• امروز:2,735
  • کل:9,464,734
شکایت از خدمات اینترنتی ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرد

شکایت از خدمات اینترنتی ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرد

تعداد تماس‌های کاربران با سامانه‌ی ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (۱۹۵) درمقایسه‌با سال گذشته ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت‌شده نیز ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

پیمان قره‌داغی، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی سازمان تنظیم مقررات، می‌گوید در اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۹ هزار و ۷۰۰ تماس در سامانه‌ی ثبت و پاسخ‌گویی به شکایات (۱۹۵) ثبت شده بود؛ درحالی‌که این رقم در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۱۳۵ هزار و ۳۱ تماس رسیده است. همچنین به‌گفته‌ی او، در اسفند ۱۳۹۷ و فروردین ۱۳۹۸، حدود ۱۲ هزار و ۱۶۳ درخواست و شکایت در سامانه‌ی ۱۹۵ ثبت شده بود که تعداد آن در اسفند ۱۳۹۸ و فروردین ۱۳۹۹ به ۲۸ هزار و ۳۲۶ درخواست رسید. این یعنی تعداد تماس‌ها ۴۹ درصد و تعداد شکایات ثبت‌شده ۱۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

قره‌داغی درادامه‌ی گزارش روابط‌عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دلیل افزایش درخواست‌ها و شکایات ثبت‌شده را افزایش مصرف اینترنت در ماه‌های اخیر دانست. به‌گفته‌ی او، بعد از شیوع ویروس کرونا در دو ماه گذشته در کشور، پیشنهادها مختلف وزارت ارتباطات اجرا شد تا کاربران بتوانند در حوزه‌های مختلف آموزش، خدمات الکترونیکی، سرگرمی و دورکاری از اینترنت استفاده کنند.

قره‌داغی می‌گوید ارائه‌ی ۱۰۰ گیگابایت ترافیک رایگان به تمامی مشترکان اینترنت ثابت، افزایش سرعت مشترکان ADSL تا ۱۶ مگابیت‌برثانیه، ارائه‌ی حجم رایگان ۲۰ گیگابایت به معلمان، استفاده‌ی رایگان از پرتال مراکز دانشگاهی و آماده‌سازی زیرساخت‌های ارتقای تکنولوژی ADSL به VDSL ازجمله اقداماتی است که باعث شد ظرفیت انتقال و پهنای باند کشور برخی مقاطع اشباع شود و درنتیجه، تعداد تماس‌ها و شکایات ثبت‌شده در سامانه‌ی ۱۹۵ افزایش پیدا کند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده‌ی رگولاتوری درادامه تأکید کرد پاسخ‌گویی به کاربران و حفظ حقوق آن‌ها از اولیت‌های رگولاتوری است و گفت:

با وجود مشکلات برای حضور فیزیکی کارشناسان در محل پاسخ‌گویی براساس مصوبه‌ها و توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت فنی سامانه‌ی ۱۹۵ افزایش یافته و تغییراتی در فرایند ثبت و رسیدگی به شکایات ایجاد شده تا پاسخ‌گویی به کاربران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

سجاد بنابی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، در گفت‌وگو با فارس، از کاهش ۱۰ درصدی مصرفی اینترنت در کشور از هفته‌ی دوم فروردین خبر داد. او گفت بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، مصرف اینترنت به‌طورمیانگین ۱/۵ برابر افزایش پیدا کرده بود؛ اما با آغاز مجدد فعالیت شرکت‌ها و اداره‌ها مصرف اینترنت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است و روند کاهشی آن در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. بنابراین، در رزوهای آینده به احتمال زیاد شاهد رفع برخی مشکلاتی خواهیم بود که با افزایش مصرف اینترنت پیش آمده بود و درنتیجه، تعداد شکایات ثبت‌شده در سامانه‌ی ۱۹۵ نیز روند نزولی پیدا خواهد کرد.


منبع:زومیت

نظرات

    نظر شما

    لطفا فیلدهای ستاره دار را پر کنید *

    ثبت شد منتظر تایید بمانید

    داغ

    • مشخصات خانواده AMD Rembrandt با هسته Zen 3 و RDNA 2 فاش شد

      نقشه‌ی راهی که به پردازنده‌های AMD نسبت داده شده است، نشان می‌دهد تراشه‌های سری Rembrandt رایزن از هسته‌های ۶ نانومتری Zen 3 و RDNA 2 بهره‌مند خواهند بود.نقشه&z...

      ادامه
    • اینتل مجوز همکاری با هواوی را از دولت آمریکا دریافت کرد

      یکی از خبرگزاری‌های دولتی چینی به‌نقل از منابع آگاه اعلام کرد اینتل توانسته مجوز همکاری مستقیم با هواوی را از دولت آمریکا دریافت کند. بدین‌ترتیب، احتمالا به‌زودی این خبر ...

      ادامه
    • معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل

      مقداری پول پس‌انداز کرده‌ام، در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنم یا طلا بخرم؟ خودرو ثبت‌نام کنم یا اوراق بهادار بخرم؟ این‌ها سؤالاتی است که وقتی می‌خواهیم سرمایه&zwn...

      ادامه
    • اندروید 11 برای تلویزیون های هوشمند معرفی شد

      گوگل از انتشار اندروید ۱۱ برای تلویزیون‌های هوشمند در ماه‌های آتی خبر می‌دهد. این نسخه از اندروید قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که مخصوص تلویزیون‌های هوشمند هستند و د...

      ادامه
    با کسب سالها تجربه و کار در زمینه های مختلف اینترنت و برنامه نویسی بر آن شدیم تا این پرتال خبری هوشمند را برای رساندن آخرین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، فناوری ، ورزشی و سلامت از منابع موثق ، به شما عزیزان عرضه کنیم

    اطلاعات تماس

    منتظر انتقادات و پیشنهادات و تبلیغات شما هستیم
    • آذربایجان شرقی - تبریز
    • 9357375624 98+
    • info@Gazete.ir