• :9,815
  • :5,445,477
علائم باورنکردنی دومین سرطان مرگبار جهان را بشناسید

علائم باورنکردنی دومین سرطان مرگبار جهان را بشناسید

بر اساس گزارش انجمن سرطان آمریکا، میزان سرطان کولون با شروع زودرس یعنی سرطان روده بزرگ که در افراد زیر ۵۵ سال تشخیص داده می‌شود از ۱۱ درصد موارد در سال ۱۹۹۵ به ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت و اکنون به دومین سرطان کشنده معروف شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سرطان کولورکتال یا سرطان روده بزرگ یا کولون که در حال حاضر دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و زنان است، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ بیشترین مرگ و میر ناشی از سرطان در افراد زیر ۵۰ را سال ثبت کند.

غربالگری‌های معمول برای تشخیص زودهنگام و درمان سرطان روده بزرگ حیاتی است و در حال حاضر از سن ۴۵ سالگی شروع می‌شود. اگرچه تعداد غربالگری‌های سرطان روده بزرگ در طول سال‌ها افزایش یافته اما نرخ ابتلا به سرطان کولون با شروع زودرس رو به افزایش است.

در مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس انجام شد، دانشمندان داده‌های سلامتی ۵۰۷۵ بزرگسالی را که سرطان کولورکتال زودرس تشخیص داده شده بودند، جمع آوری کردند.

بر اساس این داده‌ها، گروه مطالعه چهار علامت کلیدی مهم را شناسایی کردند که سه ماه تا دو سال قبل از تشخیص بیمار ظاهر شدند که با خطر بیشتری برای این بیماری مرتبط بودند.

همانطور که در این مطالعه مشخص شد، چهار علامت اصلی شناسایی شده شامل درد شکمی، خونریزی مقعدی، اسهال و کم خونی فقر آهن است. علاوه بر این، بر اساس تعداد علائمی که بیمار تجربه کرده است، خطر ابتلا به سرطان کولورکتال زودرس بیشتر می‌شود.

احتمال اینکه بیماران در صورت داشتن یک علامت، بعدها به این بیماری مبتلا شوند، تقریبا دو برابر بیشتر بود. بیمارانی که دارای دو علامت بودند، ۳.۵ برابر بیشتر در معرض خطر قرار داشتند و آنهایی که حداقل سه علامت داشتند، ۶.۵ برابر بیشتر مستعد ابتلا به سرطان کولورکتال زودرس بودند.

محققان دریافتند آندوسکوپی و پیگیری سریع به ویژه در ارتباط با خونریزی مقعدی و کم خونی فقر آهن بسیار مهم است.

دکتر یین کائو، محقق ارشد این تحقیق اظهار کرد: سرطان کولورکتال صرفا یک بیماری نیست که افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ما می‌خواهیم بزرگسالان جوان‌تر از این علائم و نشانه‌های بالقوه بسیار گویا آن آگاه باشند به‌ویژه به این دلیل که افراد زیر ۵۰ سال در معرض خطر پایینی هستند و غربالگری معمول سرطان کولورکتال را دریافت نمی‌کنند.

گروه مطالعه همچنین علاوه بر آگاهی افراد از این علائم هشدار دهنده بالقوه، بر نیاز به افزایش آگاهی در میان جامعه پزشکی برای کمک به تلاش‌های تشخیص زودهنگام تاکید کرد.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    سه‌شنبه، 4 ارديبهشت 1403