• :7,924
  • :5,400,699
نقص امنیتی جدید توییتر /  ماجرا چیست؟

نقص امنیتی جدید توییتر / ماجرا چیست؟

یکی از کارکنان سابق شرکت توییتر اذعان داشت که مهندسان این شبکه‌ی اجتماعی می‌توانند ازطریق برنامه‌ی GodMode، با هر حساب کاربری در این پلتفرم توییت منتشر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، توییتر (Twitter)، یک شبکهٔ اجتماعی و یک سرویس ارائه‌دهندهٔ میکروبلاگ است. توییتر در مارس ۲۰۰۶ به‌دست «Noah Glass»، بیز استون و اوان ویلیامز ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به‌کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستند.

شرکت توییتر در سان‌فرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا است و نیز در بیش از ۲۵ کشور جهان دفتر مرکزی دارد.

 یکی از کارکنان سابق توییتر به تازگی اذعان داشت که همه‌ی مهندسان این شرکت به برنامه‌ی داخلی موسوم‌ به GodMode دسترسی دارند. این ابزار امکان ارسال توییت ازطریق حساب هریک از کاربران پلتفرم اجتماعی مذکور را فراهم می‌کند.

اکتبر ۲۰۲۲ شکایت جدیدی علیه توییتر به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ارسال شد. به‌نظر می‌رسد GodMode اکنون به Privileged Mode تغیرنام یافته است و همه‌ی مهندسان شرکت مذکور روی لپ‌تاپ خود به آن دسترسی دارند.

 این اولین‌بار نیست که کاربران به‌دلیل مشکلات امنیتی توییتر از این شبکه‌ی اجتماعی نارضایتی خود را ابراز می‌کنند. سال ۲۰۲۰ نیز چند هکر جوان موفق شدند سیستم‌های داخلی این شرکت را هک و ازطریق حساب جو بایدن، باراک اوباما، ایلان ماسک و افراد مشهور دیگر، توییت‌های جعلی درباره‌ی بازار رمزارزها ارسال کنند.

مدیران توییتر پس‌ از هک سال ۲۰۲۰ ادعا کردند مشکل امنیتی مربوط به آن را برطرف و برنامه‌ی جامع امنیت اطلاعات را برای محافظت از کاربران راه‌اندازی کرده‌اند. بااین‌حال، برخی افشاگران خبرهای فناوری مدعی شدند همچنان تعداد زیادی از مهندسان این شرکت به قابلیت GodMode دسترسی دارند. پرونده‌ی این شکایت علیه توییتر پس‌ از فاش‌شدن اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری مذکور، به جریان افتاده است. این موضوع نشان می‌دهد مهندسان توییتر همچنان می‌توانند توییت‌های هرکسی را حذف یا بازیابی کنند و این امتیازی است که کاربران عادی به آن دسترسی ندارند.

در نهایت اگر کمیسیون تجارت فدرال به این نتیجه برسد که توییتر از اطلاعات کاربرانش محافظ نمی‌کند، احتمالاً عواقب سنگینی برای این شبکه‌ی اجتماعی به‌دنبال خواهد داشت.

منبع: تسنیم

منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 31 فروردين 1403