• :1,859
  • :5,128,731
طرح موضوع تجهیز ورزشگاه‌های کشور به VAR در جلسه فراکسیون ورزش مجلس

طرح موضوع تجهیز ورزشگاه‌های کشور به VAR در جلسه فراکسیون ورزش مجلس

نشست فراکسیون ورزش مجلس با حضور رئیس فدارسیون فوتبال، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون و مدیران عامل باشگاه‌های ورزشی برگزار شد.


به گزارش ایسنا، نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون، معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان و مدیران باشگاه‌های لیگ برتری بعد از ظهر امروز در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد.

محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش در این نشست موضوعات استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) و وضعیت تیم‌های ملی رده‌های مختلف آقایان و بانوان و حضور تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی به ویژه در نیم فصل دوم سال جاری لیگ برتر را از موضوعات اساسی مورد بحث در این جلسه دانست و تأکید کرد: انتظار داریم موضوع VAR از طریق فدراسیون فوتبال هر چه زودتر پیاده سازی شود تا در ادامه لیگ برتر تماشاگران از این حق خود بهره‌مند شوند.

در ادامه این نشست افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت VAR و نحوه عقد قرارداد با آن با شرکت طرف قرارداد توضیحاتی را ارائه و عنوان کرد: امیدواریم برای فصل آینده استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) را در لیگ برتر داشته باشیم.

مدیرعامل استقلال: در دوره کرونا دولت نه تنها کمکی نکرد بلکه درآمد بلیت فروشی هم قطع شد

علی فتح‌الله زاده مدیرعامل استقلال در این نشست نیز با اشاره به ضرورت پیگیری مسئله اخذ مجوزهای حرفه‌ای برای تیم‌های لیگ برتری عنوان کرد: ما باید تا فروردین ماه سال آینده ۲۱۰ میلیارد تومان پول برای اخذ مجوز حرفه‌ای پرداخت کنیم که اعتباری برای آن نداریم.

وی اضافه کرد: به دلیل کرونا دولت‌ها کمک‌های زیادی را به باشگاه‌ها در دنیا داشت ولی نه تنها کمکی نشده بلکه درآمد ناشی از فروش بلیت به تماشاگر هم قطع شده است.

فتح الله زاده یادآور شد: متأسفانه بالغ بر ۳ میلیون دلار پول از فیفا می‌خواهیم که به دلیل تحریم‌ها پرداخت نشده و انتظار داریم کمک شود، این بدهی به نحوی تهاتر شود و دولت به ما پرداخت کند.

مدیرعامل پرسپولیس: رقم ۳.۵ میلیون دلار طلب باشگاه پرسپولیس از AFC

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس نیز با انتقاد از اینکه هنوز مشخص نیست متولی اصلی نصب و راه‌اندازی کمک داور ویدئویی (VAR) در کشور چه کسی است، گفت: باشگاه استقلال و پرسپولیس وقتی برای برگزاری مسابقه در استادیوم آزادی رقمی را به شرکت تجهیز بابت پرداخت می‌کند، VAR باید در استادیوم مستقر باشد.

وی ادامه داد: ۳ الی ۴ ماه پیش نیز جلسه‌ای با برخی از نمایندگان مجلس داشتیم که مسئله حق پخش تلویزیونی مطرح شد ولی همچنان به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: حدود ۳.۵ میلیون دلار طلب باشگاه پرسپولیس از AFC است که از می‌توان این رقم از طریق بانک مرکزی پرداخت شود تا وقتی این رقم از AFC اخذ شد به بانک مرکزی برگردد. این رقم برای پرداخت بدهی های پیشین باشگاه ضروری است.

مدیرعامل تراکتورسازی: ۵۶ درصد از درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی است

هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی و نماینده باشگاه‌های خصوصی در این نشست نیز عنوان کرد: ۵۶ درصد از درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی است و مابقی آن از بلیت‌فروشی و فروش محصولات که عملاً هیچ یک از این موارد در کشور ما انجام نمی‌شود.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اختصاص اعتبار به ورزش را هزینه ندانست و گفت: بسیاری از کشورها با هزینه در این حوزه به پیشبرد اهداف خود در حوزه سلامت عمومی جامعه کمک می‌کنند.

میرهادی قره سید رومیانی معاون پارلمانی وزارت ورزش نیز تعامل بین مجلس و وزارت ورزش را بسیار مهم دانست و افزود: وزارت ورزش در حوزه سخت‌افزاری و پشتیبانی هر کمکی که بتواند برای پیشبرد اهداف انجام می‌دهد تا باشگاه‌های ورزشی به ویژه باشگاه‌های پرطرفدار و فدراسیون فوتبال از نبود کمک داور ویدئویی (VAR) متضرر نشوند.

سارا فلاحی نایب رئیس فراکسیون ورزش نیز با اشاره به اینکه انتظار داریم زیرساخت‌های لجستیکی و سخت‌افزاری کمک داور ویدئویی (VAR) برای فصل آینده نهایی شود، گفت: برای اخذ طلب باشگاه‌های سرخابی از AFC نیاز به دیپلماسی ورزشی و کمک وزارت خارجه نیز داریم.

مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس نیز با تأکید بر ضرورت حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به عنوان رکن اصلی فوتبال تأکید کرد: فدراسیون فوتبال باید نیاز خود را برای راه‌اندازی مسائلی از قبیل کمک داور ویدئویی (VAR) اعلام کند تا این موضوع از طریق مجلس و دولت پیگیری شود.

رحیم زارع: سهم بخش خصوصی و دولتی برای نصب و راه اندازی VAR مشخص شود

رحیم زارع رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل بودجه‌ریزی قرار داریم فدراسیون فوتبال باید نیازهای خود را به ویژه برای تجهیز ورزشگاه‌ها کمک داور ویدئویی (VAR) احصاء و ارائه کند تا ما این موضوع را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: تیم‌هایی که سهم خود را پرداخت نمی‌کنند از لیگ برتر کنار گذاشته شوند، چه ایرادی دارد یک سال لیگ برتر ما با ۱۲ تیم ولی ۱۲ تیم حرفه‌ای برگزار شود.

رئیس فدارسیون فوتبال: فصل آینده حتما VAR خواهیم داشت

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز در مورد مسئله کمک داور ویدئویی (VAR) گفت: قطعاً از فصل آینده با پیگیری‌های صورت گرفته مسابقات لیگ برتر با کمک داور ویدئویی (VAR) برگزار می‌شود اما برای ورزشگاه آزادی نگرانی‌های دیگری نیز وجود دارد که مربوط به بحث نبود ایمنی در طبقه دوم این ورزشگاه است که ممکن است خطرات جانی به دنبال داشته باشد، لذا این موضوعات باید با اختصاص اعتبار شرکت تجهیزات توسعه وزارت ورزش پیگیری شود.

وی افزود: وقتی تیمی ورزشگاه آزادی را برای برگزاری مسابقه کرایه می‌کند، باید مجهز به VAR باشد لذا شرکت تجهیز باید اقدام به نصب کمک داور ویدئویی (VAR) کند.

تاج با اشاره به اینکه نبود تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی در اختیار فدراسیون فوتبال نبوده، گفت: البته این مسئله حل شده و از هفته گذشته ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها آزاد شده و طبق مصوبه شورای امنیت کشور این اتفاق در حال روی دادن است، فقط هفته گذشته با مصوبه شورای تأمین استان خوزستان بازی برگزار شده در اهواز بدون تماشاگر بود.

وی درباره اخذ مجوزهای حرفه‌ای برای باشگاه‌های ورزشی نیز گفت: تمام تلاش ما این بود که پس از حضور در فدراسیون فوتبال صدور مجوزهای حرفه‌ای را به فدراسیون فوتبال خودمان برگردانیم، چرا که پیش از این به این گمان که سندسازی صورت گرفته این صدور مجوزها را از ما گرفته و به کشورهای دیگر دادند اما این اتفاق افتاد و در حال حاضر کمیته استیناف و کمیته بدوی مسئولیت صدور مجوزها را به عهده دارند.

رئیس فدارسیون فوتبال تصریح کرد: امیدواریم مشکل پرداخت بدهی‌های باشگاه‌های دولتی به ویژه باشگاه های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس حل شود و شاهد حضور آنها در مسابقات آسیایی باشیم.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

    *

    • خداداد افشاریان: تحت فشارم!

      رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ایران در پی قضاوت‌های شگفت‌انگیز این هفته از رقابت‌های لیگ اعلام کرد که تحت فشار شدیدی قرار گرفته است.به گزارش "ورزش سه"، عملکرد سوال برانگیز داوران لیگ برت...

    • ترکیب تیم ملی تنیس روی میز برای قهرمانی جهان

      در پایان رقابت های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز محمد موسوی و متین حیدری با کسب بیشترین امتیاز به عضویت تیم ملی در آمدند.به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، پس از انجام ۱۳ دور بازی، محمد موسوی...

    • لیگ برتر تکواندو| شهرداری ورامین همچنان در رتبه اول

      شهرداری ورامین با دو طلایی که در روز دوم کسب کرد موقعیت خود را در صدر جدول لیگ برتر باشگاه های کشور حفظ کرد.به گزارش "ورزش سه" به نقل از فارس، هفته نخست از  بیست و دومین دوره ...

    • باخت سپاهان مقابل ملوان با اعمال شاقه!

      گل سوم ملوان بندانزلی روی سردرگمی عجیب و اشتباه پیاپی مدافعین این تیم به ثمر رسید.به گزارش "ورز‌ش‌ سه"، در آخر دخالت و تلاش زکی‌پور برای جلوگیری از گلزنی سهیل فداکار بود که سبب شد گل به خودی...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 10 فروردين 1403