• :2,200
  • :5,403,326
رییسی: پول‌های آزاد شده در جهت رفع نیاز مردم هزینه خواهد شد

رییسی: پول‌های آزاد شده در جهت رفع نیاز مردم هزینه خواهد شد

رئیس جمهور گفت: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پاسخ به سوال مدیر شبکه ان بی سی درخصوص نحوه بهره‌برداری از منابع و دارایی‌های مالی رفع توقیف شده گفت: مبالغی که تاکنون ظالمانه مسدود شده بود و اکنون در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفته، متعلق به مردم است و ما در جهت رفع نیاز مردم استفاده خواهیم کرد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال مدیر شبکه رویترز درخصوص توافقنامه ۲۰۱۵ هسته‌ای و گفت و گوی تهران و واشنگتن گفت: در موضوع هسته‌ای آمریکا، اروپا و جمهوری اسلامی ایران تعهداتی را برعهده داشتند که براساس گزارش آژانس ایران به تعهدات خود پایبند بوده و در مقابل آمریکا نقض پیمان و میثاق شکنی کرده است و اروپا نیز به تعهدات خود عمل نکرد.

او افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بیش از ۱۵ بار اعلام کرده است که ایران در صنعت هسته‌ای خود هیچگونه انحرافی نداشته و صنعت هسته‌ای ایران صلح آمیز است.

رئیسی گفت: دوربین‌های آژانس نظارت الکترونیکی خود را دارند و بازرسان آژانس در نظارت‌های خود تایید کرده اند که تاکنون هیچ انحرافی در صنعت هسته‌ای ایران رخ نداده است.  با این تفاسیر آمریکا باید پاسخ بدهد که چرا تحریم‌ها و فشار‌ها را بر ایران اعمال می‌کند.

رئیس جمهور در پاسخ به سردبیر مجله نیوزویک درخصوص آینده روابط منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشور‌هایی همچون عربستان، مصر، اردن، امارات گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به عربستان و امارات سیاست همسایگی است.

او افزود: سیاست دولت سیزدهم ارتقای روابط با کشور‌های همسایه است. بنای ارتباط با تمامی کشور‌های همسایه را داریم. اگر اخلالی در برخی موارد وجود داشته به علت دخالت بیگانگان بوده است.

رئیسی گفت: اگر آمریکا دست از دخالت از کشور‌های منطقه خلیج فارس و مناطق مختلف جهان بکشد و به امور داخلی خود بپردازند قطعا وضعیت کشور‌ها و ارتباط آن‌ها بیش از گذشته حسنه خواهد شد و ارتقا خواهد یافت

او تاکید کرد: دخالت و حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس به هیچ وجه امنیت ساز نیست.


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    شنبه، 1 ارديبهشت 1403