• :21,601
  • :5,126,164
هشدار مقامات غربی به امارات در رابطه با تجارت با روسیه

هشدار مقامات غربی به امارات در رابطه با تجارت با روسیه

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات غربی نوشت که امارات متحده عربی تاکنون اکثریت درخواست‌ها برای پایان دادن با صادرات کالا به روسیه را نادیده گرفته است.

به گزارش اقتصادانلاین به نقل از ایسنا، وال استریت ژورنال نوشت: «مقاماتی از آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا گفته‌اند که قصد دارند به طور مشترک در این هفته امارات متحده عربی را برای پایان دادن به صادرات کالاهایی به روسیه که می‌تواند در جنگ علیه اوکراین به مسکو کمک کند، تحت فشار قرار دهند.

مقاماتی از آمریکا و کشورهای اروپایی از روز دوشنبه به امارات سفر خواهند کرد تا تراشه‌های رایانه‌ای، قطعات الکترونیکی و سایر کالاهایی که استفاده‌های نظامی و غیرنظامی دارند را از دستان روسیه دور نگه دارند.

امارات تاکنون پیوستن به نظام تحریمی آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا علیه روسیه را رد کرده است.

مقامات آمریکایی و اروپایی گفته‌اند که به شدت نگران راه یافتن کالاهای غربی به روسیه از طریق امارات هستند و آمریکا سایر کشورها از جمله همسایگان روسیه را برای کاهش تجارت با مسکو تحت فشار گذاشته است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مقامات به دنبال کمک گرفتن از تمامی کشورهایی بودند که "از محدودیت‌های صادراتی سرپیچی می‌کردند و کالاهای ممنوعه به اشخاص روسی می‌دادند".

امارات متحده عربی که یکی از شرکای دیرینه آمریکا در خاورمیانه بوده و تاکنون چندین بار حمله به اوکراین را در سازمان ملل محکوم کرده است، تلاش دارد تا روابط خود را با روسیه حفظ کند.

یک مقام اماراتی عنوان کرد که «کشورش از تحریم‌های إعمالی از سوی سازمان ملل پیروی می‌کند و گفت‌وگوهای نزدیکی را با شرکایش از جمله آمریکا و اتحادیه در رابطه با درگیری اوکراین و تبعاتش بر روی اقتصاد جهانی دارد.»


منبع:اقتصاد آنلاین

    *

    با وجود سالها تجربه بر آن شدیم تا محصولی برای جمع آوری اخبار مهم از موضوع های مهم و مورد دغدغه بازدید کنندگان عزیز مهیا سازیم و همچنین ابزاری جهت اطلاع از آخرین قیمت بازارهای مالی نیز فراهم کرده ایم

    پنجشنبه، 9 فروردين 1403