• :539
  • :11,799,864
واتس‌اپ و پشتیبانی از چت شخص ثالث: تحولی بزرگ در پیام‌رسانی اروپا

واتس‌اپ و پشتیبانی از چت شخص ثالث: تحولی بزرگ در پیام‌رسانی اروپا

واتس‌اپ به زودی از چت بین‌پلتفرمی در اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کند. با تاثیر قانون DMA، کاربران می‌توانند با اپلیکیشن‌هایی مانند بردی چت و هایکت در ارتباط باشند. رمزگذاری end-to-end حفظ خواهد شد. جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.
واتس‌اپ در راستای پیروی از قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا، در آستانه راه‌اندازی پشتیبانی از چت شخص ثالث در سراسر این بلوک است.

متا که شرکت مادر واتس‌اپ است، طبق قانون بازارهای دیجیتال، موظف است پلتفرم پیام‌رسان خود را با سایر سرویس‌های شخص ثالث سازگار کند و متا می‌گوید اولین برنامه‌هایی که واتس‌اپ از آنها پشتیبانی خواهد کرد، بردی چت (BirdyChat) و هایکت (Haiket) هستند که پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز در ماه‌های اخیر، از آنها پشتیبانی خواهد کرد.

کاربران واتس‌اپ در iOS و اندروید که تصمیم به استفاده از پشتیبانی از قابلیت همکاری می‌گیرند، می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، پیام‌های صوتی، ویدیوها و فایل‌ها را به اشتراک بگذارند. متا اعلام کرد زمانی که شرکایش آماده پشتیبانی از این ویژگی شوند، گزینه‌ای برای ایجاد گروه با کاربران شخص ثالث نیز وجود خواهد داشت. متا به برنامه‌های وب یا برنامه‌های دسکتاپ اشاره نکرد که نشان می‌دهد این قابلیت همکاری فقط برای نسخه موبایل واتس‌اپ خواهد بود.

طبق اعلام متا، برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث باید برای حفظ استانداردهای امنیتی، از همان سطح رمزگذاری سرتاسری مانند واتس‌اپ استفاده کنند.

متا اعلام کرد کاربران واتس‌اپ در منطقه اروپا، طی ماه‌های آینده، اعلانی را در قسمت تنظیمات برنامه مشاهده خواهند کرد که توضیح می‌دهد چگونه می‌توانند با افراد در برنامه‌های شخص ثالث، چت کنند. متا قصد دارد ارائه‌های قابلیت همکاری خود را طبق الزامات قانون بازارهای دیجیتال گسترش دهد و با ارائه ویژگی‌های بیشتر، به‌روزرسانی‌هایی را در مورد پیشرفت در این زمینه، ارائه دهد.

بر اساس گزارش مک رومرز، در فوریه ۲۰۲۴، واتس‌اپ ادعا کرد که سال‌هاست روی قابلیت ارتباط با برنامه‌های پیام‌رسان شخص ثالث کار می‌کند و قانون بازارهای دیجیتال فقط تا حدی محرک این تلاش بوده است.

    *

    • برند «لزور» در ایران رونمایی شد / ورود محصولات تخصصی مراقبت از مو و پوست با فناوری آلمانی

      به گفته امیرحسین حسیبی، مدیرعامل شرکت حامیان، لزور صرفاً یک برند زیبایی نیست؛ ما مأموریتی فرهنگی را دنبال می‌کنیم. هدف ما ارتقای آگاهی مردم نسبت به مراقبت اصولی از مو و پوست و ارائه محصولاتی...

    • پشتیبانی حرفه‌ای مشتریان با ترکیب تلفن ویپ و منشی مجازی

      برای همه افراد و مدیران واضح است که پشتیبانی مشتریان فقط یک ضرورت نیست، بلکه کلید موفقیت کسب و کار و وفاداری مشتریان است. فرض کنید که یک مشتری بالقوه در ساعات شلوغ با شما تماس می‌گیرد، و به ...

    • اینستاگرام با افزودن «تاریخچه مشاهده» به تیک‌تاک و یوتیوب رسید

      اینستاگرام ویژگی «تاریخچه مشاهده» را برای ریلز معرفی کرد تا کاربران بتوانند ویدیوهای تماشاشده را دوباره ببینند یا حذف کنند؛ قابلیتی مشابه با آنچه در تیک‌تاک و یوتیوب وجود دارد.اپلیکیشن اینست...

    • آیا سی پی یو گوشی قابل تعمیر است+مشکلات بعد از تعویض سی پی یو گوشی

      تعمیر سی‌پی‌یو گوشی یکی از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین کارها در دنیای تعمیرات موبایل است. این کار نیاز به دقت بالا، دانش تخصصی و استفاده از ابزار تعمیرات موبایل حرفه‌ای دارد. در ادامه به بررسی ک...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    دوشنبه، 26 آبان 1404