• :3,095
  • :5,129,967
آیا رژیم غذایی گروه خونی مفید است؟

آیا رژیم غذایی گروه خونی مفید است؟

احتمالاً در مورد رژیم غذایی بر اساس گروه خونی مواردی را شنیده‌اید؛ برنامه غذایی که به افراد پیشنهاد می‌کند فقط غذاهای مفید را بر اساس گروه خونی خود مصرف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رژیم غذایی بر اساس گروه خونی، پس از مدت‌ها کنار گذاشته شدن از زمانی که پزشک متخصص طب طبیعی، پیتر جی. دآدامو آن را مطرح و در سال ۱۹۹۶ کتابی در مورد آن تالیف کرد، به آرامی دوباره به دلیل توجه رسانه‌های اجتماعی به آن برجسته می‌شود.

به نقل از هلث، به گفته مرکز پزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو، الهام‌بخش دآدامو برای برنامه غذایی، غذاهایی بود که اجداد ما بر اساس گروه خونی خود مصرف می‌کردند. وی ادعا کرد که هر گروه خونی غذاهای خاصی دارد که باید مصرف و برای کاهش وزن، بهبود سلامت گوارشی و سلامت کلی از برخی مواد غذایی نیز اجتناب کند.

اگر هنوز از رژیم غذایی گروه خونی خود آگاه نیستید، در زیر توضیح مختصری در مورد غذاهایی که باید هر گروه خونی مصرف و از آنها اجتناب کند آورده شده است:

به گروه خونی A توصیه می‌شود از رژیم غذایی غنی از گیاهان استفاده و از گوشت قرمز اجتناب کند.

به گروه B توصیه می‌شود که بیشتر از گیاهان استفاده و کمتر از گوشت مرغ استفاده کند. آنها از خوردن گندم، ذرت، عدس و گوجه‌فرنگی نیز منع می‌شوند همچنین باید مصرف لبنیات را تنظیم کنند.


بیشتر بخوانید؛

قند خون در زمان بارداری باید چند باشد؟

فواید مصرف آب گوجه فرنگی که شاید نمی دونستید


گروه AB ترکیبی از انواع A و B است. از این رو، آنها می‌توانند هر چیزی را بخورند اما باید از مصرف لوبیا، گوشت گاو، ذرت و مرغ اجتناب کنند. همچنین از آنها خواسته می‌شود که غذاهای دریایی، غلات، توفو، لبنیات و حبوبات را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند.

گروه خونی O  به یک رژیم غذایی با پروتئین بالا نیاز دارد که باید شامل گوشت، ماهی و مرغ باشد. به افراد این دسته نیز توصیه می‌شود که میوه‌ها و سبزیجات مصرف کنند اما باید مصرف غلات، لبنیات و حبوبات را محدود کنند.

متخصص سلامت و تندرستی، دکتر زک ترنرما می‌گوید: موجودات پیچیده‌ای هستیم که روزانه چیزهای جدیدی در مورد خود کشف می‌کنیم. در این مرحله، احتمالاً ۱۰ درصد از خطر مرتبط با چاقی و دیابت نوع ۲ را می‌توان مستقیماً توسط ژن‌ها توضیح داد و بقیه این است که چگونه محیط بر سلول‌های ما تأثیر می‌گذارد.

ترنر تاکید کرد: من پیروی از این نظریه را توصیه نمی‌کنم که وزن و چاقی با ژنتیک مرتبط هستند. وقتی کاهش وزن واقعاً سالم، بسیار ساده است، اغلب با نظریه‌های جایگزین و رژیم‌های غذایی خاص گیج و سردرگم می‌شویم. این مورد می‌تواند به اندازه یک زندگی سالم ساده باشد؛ خوب خوابیدن، خوب غذا خوردن و خوب ورزش کردن.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    • قیمت تورهای  آنتالیا با پروازهای ایرانی چقدر است؟

      بررسی هزینه های تور مسافرتی آنتالیا ویژه مهر ماه ۱۴۰۲ به شرح جدول زیر است. اقتصاد آنلاین- فائزه امین پویا، تور مسافرتی ...

    • بلایی که رژیم‌های سخت و مرگبار سر شما می‌آورند!

      وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، مردم بیشتر از هم می‌پرسند “کدام رژیم بهتر است؟” و یا “چقدر باید ورزش کنم؟” از طرفی کسانی هم هستند که نگرانی نسبت رژیم گرفتن، ورزش کردن و شمردن کالری مواد و یا ه...

    • وقتی رنگ زبان شما همه چیز از درون شما را لو می‌دهد!

      چگونه از رنگ زبان خود بیماری مان را تشخیص دهیم؟ همانطور که می دانید زبان بخش منحصر به فردی از بدن انسان است که برای هر یک از ما بسیار مهم است. ارتباطات و صحبت کردن ما، غذا خوردن، حفظ بهداشت ...

    • اجرای آزمایش ژنتیک برای مادران رایگان شد

      وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به وعده‌های دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند کشور و با تأکید بر حفظ کرامت انسانی و ارج نهادن به جایگاه زن ایرانی، طرح آزمایش...

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 10 فروردين 1403