• :5,707
  • :5,132,579
امیرعبداللهیان: ایران آماده‌ همکاری برای روشن شدن ابعاد حادثه سفارت آذربایجان است

امیرعبداللهیان: ایران آماده‌ همکاری برای روشن شدن ابعاد حادثه سفارت آذربایجان است

وزیر امور خارجه نوشت: «جمهوری اسلامی ایران آماده‌ همکاری برای روشن شدن ابعاد حادثه است. به دولت و ملت برادر و همسایه، این حادثه تلخ را تسلیت می‌گویم.»

به گزارش اقتصاد ـآنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از عیادت از مجروحان حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «باحضور در بیمارستان از روند درمانی کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان مطلع شدم. همچنین در تماس تلفنی با همکارم جیحون بایرامف پیام تسلیت دکتر رئیسی را منتقل کردم.»

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: «جمهوری اسلامی ایران آماده‌ همکاری برای روشن شدن ابعاد حادثه است. به دولت و ملت برادر و همسایه، این حادثه تلخ را تسلیت می‌گویم.»

امیرعبداللهیان شب گذشته از مجروحان این حادثه عیادت کرد و جویای حال عمومی آنان شد. وی درباره اقدامات ایران در خصوص این حادثه گفت: «ما ضمن اینکه از طریق دستگاه های ذی ربط امنیتی و قضایی بر اساس دستور رئیس جمهور محترم و بر اساس مسئولیتی که ایران نسبت به تامین امنیت اشخاص و اماکن دیپلماتیک در کشور دارد، اقدامات لازم و تدابیر مقتضی اندیشیده شده است.»

وی افزود: «به برادرم جناب آقای جیحون بایرامف تاکید کردم که باید در تماس با یکدیگر و مشورت‌هایی که داریم مانع این شویم که این اقدام تلخ و شوک آور که هم برای دیپلمات‌های آذربایجان و کارکنان سفارتشان در تهران و هم خانواده‌های آنان شرایط سختی را ایجاد کرده، بر وضعیت دیپلمات‌های جمهوری آذربایجان در تهران و بر وضعیت مناسبات تاثیر سوئی را برجای نگذارد.»


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 10 فروردين 1403