• :20,492
  • :5,125,055
این افراد نباید شیر بخورند / بهترین زمان نوشیدن شیر کِی است؟

این افراد نباید شیر بخورند / بهترین زمان نوشیدن شیر کِی است؟

علم تاکنون ثابت کرده است که هیچ زمان خاص و بهینه ای در روزگار ما برای نوشیدن شیر وجود ندارد. با این حال، ما می توانیم بر اساس اهداف خود، مناسب ترین زمان ها را برای نوشیدن شیر برای حداکثر تأثیر انتخاب کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سلامت‌نیوز، در این مقاله راهنماهایی در مورد بهترین زمان نوشیدن شیر بر اساس اهداف سلامتی ارائه میشود تا بدانید برای چه هدفی چه زمانی باید شیر بنوشید.

علم تاکنون ثابت کرده است که هیچ زمان خاص و بهینه ای در روزگار ما برای نوشیدن شیر وجود ندارد. با این حال، ما می توانیم بر اساس اهداف خود، مناسب ترین زمان ها را برای نوشیدن شیر برای حداکثر تأثیر انتخاب کنیم.

۱. بهترین زمان برای نوشیدن شیر برای رشد قد کودکان

بچه ها باید صبح، ابتدای روز و عصر، قبل از خواب شیر بنوشند تا رشد قد را به حداکثر برسانند. نوشیدن شیر در صبح به بچه ها کالری و مواد مغذی کافی (کلسیم، فسفر و سایر مواد معدنی و ویتامین های ضروری مانند ویتامین D) می دهد. مصرف کافی مواد مغذی به بچه ها کمک می کند در طول روز فعال بمانند تا انرژی کافی نه تنها برای فعالیت های شناختی بلکه برای فعالیت های بدنی نیز داشته باشند – که برای رشد مطلوب بدن ضروری است.

به گفته دکتر لو باخ مای، نوشیدن شیر در شب، ۲ ساعت قبل از خواب توصیه می شود، زیرا بدن کودکان در طول خواب بهترین جذب کلسیم را می کند. نوشیدن شیر در این زمان ممکن است کیفیت خواب را نیز افزایش دهد که برای رشد فیزیکی کودکان حیاتی است.

شیر گاو، غنی از چربی مغذی، طبیعی و بدون هورمون رشد، افزودنی هایی مانند شیر کامل ارگانیک برای رشد قد بسیار توصیه می شود. این به این دلیل است که شیر کامل دارای بالاترین میزان پروتئین در بین انواع شیر است و سرشار از کلسیم است که به طور موثر به رشد بهینه قد بچه ها کمک می کند.

بدن کودکان از یک سالگی تا پایان بلوغ توانایی جذب را دارد و برای رشد جسمانی به مقدار زیادی مواد مغذی نیاز دارد. علاوه بر این، یک رژیم غذایی مغذی و متعادل برای تامین مواد مغذی حیاتی مانند کلسیم، فسفر، منگنز، روی، مس، DHA و غیره از اهمیت بالایی برخوردار است. فعالیت های ورزشی روزانه برای رشد قد مانند شنا، والیبال، بسکتبال و غیره نیز بسیار توصیه می شود.

آخرین اما نه کم‌اهمیت ترین، یک عادت خواب سالم، حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت در روز و قبل از ساعت ۱۰ شب، از ساعت ۱۰ شب تا ۲ بامداد، دوره‌ای است که در آن هورمون‌های بیولوژیکی برای رشد قد بیشتر توسط هیپوفیز تولید می‌شود.

۲. بهترین زمان برای نوشیدن شیر برای کاهش وزن

نوشیدن شیر در ساعات مختلف در طول روز برای کاهش وزن توصیه می شود.شیر سوخت و ساز بدن ما را تقویت می کند تا عملکرد موثرتری داشته باشد و از طریق آن کالری بیشتری از غذا سوزانده و به انرژی تبدیل شود.

شیر همچنین مکمل مواد مغذی ضروری است که به شما کمک می‌کند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و در عین حال انرژی کافی را دریافت کنید.

ترکیب نوشیدن شیر با ورزش روزانه بهترین راه برای کاهش وزن است.

۳. بهترین زمان برای نوشیدن شیر برای سلامت استخوان ها

برای رشد بهینه استخوان که منجر به حداکثر رشد قد و سلامت استخوان می شود، توصیه می شود در دوران بلوغ روزانه ۲ تا ۳ فنجان شیر بنوشید.

شیر سرشار از ویتامین D، ویتامین A، کلسیم و فسفر است. همه اینها مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان و بدن ما به عنوان یک کل هستند و فقط به مقدار زیاد در شیر موجود هستند.

کمبود این مواد مغذی منجر به رشد نامناسب استخوان از نظر طول و استقامت می‌شود (استخوان نرم‌تر و ظریف‌تر می‌شود و از فعالیت‌های بدنی سنگین جلوگیری می‌کند). در نتیجه، روند پیری استخوان زودتر و سریع‌تر انجام می‌شود که در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های استخوانی مانند پوکی استخوان، آرتروز، آرتریت و غیره بیشتر می‌شود.

برای افزایش سلامت استخوان‌ها، به شما توصیه می‌شود که از شیر (پنیر، ماست)، ماهی‌های چرب، آجیل و غیره که سرشار از کلسیم هستند تا حداکثر سلامت استخوان‌ها را مصرف کنید.

۴. بهترین زمان برای نوشیدن شیر برای خواب بهتر

نوشیدن شیر ۲ ساعت قبل از خواب برای مکمل اسید آمینه تریتوفان - مواد مغذی موجود در غذاهای غنی از پروتئین مانند شیر.

این ۲ ماده مغذی مغز را تحریک می کنند تا هورمون های تقویت کننده خواب آلودگی سروتونین و ملاتونین را تولید کند که به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و بهتر بخوابید.

یک فنجان شیر گرم قبل از خواب نیز یک عادت رایج در بسیاری از کشورهای غربی است.

با این حال، تاکنون هیچ تحقیق علمی رسمی مبنی بر اینکه میزان تریتوفان در یک فنجان شیر برای تولید سروتونین و ملاتونین کافی برای شروع خواب‌آلودگی کافی باشد، انجام نشده است.

بنابراین، این که آیا باید قبل از خواب شیر بنوشیم یا نه، باید ترجیح شخصی باشد. آن را امتحان کنید تا ببینید آیا به شما کمک می کند بهتر بخوابید یا خیر!

قابل توجه است، شما باید شیر را ۲ ساعت قبل از خواب بنوشید تا از ادرار کردن در وسط خواب خودداری کنید.

۵. بهترین زمان نوشیدن شیر برای عضله سازی

طبق بسیاری از مطالعات، برای افزایش تجمع توده بدون چربی و همچنین ترکیب بدن و قدرت، باید بلافاصله پس از ورزش شیر بنوشید.

در این مطالعات تایید شده است که نوشیدن شیر بعد از ورزش با ساخت عضلات در جرم، وزن، عرض و قدرت مرتبط است.

مطالعات همچنین نشان می‌دهند که نوشیدن شیر بعد از ورزش چقدر می‌تواند به کاهش چربی، کاهش وزن و احیای استخوان کمک کند.

چه کسانی نباید شیر بخورند؟

نوزادان زیر ۱ سال

از آنجایی که سیستم گوارشی و دفعی نوزادان زیر یک سال به اندازه کافی بالغ نیست، تغذیه غنی شیر گاو (به ویژه پروتئین و مواد معدنی) باعث بارگیری بیش از حد اندام های نوزاد می شود.

کلیه‌های آن‌ها دو برابر تحریک می‌شود و در نتیجه خطر کم‌آبی بدن و نارسایی کلیه را به دنبال دارد.

در معده و روده نوزادان نیز باعث کار بیش از حد می شود (کولیت اولسراتیو در روده نوزادان بیش فعال می شود)، که باعث یبوست، التهاب، سوء هاضمه و از دست دادن اشتها می شود.

شیر گاو نیز آهن کافی را تامین نمی کند. بنابراین استفاده از شیر گاو به عنوان منبع اصلی تغذیه در این سن منجر به کم خونی در زمان رشد کودک می شود.

علاوه بر این، شیر گاو فاقد محتوای چربی سالم برای نوزادان است. این توضیح می دهد که چرا طیف گسترده ای از محصولات شیر خشک (تولید شده توسط دستورالعمل های تغذیه ای پیچیده) برای تکمیل شیر مادر در بازار موجود است.

برای عدم تحمل لاکتوز منع مصرف دارد

عدم تحمل لاکتوزیک مشکل گوارشی است که بدن ما را از تولید آنزیم لاکتاز کافی برای هضم لاکتوز - نوعی قند که معمولا در شیر پستانداران یافت می شود - باز می دارد.

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید از مصرف شیر و محصولات لبنی که باعث نفخ شکم، معده درد و اسهال می شود خودداری کنند.

افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا قند خون پایین به عنوان "معمولاً شیر" طبقه بندی می شوند. به آنها توصیه می شود که شیر و محصولات لبنی را در حد اعتدال مصرف کنند، زیرا لاکتوز موجود در شیر همیشه می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود.

برای ۲ گروه فوق الذکر، فرآورده های شیر گیاهی می توانند جایگزین مناسبی باشند زیرا حاوی لاکتوز نیستند.

به طور قابل توجهی، به شدت توصیه می شود که محصولات گیاهی را انتخاب کنید که بدون قند و دارای مواد افزودنی کم هستند تا حداکثر فواید سلامتی داشته باشند.

انتخاب زمان مناسب برای نوشیدن شیر

علاوه بر برخی تحقیقات که فواید عضله سازی با نوشیدن شیر پس از ورزش را تایید می کند، هیچ مطالعه علمی تاکنون نتوانسته است زمان بهینه را در یک روز برای نوشیدن شیر ادعا کند.

پاسخ به "بهترین زمان برای نوشیدن شیر چه زمانی است؟" تا حد زیادی بر اساس ترجیحات شخصی شما و واکنش بدن شما است.

یک رژیم غذایی روزانه متعادل و مغذی، ورزش روزانه و یک سبک زندگی سالم برای سلامتی حیاتی هستند. همچنین به شما توصیه می شود که اگر نگرانی خاصی وجود دارد که خودتان نمی توانید برای کسب اطلاعات در مورد آن تحقیق کنید، با کارکنان پزشکی مشورت کنید.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 9 فروردين 1403