۵ بدتر نیز شده است. این اداره نوشته: «در سال جاری، شرکت‌های تسلا با شکایات بیشتر، شکایات موجه‌تر و تخلفات بیشتری نسبت به مجموع سه سال گذشته روبرو بوده‌اند.»

در ماه ژوئیه، این شرکت با یک دادخواست دسته‌جمعی مواجه شد که مدعی بود تسلا عمداً پرداخت خسارت‌ها را به تأخیر انداخته و مبالغ را به حداقل می‌رساند. CDI نیز در بیانیه خود هشدار داده که اقدامات تسلا ممکن است منجر به «مسئولیت شخص ثالث» شده باشد.
 

بر اساس این گزارش، تسلا و شریکش برای هر «عمل غیرقانونی، ناعادلانه یا فریبنده» می‌توانند تا ۵۰۰۰ دلار و برای هر عمل «عمدی» تا ۱۰۰۰۰ دلار جریمه نقدی شوند. به این شرکت‌ها ۱۵ روز فرصت داده شده تا به این اتهامات پاسخ دهند.

از آرمان‌های انقلابی تا خدمات ضعیف
تسلا سرویس بیمه داخلی خود را در سال ۲۰۱۹ با وعده ارائه حق بیمه ارزان‌تر و خدمات سریع‌تر راه‌اندازی کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قول داده بود که این محصول «انقلابی» خواهد بود. با این حال، این سرویس از ابتدا با مشکلات فنی متعددی مانند از کارافتادن مکرر وب‌سایت و محاسبه حق بیمه‌های به طور غیرمنتظره بالا روبرو بود. همچنین سه سال بعد که «افزایش چشمگیر شکایات مصرف‌کنندگان» رسانه‌ای شد، . بررسی‌های بیشتر نشان داد که پست مدیریت رسیدگی به خسارات در تسلا برای ماه‌ها خالی مانده و شرکت نیز به درستی مشکلات را گزارش نداده است.

همچنین آمار ارائه شده توسط CDI گویای عمق این بحران است، به این ترتیب که از سال ۲۰۲۲: ثبت نزدیک به ۳۰۰۰ مورد نقض قانون بیمه توسط تسلا.
عمده این تخلفات مربوط به عدم پاسخگویی به مشتریان در بازه الزامی ۱۵ روزه بوده است.

نتیجه‌گیری نهاد نظارتی: وعده‌های بی‌عمل
نهاد نظارتی کالیفرنیا در نهایت تاکید کرده است: «CDI بارها و بارها تسلا را از مشکلات و نقض قوانین مطلع کرده است. با این حال، با وجود تعهدات مکرر تسلا برای بهبود وضعیت، تعداد شکایات و تخلفات همچنان رو به افزایش است که نشان‌دهنده شکست کامل این شرکت در اصلاح رویه‌های خود است.»
تاکنون، تسلا و استیت نشنال به درخواست‌ها برای اظهارنظر در این رابطه پاسخی نداده‌اند.

    *

    • هشدار به کاربران جیمیل پس از افشای ۱۸۳ میلیون پسورد

      به کاربران جیمیل درباره حمله سایبری هشدار داده شده که حدود ۱۸۳ میلیون حساب کاربری را ناامن کرده است.به کاربران جیمیل درباره حمله سایبری هشدار داده شده که حدود ۱۸۳ میلیون حساب کاربری را ناامن...

    • ۹۰ درصد بازی‌های ویندوزی روی لینوکس اجرا می‌شوند

      آیا لینوکس دیگر فقط برای توسعه‌دهندگان نیست؟ کشف کنید چگونه فناوری Proton و Steam Deck اجرای روان ۹۰% بازی‌های ویندوز روی لینوکس را ممکن کرده‌اند. با نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌کنیم که سال ...

    • راز طول عمر کنسول بازی شما؛ چند وقت یک‌بار باید تمیزش کنید؟

      آیا می‌دانید گرد و غبار چگونه می‌تواند به کنسول بازی شما آسیب بزند؟ در این مطلب، زمان مناسب برای تمیز کردن کنسول، روش‌های ایمن و اشتباهات خطرناک را بررسی کرده‌ایم. با رعایت چند نکته ساده، ع...

    • هوش مصنوعی سراغ صنعت گیمینگ می‌رود

      به‌زودی، دیگر فقط شخصیت‌های غیربازیکن (NPC) نیستند که با هوش مصنوعی کار می‌کنند و هوش مصنوعی در حال ورود به تقریبا تمام صنایع است و صنعت بازی‌سازی ممکن است قدم بعدی در این تحول بزرگ باشد.در ...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم