• :10,041
  • :11,448,302
درآمد شگفت‌انگیز گوگل از تبلیغات در سال ۲۰۲۴

درآمد شگفت‌انگیز گوگل از تبلیغات در سال ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری و به نقل از تسنیم، منابع آگاه می‌گویند هم‌زمان با تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره اعمال تعرفه علیه کشور‌هایی که مقررات سخت‌گیرانه‌ای برای غول‌های فناوری آمریکایی تعیین کنند، بروکسل رویکرد خود را در برخورد با این شرکت‌ها تغییر داده است.

رویترز روز شنبه در گزارشی نوشت: به گفته سه منبع آگاه، شرکت آلفابت (مالک گوگل) در هفته‌های آینده با جریمه‌ای نسبتاً سبک از سوی اتحادیه اروپا در پرونده ضدانحصار مربوط به فعالیت‌های تبلیغات دیجیتال روبه‌رو خواهد شد.

این تصمیم پس از چهار سال تحقیق از سوی کمیسیون اروپا درباره این پرونده اتخاذ می‌شود.

این تحقیق با شکایت شورای ناشران اروپا آغاز شد و در سال ۲۰۲۳ منجر به طرح اتهامی شد مبنی بر این که گوگل خدمات تبلیغاتی خود را بر خدمات رقبایش ترجیح می‌دهد.

جریمه جدید نشان‌دهنده تغییر رویکرد ترسا ریبرا، رئیس تازه منصوب‌شده ضدانحصار اتحادیه اروپا، نسبت به رئیس قبلی یعنی مارگارت وستاگر است که به اعمال جریمه‌های سنگین بازدارنده علیه شرکت‌های فناوری بزرگ شهرت داشت.

منابع آگاه می‌گویند ریبرا می‌خواهد تمرکز خود را روی توقف رویه‌های ضد رقابتی شرکت‌ها و نه صرفاً بر مجازات مالی آنها بگذارد.

کمیسیون اروپا از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است.

گوگل در واکنش به این اتهامات، به پست وبلاگی سال ۲۰۲۳ اشاره کرده است که در آن تفسیر کمیسیون از صنعت تبلیغات دیجیتال را نادرست دانسته و مدعی شده بود ناشران و تبلیغ‌دهندگان گزینه‌های فراوانی در اختیار دارند.

انتظار نمی‌رود این جریمه با رکورد ۴ ٫ ۳ میلیارد یورویی سال ۲۰۱۸ قابل مقایسه باشد. در آن پرونده، گوگل به دلیل سوءاستفاده از سیستم عامل اندروید برای حذف رقبا جریمه شد.

این شرکت همچنین در سال ۲۰۱۷ با جریمه ۲ ٫ ۴۲ میلیارد یورویی بابت برتری‌دادن به سرویس مقایسه قیمت خود بر رقبای کوچک‌تر و در سال ۲۰۱۹ با جریمه ۱ ٫ ۴۹ میلیارد یورویی بابت سوءاستفاده از سلطه‌اش در تبلیغات آنلاین مواجه شد.

در سال ۲۰۲۴، درآمد تبلیغاتی گوگل شامل جست‌و‌جو، جیمیل، گوگل‌پلی، نقشه‌ها، یوتیوب، گوگل اد منیجر، اد‌موب و ادسنس، به ۲۶۴ ٫ ۶ میلیارد دلار رسید که ۷۵ ٫ ۶ درصد کل درآمد این شرکت را تشکیل داد. همچنان گوگل بزرگ‌ترین پلتفرم تبلیغات دیجیتال جهان است.

    *

    • جاسوس‌افزار Paragon تلفن تاجر مشهور ایتالیایی را هدف قرار داد

      در تازه‌ترین رسوایی سایبری اروپا، جاسوس‌افزار Paragon این‌بار تلفن یکی از بزرگ‌ترین تاجران ایتالیایی را هدف قرار داده است. گزارش‌های رسانه‌ای از گسترش فعالیت این بدافزار فراتر از روزنامه‌نگا...

    • کنترل کاربران بر ریلزهای فیس بوک بیشتر می‌شود

      متا یک به روزرسانی جدید الگوریتم فیس بوک اعلام کرد که نشان دهنده ویدئوهای ریلز بیشتری است که براساس ترجیح کاربران شخصی سازی می شود.این به روز رسانی شامل یک ویژگی است که به کاربر کنترل بیشتری...

    • «یکتابات»؛ نخستین پلتفرم ایرانی فروش هوشمند در دایرکت اینستاگرام رونمایی شد

      به گفته‌ی بنیان‌گذاران این برنامه، هدف یکتابات تبدیل شدن به زیرساخت جامع فروش و بازاریابی هوشمند درصنعت social commerce  است؛ زیرساختی که در هم‌افزایی با سرویس‌های مالی، لجستیکی و تبلیغاتی، ...

    • فرمول پنج مرحله ای برای وایرال شدن در اینستاگرام

      فرمول پنج مرحله ای عملی برای وایرال شدن در اینستاگرام؛ از ایده پردازی و تولید تا تقویت هدفمند و بهینه سازی داده محور. وایرال شدن اتفاقی نیست؛ نتیجهٔ یک فرایند ساختارمند، آزمایش شده و پیوس...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم