• :19
  • :12,107,887
موج اعتراض کاربران به نمایش تبلیغات روی یخچال‌های هوشمند سامسونگ

موج اعتراض کاربران به نمایش تبلیغات روی یخچال‌های هوشمند سامسونگ

سامسونگ با اجرای آزمایشی نمایش تبلیغات روی نمایشگر یخچال‌های هوشمند Family Hub در آمریکا با واکنش منفی گسترده کاربران روبه‌رو شده است. این اقدام که پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری اخیر فعال شده، نگرانی‌هایی درباره از دست رفتن کنترل مصرف‌کنندگان بر دستگاه‌های گران‌قیمتشان ایجاد کرده است.
سامسونگ در ماه جاری یک به‌روزرسانی بی‌سیم برای برخی مدل‌های یخچال Family Hub منتشر کرد که همراه با آن شرایط جدید خدمات و اطلاعیه حریم خصوصی معرفی شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌اسپات، این تغییر امکان نمایش تبلیغات روی Cover Screen – صفحه‌ای که هنگام بیکاری نمایشگر فعال می‌شود – را فراهم کرده است. تبلیغات تنها زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر تم‌هایی مانند Weather، Color یا Daily Board را انتخاب کند، اما در حالت Art Mode یا نمایش آلبوم عکس خبری از تبلیغ نیست. کاربران می‌توانند تبلیغ خاصی را رد کنند، اما هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال‌سازی کامل تبلیغات وجود ندارد.

سامسونگ این برنامه را بخشی از تلاش خود برای «ارائه تبلیغات گزینشی و افزایش ارزش برای مصرف‌کنندگان» معرفی کرده است. طبق اعلام شرکت، نتایج این آزمایش تعیین خواهد کرد که آیا ویژگی یادشده به‌طور دائمی و در سطح گسترده فعال شود یا خیر.

 

واکنش کاربران و چالش‌های پیش‌رو
این اقدام بخشی از استراتژی بزرگ‌تر سامسونگ برای گسترش شبکه تبلیغاتی خود به دستگاه‌های خانگی است. این شرکت پیش‌تر از برنامه‌ای پرده برداشت که هدف آن رساندن پیام‌های تبلیغاتی به «تمامی نمایشگرهای خانه‌های هوشمند» است. با این حال، اجرای آزمایشی تبلیغات روی یخچال‌ها موجی از نارضایتی ایجاد کرده است.

کاربران در شبکه‌هایی مانند ردیت، به‌شدت نسبت به این تغییر واکنش نشان داده‌اند. برخی تهدید کرده‌اند که به دلیل وجود تبلیغات از خرید یخچال‌های سامسونگ صرف‌نظر می‌کنند و عده‌ای دیگر پیشنهاد تحریم برندهای تبلیغ‌دهنده را مطرح کرده‌اند. منتقدان معتقدند حضور تبلیغات، کیفیت و حس «پریمیوم» دستگاه‌های گران‌قیمت را زیر سؤال می‌برد و نبود گزینه‌ای برای حذف کامل آن، نوعی سلب مالکیت از مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.

با وجود اینکه سامسونگ تبلیغات را «گزینشی و قابل رد کردن» می‌داند، ادامه این برنامه ممکن است به چالشی جدی برای اعتماد مشتریان به برند تبدیل شود.

    *

    • هشدار به کاربران جیمیل پس از افشای ۱۸۳ میلیون پسورد

      به کاربران جیمیل درباره حمله سایبری هشدار داده شده که حدود ۱۸۳ میلیون حساب کاربری را ناامن کرده است.به کاربران جیمیل درباره حمله سایبری هشدار داده شده که حدود ۱۸۳ میلیون حساب کاربری را ناامن...

    • ۹۰ درصد بازی‌های ویندوزی روی لینوکس اجرا می‌شوند

      آیا لینوکس دیگر فقط برای توسعه‌دهندگان نیست؟ کشف کنید چگونه فناوری Proton و Steam Deck اجرای روان ۹۰% بازی‌های ویندوز روی لینوکس را ممکن کرده‌اند. با نگاهی به آینده، پیش‌بینی می‌کنیم که سال ...

    • راز طول عمر کنسول بازی شما؛ چند وقت یک‌بار باید تمیزش کنید؟

      آیا می‌دانید گرد و غبار چگونه می‌تواند به کنسول بازی شما آسیب بزند؟ در این مطلب، زمان مناسب برای تمیز کردن کنسول، روش‌های ایمن و اشتباهات خطرناک را بررسی کرده‌ایم. با رعایت چند نکته ساده، ع...

    • هوش مصنوعی سراغ صنعت گیمینگ می‌رود

      به‌زودی، دیگر فقط شخصیت‌های غیربازیکن (NPC) نیستند که با هوش مصنوعی کار می‌کنند و هوش مصنوعی در حال ورود به تقریبا تمام صنایع است و صنعت بازی‌سازی ممکن است قدم بعدی در این تحول بزرگ باشد.در ...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم