• :16,503
  • :5,528,010
عطر درمانی؛ آشنایی با خواص عطرهای طبیعی

عطر درمانی؛ آشنایی با خواص عطرهای طبیعی

قبل از این که در مورد عطر درمانی و فواید آن صحبت کنیم لازم است در مورد کلمه عطر و ریشه آن صحبت کنیم. عطر یک کلمه عربی است. عطر ترکیبی از اسانس ها، ترکیبات معطر و خوشبو، مواد تثبیت کننده و حلال ها است. عطر ها به صورت مایع تولید می شوند و برای خوشبو کردن بدن انسان، محیط زندگی، گیاهان و حتی جانوران مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ عطر ها را با توجه به مواد اولیه مورد استفاده در تولید به دو دسته تقسیم می کنند. عطرهای طبیعی و عطرهای مصنوعی منظور از عطرهای مصنوعی، عطرهایی است که با ترکیبات شیمیایی تولید می شوند.

در اواخر قرن نوزدهم عطر به عنوان یک صنعت پر سود و تجاری شناخته شد. ارزش بازار جهانی عطر در سال 2018 تقریبا 31 میلیارد دلار برآورد شده است. این امر نشان از اهمیت عطر در زندگی امروزی بشر می دهد.

عطر درمانی یا رایحه درمانی

یکی از کاربردهای مهم عطر در عطر درمانی یا رایحه درمانی است. عطر درمانی را با عنوان آروماتراپی نیز می شناسند. رایحه درمانی یا عطر درمانی یعنی استفاده از گیاهان بر اساس اسانس هایی که دارند. عطر درمانی در واقع موجب هماهنگی میان شرایط فیزیکی و روانی فرد می شود. عطر درمانی به کمک روش های گوناگونی همچون ماساژ، کمپرس، اسپری، حمام، استنشاق و غیره انجام می شود.

<a class='tagColor' href='/Tags/Archive/عطر'>عطر</a>های طبیعی

عطر غنچه گل محمدی

طبیعت این عطر سرد و خشک است. استفاده از این رایحه برای تقویت قلب، معده، کلیه، ریه و روده و رحم مناسب است. علاوه بر این عطر غنچه محمدی برای رفع سردرد، چشم درد و تقویت اعصاب و حواس پنجگانه موثر عمل می کند. روز مناسب برای شروع عطر درمانی با این رایحه بی نظیر شنبه یا چهارشنبه است.

عطر یاسمین

عطر یاسمین دارای طبیعت گرم و خشک است. زمان مناسب برای شروع مصرف این رایحه روزهای دوشنبه و جمعه است. استفاده از این رایحه برای تقویت مغز و اعصاب، تقویت قوه باه، درمان سردردهایی که ناشی از سردی است و از بین بردن بادهای غلیظ مناسب است. ترکیبات این عطر عبارتند از یاس رازقی، یاس سفید، یاس پا کوتاه و یاس زرد.

عطر روح الجنان

این رایحه گرم و تر است. در عطر درمانی از این رایحه برای تقویت قلب، معده، دستگاه گوارش، رفع ترس و اضطراب، دفع سموم از بدن، بهبود سرماخوردگی، بهبود روماتیسم و غیره استفاده می شود. استفاده از این رایحه بهتر است در روزهای چهارشنبه یا سه شنبه آغاز شود. ترکیبات این رایحه عبارتند از سیب، یاس رازقی، غنچه محمدی و غیره.

عطر گل مریم

عطر گل مریم گرم و خشک است. عطر درمانی با این رایحه نشاط آور، ضد افسردگی، ضد سودا، افزایش تمرکز و تقویت کننده حافظه است.

عطر مشک شورانگیز

این عطر گرم و خشک است. برای دفع افکار منفی، دفع طلسم، رفع بی خوابی، رفع تشنج و سردرد و رفع گرفتگی مجاری کبد از این رایحه بهره می برند. ترکیبات این عطر شامل مشک آهو، زعفران، سنبله و غیره هستند.

عطر طبیعی روح افزا

طبیعت این رایحه گرم و خشک است. در عطر درمانی از این رایحه برای تقویت اعصاب، رفع خستگی، درمان و بهبود سردردهای مزمن، تقویت حافظه و ضد افسردگی استفاده می شود. ترکیبات این رایحه فوق العاده شامل اسطوخودوس، میوه پرتقال، میوه لیمو و غیره هستند.

عطر گل رز

طبیعت این رایحه سرد و خشک است. از گلهای خانواده رز در این رایحه استفاده شده است. این رایحه برای تقویت قلب و مغز، تقویت معده و روده و ریه، درمان درد چشم، گوش و سردرد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این رایحه برای بهبود ترشحات زنانه مورد استفاده قرار می گیرد.

<a class='tagColor' href='/Tags/Archive/عطر'>عطر</a>های طبیعی

عطر گیسو

این عطر گرم و خشک مهیج شهوت در بانوان است. همچنین مقوی قلب و کبد و مغز می باشد. این رایحه در عطر درمانی به عنوان مکمل درمان ناباروری در زنان مورد استفاده قرار می گیرد.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    يکشنبه، 9 ارديبهشت 1403