• :2,367
  • :5,395,142
با ۷ خاصیت شگفت انگیز سماق آشنا شوید

با ۷ خاصیت شگفت انگیز سماق آشنا شوید

سماق باعث بهبود قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، کنترل دیابت نوع دو، افزایش حساسیت به انسولین و غیره خواهد شد. همچنین سماق باعث بهبود درد ماهیچه‌ای در ورزشکاران می‌شود و آنتی‌اکسیدان‌های خون را افزایش می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از منیبان، سماق باعث بهبود قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، کنترل دیابت نوع دو، افزایش حساسیت به انسولین و غیره خواهد شد. همچنین سماق باعث بهبود درد ماهیچه‌ای در ورزشکاران می‌شود و آنتی‌اکسیدان‌های خون را افزایش می‌دهد.

 سماق، به عنوان یکی از محبوب‌ترین چاشنی‌های سنتی، جایگاه ویژه‌ای در میان وعده‌های غذایی دارد و معمولا طعم آن با غذا، طعمی دلنشین و دوست داشتنی است. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا بیشتر درباره فواید و خواص سماق بدانید.

 با خواص جالب سماق آشنا شوید

سماق حاوی ۷۱ درصد کربوهیدرات، ۱۴ درصد فیبر، ۱۹ درصد چربی و ۵ درصد پروتئین است. همچنین ویتامین C، ویتامین‌های B۱، B۲ و B۶، آنتی‌اکسیدان‌های تانین‌ها، آنتوسیانین‌ها و فلاونوئیدها در سماق وجود دارد.

خواص سماق برای کبد چرب

طبق نتایج تحقیقات، پودر سماق همراه با رژیم غذایی کم‌کالری به مدت ۱۲ هفته برای مدیریت بیماری کبد چرب غیرالکلی مفید است و شما می‌توانید از خواص سماق برای بهبود کبد چرب خود استفاده کنید.

خواص سماق برای لاغری

سماق به هضم غذا کمک می‌کند و از مشکلات گوارشی مانند یبوست و نفخ جلوگیری به عمل می‌آورد. به دلیل این اثرات، مانع از افزایش وزن ناخواسته ناشی از نفخ یا یبوست روی ترازو می‌شود.

فواید سماق برای سرطان

خواص بی نظیر سماق

چندین مطالعه نشان داده‌اند که سماق به جلوگیری از رشد و گسترش تومورها کمک می‌کند. محققان دریافتند سماق به‌طور قابل‌توجهی از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند.

فواید سماق برای دیابت

دیابت و قند خون بالا می‌تواند تاثیر بسیار ناخوشایندی بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی انسان بگذارد. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که خواص سماق ممکن است به حفظ سطح طبیعی قند خون کمک کند. در یک مطالعه، به ۴۱ فرد مبتلابه دیابت، روزانه ۳ گرم ادویه سماق یا دارونما برای یک دوره سه‌ماهه داده شد. در پایان این مطالعه مشخص شد که ادویه سماق سطح قند خون را تا ۱۳ درصد کاهش می‌دهد و حتی منجر به بهبود کنترل کلی قند خون می‌شود.

خواص سماق برای کاهش کلسترول

کلسترول بالا یکی از بزرگ‌ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی‌ است. از فواید سماق می‌توان برای کاهش کلسترول استفاده کرد. سماق از دیرباز به‌عنوان چاشنی ضد چربی شناخته‌شده است. تحقیقات جدید این خواص سماق را تایید کرده و نشان داده است که سماق با کاهش کلسترول، عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

فواید سماق برای تسکین دردهای عضلانی

اگر از دردهای مزمن عضلانی رنج می‌برید، خواص سماق موجود در کابینت ادویه‌جات شما می‌تواند به درمان این مشکل کمک کند. آب سماق می‌تواند به درد عضلانی بعد از تمرین ورزشی هم کمک کند.

شربت سماق

با ۷ خاصیت شگفت انگیز سماق آشنا شوید

مصرف روزانه شربت سماق تازه همراه لیمو به مدت ۴ هفته توصیه می‌شود؛ چراکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

خواص سماق نکوبیده برای یبوست

بیش از ۱۴ درصد سماق از فیبر تشکیل‌شده است. فیبر ماده‌ای مغذی‌ است که ضامن سلامت دستگاه گوارش است. بنابراین تاثیر مثبت خواص سماق و یبوست غیرقابل‌انکار است. شما می‌توانید هم از خواص سماق نکوبیده و هم ادویه سماق به‌صورت کوبیده برای رفع یبوست بهره‌مند شوید


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 31 فروردين 1403