• :4,668
  • :11,273,065
موج اعتراض کاربران به نمایش تبلیغات روی یخچال‌های هوشمند سامسونگ

موج اعتراض کاربران به نمایش تبلیغات روی یخچال‌های هوشمند سامسونگ

سامسونگ با اجرای آزمایشی نمایش تبلیغات روی نمایشگر یخچال‌های هوشمند Family Hub در آمریکا با واکنش منفی گسترده کاربران روبه‌رو شده است. این اقدام که پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری اخیر فعال شده، نگرانی‌هایی درباره از دست رفتن کنترل مصرف‌کنندگان بر دستگاه‌های گران‌قیمتشان ایجاد کرده است.
سامسونگ در ماه جاری یک به‌روزرسانی بی‌سیم برای برخی مدل‌های یخچال Family Hub منتشر کرد که همراه با آن شرایط جدید خدمات و اطلاعیه حریم خصوصی معرفی شد.

به گزارش ایتنا و به نقل از تک‌اسپات، این تغییر امکان نمایش تبلیغات روی Cover Screen – صفحه‌ای که هنگام بیکاری نمایشگر فعال می‌شود – را فراهم کرده است. تبلیغات تنها زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر تم‌هایی مانند Weather، Color یا Daily Board را انتخاب کند، اما در حالت Art Mode یا نمایش آلبوم عکس خبری از تبلیغ نیست. کاربران می‌توانند تبلیغ خاصی را رد کنند، اما هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال‌سازی کامل تبلیغات وجود ندارد.

سامسونگ این برنامه را بخشی از تلاش خود برای «ارائه تبلیغات گزینشی و افزایش ارزش برای مصرف‌کنندگان» معرفی کرده است. طبق اعلام شرکت، نتایج این آزمایش تعیین خواهد کرد که آیا ویژگی یادشده به‌طور دائمی و در سطح گسترده فعال شود یا خیر.

 

واکنش کاربران و چالش‌های پیش‌رو
این اقدام بخشی از استراتژی بزرگ‌تر سامسونگ برای گسترش شبکه تبلیغاتی خود به دستگاه‌های خانگی است. این شرکت پیش‌تر از برنامه‌ای پرده برداشت که هدف آن رساندن پیام‌های تبلیغاتی به «تمامی نمایشگرهای خانه‌های هوشمند» است. با این حال، اجرای آزمایشی تبلیغات روی یخچال‌ها موجی از نارضایتی ایجاد کرده است.

کاربران در شبکه‌هایی مانند ردیت، به‌شدت نسبت به این تغییر واکنش نشان داده‌اند. برخی تهدید کرده‌اند که به دلیل وجود تبلیغات از خرید یخچال‌های سامسونگ صرف‌نظر می‌کنند و عده‌ای دیگر پیشنهاد تحریم برندهای تبلیغ‌دهنده را مطرح کرده‌اند. منتقدان معتقدند حضور تبلیغات، کیفیت و حس «پریمیوم» دستگاه‌های گران‌قیمت را زیر سؤال می‌برد و نبود گزینه‌ای برای حذف کامل آن، نوعی سلب مالکیت از مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.

با وجود اینکه سامسونگ تبلیغات را «گزینشی و قابل رد کردن» می‌داند، ادامه این برنامه ممکن است به چالشی جدی برای اعتماد مشتریان به برند تبدیل شود.

    *

    • زندگی با چت‌بات‌ها/پیامدهای نادیده‌گرفته‌شده گسترش هوش مصنوعی در ایران

      مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اخیراً در قالب یک نظرسنجی میزان آشنایی مردم با ابزارهای هوش مصنوعی و زمینه استفاده از آن را بررسی کرده استمحمد رهبری - جامعه‌شناس و پژوهشگر شبکه ه...

    • نوستالژی ویندوز ویستا در قالبی تازه؛ بازگشت DreamScene به ویندوز 11

      مایکروسافت در نسخه‌های آزمایشی ویندوز 11 ویژگی قدیمی اما محبوبی از دوران ویندوز ویستا را بازگردانده است؛ امکان استفاده از ویدئو به‌عنوان تصویر پس‌زمینه دسکتاپ. این قابلیت که نخستین بار با اب...

    • تیک‌تاک متهم به جمع‌آوری داده‌های حساس هزاران کودک کانادایی

      گزارش مشترک نهادهای حریم خصوصی کانادا نشان می‌دهد تیک‌تاک با وجود ممنوعیت حضور کودکان زیر 13 سال (و زیر 14 سال در کبک)، اطلاعات حساس هزاران کودک کانادایی را جمع‌آوری کرده است. این داده‌ها شا...

    • هواوی از یک شاسی‌بلند لوکس مجهز به صندلی ماساژ رونمایی کرد

      هواوی از جدیدترین شاسی‌بلند خود با امکانات لوکس و پیشرفته رونمایی کرد؛ خودرویی که قرار است تجربه‌ای متفاوت از رانندگی و رفاه سرنشینان را ارائه دهد. هواوی از جدیدترین شاسی‌بلند خود با ا...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم