• :8,215
  • :5,400,990
چین سفیر آلمان را احضار کرد

چین سفیر آلمان را احضار کرد

چین سفیر آلمان در پکن را به دلیل اظهارات اخیر آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان احضار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بربوک اخیرا در اظهاراتی خصمانه علیه چین گفته بود: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، چه نشانه‌ای برای دیگر دیکتاتورهای جهان خواهد داشت؟ مثلا این پیروزی چه نشانه‌ای برای شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین خواهد داشت؟ به همین خاطر است که اوکراین باید در این جنگ پیروز شود.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه آلمان گفت: سخنان بربوک بسیار پوچ بوده و شان سیاسی چین را زیرپا گذاشته است.

وی افزود: سخنان بربوک تحریک سیاسی آشکار بوده و چین به دلیل همین اظهارات از آلمان شکایت دارد.

آنالنا بربوک نخستین رهبر غربی نیست که در ماه‌های اخیر صریحا شی جینپینگ را یک «دیکتاتور» می‌خواند. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه ژوئن سال جاری میلادی به دنبال ورود یک بالون چینی به حریم هوایی آمریکا و ساقط شدن آن توسط یک جنگنده آمریکایی اظهارات مشابهی را عنوان کرده بود.

بایدن در آن زمان گفته بود: این یک شرمندگی بزرگ برای «دیکتاتورها» است. وقتی نمی‌دانستند که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد. این بالون قرار نبود به این سرنوشت دچار شود.

پکن ضمن انتقاد تند از این اظهارات بایدن، آن‌ها را «کاملا پوچ، نامعقول و غیرمسئولانه» دانست.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    جمعه، 31 فروردين 1403